2013-06-09, 20:57
Medlem
En kompis mamma brukade alltid vara med sin hund på promenad kring ödehuset, två gånger per dag på långpromenader och måndagen den 20de (då benen hittades) hade hon varit därikring på morgonen, och hunden hade markerat väldigt mycket på huset och vart väldigt intresserad i det, och samma sak på kvällen (ca en halvtimme innan MPS hade varit där) hade hon gått och då hade hunden reagerat mycket också. Hon hade avfärdat det som löptikar, men sen hade juh benen hittats där i..

hunden hade inte reagerat öht på huset innan måndagen den 20de
Citera
2013-06-09, 20:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Kurirens artikel är uppdaterad vid 12-tiden idag, är detta nytt?? (Eller vad är nytt i artikeln isf?)

En granne till den mordmisstänkte såg en stor mörk bil på gården.

– Jag hade inte sett bilen innan de här händelserna och inte heller efter att den misstänkte greps, säger vittnet.

En ytterligare person har också iakttagit en stor mörk bil kring den misstänktes bostad och reagerat över fordonet.

Känt är att vittnen berättat om iakttagelser för polisen.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032

Om det handlar om gården vid KJ bostad är det nytt för mig iaf. Klart en omständighet som kan tyda på att ett kropp har fraktats ifrån KJ bostad, men det beror såklart på när den här observationen gjordes.
Citera
2013-06-09, 21:00
Medlem
highfives avatar
Hen som pm:ade mig tidigare ang ödehuset och när spaningen började vill gardera sig lite utifrån vad jag skrev tidigare. Skrev tidigare att spaningen började 10/5, men detta datum kan vara i intervallen mellan 8-12/5.
Citera
2013-06-09, 21:01
Medlem
Eller pratade med sin medbrottsling
Citera
2013-06-09, 21:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det handlar om gården vid KJ bostad är det nytt för mig iaf. Klart en omständighet som kan tyda på att ett kropp har fraktats ifrån KJ bostad, men det beror såklart på när den här observationen gjordes.
En död kropp i lght i drygt två veckor, isf i frysen.
Citera
2013-06-09, 21:03
Medlem
Citat:
Var kommer den informationen om OK ifrån? Hur lyder den i sin helhet, är det en bekräftad uppgift? Länka gärna till källan.

Var kommer informationen om att gula huset var tomt två dagar innan fyndet ifrån? Stämmer det så är det mycket intressant, vem har varit där och varför?

jag har hört att det var 7/eleven
Citera
2013-06-09, 21:05
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Bilen som tvärnitade sägs ha varit en sån här:
Nissan Navara,eller i folkmun en KingCab.
http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/60/6036473246.jpg
Kanske inte helt omöjligt att det var en äldre KingCab heller(som en i airsoftgänget har tillgång till)
En sån här då,fast den i krigargänget är mörkgrön:
http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/38/3815716451.jpg

Den som står på parkeringen på nsd´s bild är en:
http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/49/4984679526.jpg
eller den längre modellen:
http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/55/5514449268.jpg

Lägg märke till att Nissans logo är röd och vit- precis de färgerna som KJ har i sin hand. Jag tror att han kan ha varit och hyrt en bil.

Bilen som var och tvärnitade vid fyndplatsen behöver inte vara samma som den som sågs i Bodsvedjan. Tidigare i tråden skrev någon också att det var hans vänner som varit där och snokat vid avspärrningarna, vet inte dock sanningshalten i det hela.
Citera
2013-06-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Vad? Kan du formulera om vad du vill ha sagt?

det där med faderskapstest, vet inte vad det handlar, men vet jag läste nått tidigare om att det var disskutioner ang. VBs pappa här i stan som bor med mamman. vad jag läste i någon tidning så var det hennes styvfar som jag förstått.
kanske snurrar i fel pappa här dock och missade att det är någon ny annan pappa det snackas om
Citera
2013-06-09, 21:06
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Jag börjar undra om det inte är den mörka höga bilen på parkeringen som polisen undrar över ändå. Någon i tråden föreslog ju modell och märke. Har någon kollat upp hur många sådana det finns i boden? Å andra sidan borde väl polisen ha den kompetensen själv och redan gjort det ifall det var intressant.
Citera
2013-06-09, 21:12
Medlem
Så här skriver någon på sin facebook.
Vill inte sätta ut namnet.

Stulet från Flashback
Ääääntligen, skrivkramp, frustrerad. Trots kabelätande hund, kalsonger som polisen sket i, bjärvar och småkryp. Nu måste jag bara säga att den rödhåriga tjockisen från MPS kan ta sin känsla och intuition och stoppa upp i röva. Jag gör anspråk på att vara upphovhenen till den eminenta analysen som pekade ut Gammelängsfortet med omgivning som ett "hett" sökområde. Har för mig ...att jag nämnde Gammelängsfortet baserat på analys först av alla här i tråden, kunde läsas av den breda allmänheten inklusive MPS innan söken vid nämnda fort gjordes. Jag misstänker å det skarpaste att denna kritiserade rödtotten hämtat sitt uppslag ur mina inlägg i tråden och står sedan helt oförskämt i tv och försöker framstå som Bodens räddare. Helt okej, men kom inte å snacka om intuition och infall.Gammelängsfortet är aktuellt om man tyckter att KJ är högintressant vilket det stora flertalet tycks tycka, och ur detta kom jag fram till att Gammelängsfortet borde visas större intresse.

Jag har vid upprepade tillfällen dryftat Gammelängsfortet och att KJ kan ha en koppling till området utan respons, sedan kommer en kossa från MPS och gör anspråk på att vara ett tankegeni, det är inte "fair play"

Dessutom gjorde den eller de personer ur MPS som gick in i huset utan tillstånd sig skyldiga till olaga intrång vilket är allvarligt i sig. MPS må vara ett bra komplement till räddningstjänt och polis, dock har organisationen åter visat förakt för lagar och regler. Nej, ändamålen helgar inte medlen och i det här fallet har man visat att man inte skyr några medel.

I övrigt känns det som att en satsad hundring på KJ är en förlorad dito, oddsen är inte höga.
Citera
2013-06-09, 21:13
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
En kompis mamma brukade alltid vara med sin hund på promenad kring ödehuset, två gånger per dag på långpromenader och måndagen den 20de (då benen hittades) hade hon varit därikring på morgonen, och hunden hade markerat väldigt mycket på huset och vart väldigt intresserad i det, och samma sak på kvällen (ca en halvtimme innan MPS hade varit där) hade hon gått och då hade hunden reagerat mycket också. Hon hade avfärdat det som löptikar, men sen hade juh benen hittats där i..

hunden hade inte reagerat öht på huset innan måndagen den 20de

Tycker att detta är en intressant iaktagelse. Tycker att det börjar bli en del som pekar på att benen kom in i ödehuset med hjälp av någon/några den 19/5-20/5. Har varit inne på detta själv tidigare och tanken stärktes efter pm:et jag fick. Visst var det på kvällen den 20/5 vid 21-tiden som fynden gjordes? Mao så har antingen KJ eller den som hjälpte KJ vid detta tillfälle tipsat MPS på ett eller annat sätt om att de skulle söka just där. Troligtvis inte KJ själv, men han är minst sagt en udda fågel.

Tänker även på KJs valspråk, No sacrifice - No glory när jag skriver detta. Varför vet jag inte riktigt...
Citera
2013-06-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tycker att detta är en intressant iaktagelse. Tycker att det börjar bli en del som pekar på att benen kom in i ödehuset med hjälp av någon/några den 19/5-20/5. Har varit inne på detta själv tidigare och tanken stärktes efter pm:et jag fick. Visst var det på kvällen den 20/5 vid 21-tiden som fynden gjordes? Mao så har antingen KJ eller den som hjälpte KJ vid detta tillfälle tipsat MPS på ett eller annat sätt om att de skulle söka just där. Troligtvis inte KJ själv, men han är minst sagt en udda fågel.

Tänker även på KJs valspråk, No sacrifice - No glory när jag skriver detta. Varför vet jag inte riktigt...

jo.. måste ha kommit antingen sen kväll den 19de eller väldigt tidig morgon den 20de
Hunden hade inte reagerat på kvällsprommen därförbi den 19de, eller öht tidigare, men då morgonen den 20de hade den reagerat starkt på huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in