2013-06-09, 20:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Synd bara att deras hyrbilar som påminner om Caddyn är Renault.

https://hyrbilar.okq8.se/
Aj då!
Han kanske redan hade hyrt, men glömt att köpa cigaretter, därför hoppade han in på OK.
Citera
2013-06-09, 20:31
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kan dina vänner säga vad det är för bilar?

Är det någon som kan göra en ordentlig bil-sammanfattning? Färg, typ, tidpunkt och placering? Sedan undrar jag om någon vet aktuella uppgifter om Bodens Energi's tjänstebilar av personbilstyp. Vilka märken och färg?
Citera
2013-06-09, 20:36
Medlem
ME077s avatar
Kurirens artikel är uppdaterad vid 12-tiden idag, är detta nytt?? (Eller vad är nytt i artikeln isf?)

En granne till den mordmisstänkte såg en stor mörk bil på gården.

– Jag hade inte sett bilen innan de här händelserna och inte heller efter att den misstänkte greps, säger vittnet.

En ytterligare person har också iakttagit en stor mörk bil kring den misstänktes bostad och reagerat över fordonet.

Känt är att vittnen berättat om iakttagelser för polisen.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032
Citera
2013-06-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du källa på att polisen sagt det? Vad jag minns så har jag postat ett PM där det står att en granne till MB har hört det där med ölen, alltså, informationen kom inte från polisen, det är en obekräftad uppgift som blivit en trådsanning, eller har jag fel?

Obekräftad uppgift som blivit en trådsanning och den ända som i sådant fall kan ha sagt det är ju den häktade till polis eller någon bekant i hans omgivning.
Har säkert fått frågan av kompisar, "varför skjutsade du inte hem henne" ???

Vad skall han svara.. ja hade tagit en/flera bira...
Citera
2013-06-09, 20:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Å hur åker han hem?

Prövar svara för andra gången! Han åker troligtvis bil eftersom det är vanligaste färdsättet i norrbotten. Ofta försöker de som pendlar att samåka av kostnadsskäl.
Citera
2013-06-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Någon som vet exakt modell på den vita caddyn?

Tror själv det är en 2010+ modell av VW Caddy TDI..

Någon äldre modell av denna. http://www.silverdalecc.com/?listing=vw-caddy-1-6-tdi-75ps-electric-pack_

Svårt att säga exakt då det enda som skiljer en -04 från en nästan helt ny inte syns på bilden.

Så i praktiken kan det vara en -04 likväl som det kan vara en -12
Citera
2013-06-09, 20:39
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Hur vet vi att han var glad och entusiastisk? Personligen har jag en känsla av att han var orolig när han var ute och spelade. Finns en gruppbild där han är den ende som står med en mobiltelefon i handen och messar eller läser när övriga tycks slappna av och snacka med varandra. Hade han ett kontrollbehov just vid tillfället, följde kanske Flashback?

Ja entusiastisk iaf då.
Citera
2013-06-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Förlåt om jag missat, men är någon av bilfrågorna avklarade?

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032 (Uppdaterad 9/6)

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846003

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7697105

Borde inte bilfrågan prioriteras nu?

Någon skrev i tråden att bilen som synts till nära fp (och tvärnitat och vänt) är avskriven. Stämmer det verkligen?

Var det verkligen bekräftat att det var en Nissan cab eller vad nu modellen hette?

Bilden tagen på parkeringsplatsen utanför KJ. Kan polisen mena den svarta högre bilen? Kan det vara en cab? (Förstora upp bilden tidigare länkad av Quarrel så ser man bättre).

Med reservation för dumhet pga att jag inte kan något alls om bilar.

Som jag har uppfattat det har man antagit att bilen som setts var en Nissan Navara för att kvinnan som såg den tydligen sagt att fen hade flak och var en pickupmodell av Nissan. Har inte uppfattat det som att andra vittnen varit specifika om att det varit en pickup? Jag tycker fortfarande det vore intressant att få veta vem ägaren är till den Nissan Qashqai som syns på nsdbilden. En granne till KJ? Bekant, obekant..? Har ägaren till bilen någon koppling alls till KJ eller VB? Ingen som bor i närheten som kolla om Nissan qashqaien på bilden är permanent hemmahörande där och vems den isåfall är..?
Citera
2013-06-09, 20:40
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Jag vet inte, dock har jag en tanke kring det här med den vita caddyn. Sägs att en vit caddy varit registrerad på en firma som MB är delägare i, den bilen låg ute till försäljning vid tiden efter försvinnandet, som reservdelsbil, antagligen dåligt skick.

Gissar att polisen redan kollat det... (?)

Någon som kan kolla hur många vita caddys av rätt modell och nyare årgång, som finns i Boden? Pratar vi om 20 eller pratar vi om 200?
Citera
2013-06-09, 20:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Har du källa på att polisen sagt det? Vad jag minns så har jag postat ett PM där det står att en granne till MB har hört det där med ölen, alltså, informationen kom inte från polisen, det är en obekräftad uppgift som blivit en trådsanning, eller har jag fel?
Hur som helst så har KJ själv uppgett att han hade druckit. Mängden varierar dock från en öl till att han, enligt advokaten, var onykter.
Citera
2013-06-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Vad var resultatet på faderskapstestet?

allt jag vet är att det är hennes styvpappa, hon och hennes mamma kom till Sverige när hon var mellan 10-12 år.. minns inte exakt. läste det i någon tidning
Citera
2013-06-09, 20:57
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
allt jag vet är att det är hennes styvpappa, hon och hennes mamma kom till Sverige när hon var mellan 10-12 år.. minns inte exakt. läste det i någon tidning

Vad? Kan du formulera om vad du vill ha sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in