2013-06-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hans farmor tror jag avled bara någon månad före mordet, kanske stod lägenheten tom...

Var det inte farfar?
Citera
2013-06-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Helt otroligt att Bodengrabb fick KJ förtroende bara genom att träffas på ett eftersök, kanske berodde det på KJ funktionsnedsättning, hen fick ju en mängd detaljer serverat på ett fat förutom ett korrekt namn, åtminstone blev det lite förvirring kring namnet. Riktigt tråkigt att inte Bodengrabb är aktiv i tråden längre, kanske hen har mer att berätta? En stor förlust för tråden.

Att det var en nyare Samsung framkom väl via MPS
Citera
2013-06-11, 22:13
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Helt otroligt att Bodengrabb fick KJ förtroende bara genom att träffas på ett eftersök, kanske berodde det på KJ funktionsnedsättning, hen fick ju en mängd detaljer serverat på ett fat förutom ett korrekt namn, åtminstone blev det lite förvirring kring namnet. Riktigt tråkigt att inte Bodengrabb är aktiv i tråden längre, kanske hen har mer att berätta? En stor förlust för tråden.

Ja verkligen... Och han tyckte KJ var mysko och KJ berättade att han inte blivit antagen till Hemvärnet pga falerat psyktest, det är mycket info att ge till en "främling". Fast sedan refererade han ju till KJ som "K*bba"... Synd att han inte kan berätta mer.
Citera
2013-06-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Det gör en av mina gamla smartphones i vart fall. Den agerar väckarklocka åt mig och batteriet räcker hur länge som helst. Att smartphonen i fråga har möjlighet att väcka MIG på morgonen har INGENTING med spårbarhet att göra. Den fungerar helt enkelt som en väckarklocka.

Om du nu mot förmodan skulle misstro mig, varör skulle utvecklarna av telefoner INTE använda sig av denna teknologi för att förlänga batteritiden? En avstängd telefon som samtidigt är uppkopplad och spårbar/kontaktbar och därmed brukbar för samtal/sms/mail och så vidare skulle göra dig rik min herre!
Ring till Apple eller Samsung och du kommer vara flerfaldigt miljonär inom kort!

Är en telefon AVSTÄNGD är den avstängd.

Går ju visserligen att sätta en extern GPS sändare på den, så att den kan spåras på så sätt.
Citera
2013-06-11, 22:16
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, de är fullt farbara grusvägar, finns hur mycket skog som helst att dumpa på, men närheten mellan FP1 och FP2 gör ju att man tvivlar på att FP3 skulle vara på tok långt bort ifrån dessa, även om det rör sig om ganska små saker. Troligare då Soptippen som inte heller är alltför långt ifrån.

Kanske har GM tagit med sig resten? Kvarlevor, mordvapen, mobil etc. Stoppat det i en väska med sten & sen dumpat det i nån sjö eller i älven.

Men visst, det kanske finns nånting kvar i terrängen i närheten av fp1 & fp2. Men har inte polisen sökt av området med hundar?
Citera
2013-06-11, 22:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Att det var en nyare Samsung framkom väl via MPS

Jasså, jag har för mig att även uppgiften om en Galaxy kommer från Bodengrabb, men jag kan ha fel som vanligt.
Citera
2013-06-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Var det inte farfar?

Tror med det var farfar. Har varit upp i tråden innan. Och han hade bott på ett ålderhem x år och tror inte han hade kvar sin fastighet som nog hade funnits ganska lång väg från boden.
Citera
2013-06-11, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jasså, jag har för mig att även uppgiften om en Galaxy kommer från Bodengrabb, men jag kan ha fel som vanligt.
Ta av skämspåsen.
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Enligt uppgift ska tjejen haft en mobiltelefon av märkert samsung galaxy
Citera
2013-06-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det är väl bara rödbergsfortet som är öppet numera? De andra är väl plomberade eller fortfarande i fortV:s ägo, dvs inget random guide har nyckel till.

Svedjefortet är igenbommat och privatägt sist jag hörde
Citera
2013-06-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Kanske har GM tagit med sig resten? Kvarlevor, mordvapen, mobil etc. Stoppat det i en väska med sten & sen dumpat det i nån sjö eller i älven.

Men visst, det kanske finns nånting kvar i terrängen i närheten av fp1 & fp2. Men har inte polisen sökt av området med hundar?

Jo, men söker man av ett område med hundar och går 50 meter från varandra missar man nog det mesta, var väl i ett område sökt av hundar som FP2 var? Kom ihåg att polisen kommer till stället med hundar och söker för att de är beordrade dit, de skiter väl fullständigt i om de hittar något eller inte, de jobbar vidare imorgon i alla fall.
Citera
2013-06-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Är detta påstående sprunget ur ett anonymt PM eller är det ett allmänt faktum att de varit, på typ
svensexa aktuell kväll? Vems bröllopsuppvaktning?

Vad som viktigare är!
Vem kan intyga att AB var på danstillställning i Luleå den aktuella kvällen?
Vem har varit med honom där?
Vem körde dit?
Vem körde hem?

Utan UPPGIFTER så faller det s.k alibit pladask!
Liksom KJ:s tvivelsamma alibi genom sin bror

nu har jag hört med källan, och ang. allt detta med AB, så var han uppe i början av tråden, avhandlad, uppceckad och avfärdad.
Citera
2013-06-11, 22:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Enligt uppgift ska tjejen haft en mobiltelefon av märkert samsung galaxy

Hoppsan, här står det ju, var inte Bodengrabb först med uppgiften?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in