2013-06-08, 11:10
Medlem
Nooooooooo!

Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska

Parfymen av Patrick Süskind
Känns som att jag borde läst den när jag var yngre. Som pastisch jag jag uppskatta hantverket men som roman vetitusan...
Citera
2013-06-08, 23:07
Medlem
Cradleoffilths avatar
En man som heter Ove. Rekommenderas.
Citera
2013-06-09, 09:29
Medlem
primeval.forests avatar
Jag läser The name of the wind av Patrick Rothfuss och Darwin for beginners av Jonathan Miller. Jag är precis i början på TNOTW och det går segt men jag hoppas at boken tar fart hyffsat snart, Darwin är go slö läsning när man bara har några minuter att spendera.
Citera
2013-06-09, 18:12
Medlem
filipjanssons avatar
Cigarett av Per Hagman.
Citera
2013-06-10, 04:46
Medlem
losfers avatar
Folkungaträdet av Verner Von Heidenstam. Innan dess läste jag Cemetary Dance av Preston/Child.
Citera
2013-06-10, 11:15
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipjansson
Cigarett av Per Hagman.

Bra?

Tyckte att han verkade sympatisk i Babelintervjun, men har inte läst något.
Citera
2013-06-10, 14:21
Medlem
i.b.ms avatar
Efter att just läst klart Donna Leons 22 böcker om kommissarie Brunetti i Venedig så har jag plockat fram min eboksamling med Tom Sharpes böcker. Påmind om dem av Sharpes nyliga bortgång så känns det som en lagom hyllning att läsa igenom dem igen. Börjar naturligtvis med Riotous Assembly och Indecent Exposure om den sydafrikanske polischefen van Heerden i Piemburg och hans problem med att upprätthålla apartheidsystemet och få sina poliser att sluta våldta svarta kvinnor.
Citera
2013-06-10, 16:54
Medlem
filipjanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Bra?

Tyckte att han verkade sympatisk i Babelintervjun, men har inte läst något.

Boken är väl okej. Det känns nästan nostalgiskt att bege sig tillbaka till slutet av 80-talet i Stockholm trots att jag inte ens var född då. Det är däremot en debutroman och knappast den starkaste debuten som finns men likväl så är den trevligt skriven. Många, och många cigaretter röks i boken - den handlar om en ung man som röker, dricker, knullar och arbetar, inte mycket mer.
Citera
2013-06-10, 21:44
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Wittgenstein "Särskilda anmärkningar". Behöver brottstycken att läsa ikväll och imorgon.
Mycket, mycket bra köp! Både vackra, intressanta, skarpa och sorgliga tankar. Gillar den väldigt, även om just min utgåva är lite ömtålig till kvaliteten.
Citera
2013-06-10, 23:46
Medlem
P.Gs avatar
Läste precis klart Madame Bovary. Stilistiskt ett mästerverk men tiden har sprungit ifrån själva berättelsen.

Nu blir det In Cold Blood, har länge suktat efter att få sätta tänderna i en bra kriminalare.
Citera
2013-06-11, 00:06
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Läste precis klart Madame Bovary. Stilistiskt ett mästerverk men tiden har sprungit ifrån själva berättelsen.

Nu blir det In Cold Blood, har länge suktat efter att få sätta tänderna i en bra kriminalare.

Oh! Min sluttenta handlade om precis den boken, Madame Bovary alltså. Fantastisk.

Nu är det dock Anna Karenina och läste precis ut The complety poetry of Edgar Allan Poe. Lite pretto, jag vet. Men var skolgrejer! Bra dock.
Citera
2013-06-11, 23:58
Medlem
hotflows avatar
Anteckningar från källarhålet av Fyodor Dostoyevsky.

Någon annan som läst detta verk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in