2013-06-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du gör misstaget att förutsätta ett 100% rationellt agerande från GM enligt din egen måttstock som du kommit fram till i lugn och ro framför datorn. Du kan inte använda det som ett bevis för att den delen av styckningen var offensiv.

Jag ställde frågan, varför ta bort händerna då resterande del av fynden är fulla med spår och DNA, det är jag helt övertygad om eller har man tvättat/badat likdelarna innan dumpning, knappast.

Jag tror det har någon form av sjuklig symbolik för GM, det är väl inte förbjudet att tro eller ha en uppfattning om orsak och verkan.
Citera
2013-06-10, 17:35
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fått ett PM från en källa som jag bedömer mycket trovärdig, kan inte gå in på varför. Ta det för vad det är.

* KJs mor jobbar inom vården, någon form av psykolog inriktning.
* KJ har haft en hund som enligt honom själv (sagt till min källa) bet i en kabel och dog. Därefter ska han ha kastat hunden i älven. Hans far ska ha fått det svaret i alla fall när han hade frågat om han skulle begrava den på kvällen. Däremot har min källa, som garanterat inte läst flashback, också hört att KJ skulle ha styckat hunden. Det känns mer som ett rykte än en sanning, men oavsett så är det fel på en människa när man kastar en valp i älven.
* KJs far har varit utomlands med modern mellan 3-10 maj på ******, sen har han varit och jobbat söderut i sverige på en flygövning (med massor av vittnen!) mellan 13-16 maj.
* KJs lillebror är inte den som varit runtvallad i terrängen, han har varit på förhör nydligen, men han verkar inte alls vara intressant för utredningen.
(min fetning)

Det är då själva den att det ska vara omöjligt få klart besked om styckningen. Om han styckat hunden är i mina ögon KJ gm, som då dessutom planerat styckmordet i förväg.

Skulle jag ha en hund som dog i en olycka skulle jag nog gärna begrava den i havet/vattnet hellre än i jorden...
Citera
2013-06-10, 17:35
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
På VB facebook var ju inte KJ med som hennes vän.
Det kan ju vara så att VB:s familj inte ville att VB
umgicks med honom och att mamman tog bort honom från
VB:s vänlista.
VB klagade ju på i ett sms till en kompis om att någon
retat upp henne. det kan ju vara någon av föräldrarna som
gjort det.

Styvfadern kanske blev svartsjuk
Citera
2013-06-10, 17:36
Medlem
Jag reagerar på bilderna inifrån FP av kroppsdelarna/benen.Varför ligger det skräp lite överallt,borde inte stället ha dammsugits och varenda millimeter av dammet undersöks via mikroskåp?

Ett enda hårstrå har fällt/pekat ut riktning mot gärningsmän tidigare.Har dom inte gjort detta så befarar jag ytterligare en klassisk fadäs som försvaret av eventuell GM gnuggar händerna åt.
Nu är det dessvärre försent då allmänheten fått tillträde till byggnaden,varför frågar jag mig?

Förmodligen för att man har allt man behöver,gissningsvis..
Citera
2013-06-10, 17:39
Medlem
Citat:
Fått ett PM från en källa som jag bedömer mycket trovärdig, kan inte gå in på varför. Ta det för vad det är.

* KJ har haft en hund som enligt honom själv (sagt till min källa) bet i en kabel och dog. Därefter ska han ha kastat hunden i älven. Hans far ska ha fått det svaret i alla fall när han hade frågat om han skulle begrava den på kvällen. Däremot har min källa, som garanterat inte läst flashback, också hört att KJ skulle ha styckat hunden. Det känns mer som ett rykte än en sanning, men oavsett så är det fel på en människa när man kastar en valp i älven.
* KJs far har varit utomlands med modern mellan 3-10 maj på ******, sen har han varit och jobbat söderut i sverige på en flygövning (med massor av vittnen!) mellan 13-16 maj.
* KJs lillebror är inte den som varit runtvallad i terrängen, han har varit på förhör nydligen, men han verkar inte alls vara intressant för utredningen.

Det som definitivt är intressant är bortavaron 3-10 maj, hade mt tillgång till fastigheten.
Citera
2013-06-10, 17:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det som definitivt är intressant är bortavaron 3-10 maj, hade mt tillgång till fastigheten.

Även att han kom hem den 16:e kan vara av intresse.
Citera
2013-06-10, 17:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Jag reagerar på bilderna inifrån FP av kroppsdelarna/benen.Varför ligger det skräp lite överallt,borde inte stället ha dammsugits och varenda millimeter av dammet undersöks via mikroskåp?

Ett enda hårstrå har fällt/pekat ut riktning mot gärningsmän tidigare.Har dom inte gjort detta så befarar jag ytterligare en klassisk fadäs som försvaret av eventuell GM gnuggar händerna åt.
Nu är det dessvärre försent då allmänheten fått tillträde till byggnaden,varför frågar jag mig?

Förmodligen för att man har allt man behöver,gissningsvis..

Kan ju även vara så också att polisen vet att KJ varit där tidigare vid flera tillfällen (före mordet) så då har hårstrån, fimpar och annat ingen större betydelse för utredningen.
Citera
2013-06-10, 17:47
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jo, men nu snackar vi Kognitiv beteende terapeut.
tror det tar lite längre tid.. kan inte svära på det, men känns som det

http://www.sverigehalsan.se/page.asp?qid=116

Ettårig utbildning i kognitiv beteendeterapi (KBT)

Tankar, känslor och fysiologiska reaktioner påverkar vårt handlande i olika situationer. Inom kognitiv beteendeterapi utgår man från en beteendeanalys av samspelet mellan dessa faktorer. Grunden för analysen är att varje människa är unik, vilket gör den högst individualiserad. Utbildningen ger tillämpningsbara kunskaper inom kognitiv beteendeterapi med inblick i arbetssätt vid beteendeproblem som bl.a. ångest, depression, ätstörningar och missbruk. Deltagaren introduceras dessutom i DBT, ACT och ART. Fokus läggs på fall och praktiska övningar. Utbildningen riktar sig till dig som i ditt yrke möter människor i samtal och där förhållningssätt och metoder inom den kognitiva beteendeterapin kan vara ett viktigt redskap i .....osv
Citera
2013-06-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tveksamt inne i bilen men väl ute i terrängen, att dölja blod från dödande stick i bilen är i princip omöjligt med dagens teknik.

Sen vill jag nog minska hans rörelsefrihet till mellan 4-8'e maj, därefter tror jag han haft en loppa på sig.

Rörelsefrihet, hade han span bakom sig när han var och lekte krig i skogen den 11:e maj? Kan han ha skakat av sig dem? Kanske de ledsnat på att springa efter honom i skogen eftersom han kanske varit och sprungit runt i skogarna vareviga dag, har polisen gått med i skallgångarna som KJ varit med på efter den 8:e maj? Första gick väl 9:e om jag inte missminner mig.

Hur säkra uppgifter finns det på att span varit där mellan 9:e till 20:e, något som kan bekräftas till 100 %.

Ja, det mottalar bilen som mordplats, men utanför bilen kan det skett, slängts i baklucka, Täppt till blödande sår? Fraktats bort.

Hur mycket blod innebär blodspåren de hittat som knytts till GM och är de 100% säkert vars de är funna?

Hur mycket mörkar polisen?
Citera
2013-06-10, 17:50
Medlem
Citat:

Väldigt intressant. Googlade på moderns namn och jag fick upp att hon arbetade på Erikslunds vårdcentral med Kbt. Behandlar säkert lindrigare åkommor ex. Panikångest, ångest m.m Min gissning. Så fadern är inom försvaret? - Kjs högsta dröm?
Citera
2013-06-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Även att han kom hem den 16:e kan vara av intresse.

Visst, men knappast att de kommer hem och hittar ett lik i frysen.

Men det öppnar iaf att mt hade möjligen tillgång till annan fastighet, hus/garage etc. mellan 3'e och 10'e. Det kanske inte betyder något men möjligheten finns ju att fastigheten har utnyttjats av mt denna period och då framförallt 4-8'e då han förmodligen rört sig fritt utan loppa. Dock borde man kunna se det på hans rörelsemönster genom vittnen och eventuell mobil spårning.

Notabelt är som jag påpekat och fler i tråden så är väg till FP från Norra Svartbyn mindre trafikerad och mindre folk i rörelse om man tar avfart från Svedjebergsleden istället för genom Erikslund eller från Bullerleden.

Det öppnar iaf en möjlighet..
Citera
2013-06-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan ju även vara så också att polisen vet att KJ varit där tidigare vid flera tillfällen (före mordet) så då har hårstrån, fimpar och annat ingen större betydelse för utredningen.

Möjligt att man gör så i Svedala,i us skulle man nog presentera vartenda dugg.Ev,medhjälpare kan ju finnas bland skräpet också.Ledtråd till stpl,BP,förvaringsplats etc..

Om det är som du antar,då är detta klart med all säkerhet.Förmodligen bara tidsperspektivet/händelseförloppet man syr ihop nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in