2013-06-09, 19:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Intressant! Det har ju sagts från polishåll (tv) att VB skickat ett SMS till någon om stt hon var irriterad på KJ då han lovat köra henne hem men druckit en öl så hon avstod. Kanske bad hon då också mottagaren av detta SMS att komma och hämta henne. Kan det ha varit till styvpappan tro? Han som påstår att han var och fiskade hela kvällen - ensam!! Säkert hade han fiskkniven med sig.....

Kanske han ville ha lite rajtan tajtan med VB som inte alls var med på noterna.

Känns som om allt är möjligt i det här fallet.

Har du källa på att polisen sagt det? Vad jag minns så har jag postat ett PM där det står att en granne till MB har hört det där med ölen, alltså, informationen kom inte från polisen, det är en obekräftad uppgift som blivit en trådsanning, eller har jag fel?
Citera
2013-06-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ett PM har anlänt som vill leverera information. Det är inte samma uppgiftslämnare som förra gången när jag vidarebefordrade information.

Och som vanligt återpostar jag bara informationen. Var och en får sedan själv göra sin egen bedömning.

PM:aren säger att

Angående bilderna på bilar som har diskuterats nu på sistone - VB:s styvpappa ska tydligen äga en vit Caddy.

Angående KJ:s eventuella känslokyla; kan han mörda och stycka? - när VB var och fiskade var han för blödig för att ens klara av att knäcka nacken på fisken.

Intressant. Och då gäller ju även statistiken här, att gm ofta finns i offrets närhet.
Och nu ska jag vara lite fördomsfull, män som importerar kvinnor från t.ex Asien, har ofta en sned syn på kvinnor. Inte alltid så snälla, och ser mest kvinnan som en ägodel. Och kvinnan ska göra som mannen säger.
Kanske VB ringde styvpappan om skjuts.
har styvpappan alibi, eller är det bara hans ord om 'fisketur'?
Citera
2013-06-09, 19:53
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du har antytt det här tidigare om jag inte missminner mig, jag tycker att det är hög tid att du pratar ur skägget nu, vad är det du insinuerar?

Vad är det för oväntade vändningar du syftar på?

Vändningar i fallet. Fler som tycker att det är lugnet före stormen?

Jag antyder i allra högsta grad, att KJ inte är mördaren, vad jag bygger detta på är inte viktigt, vad som däremot är av vikt är att man får fast den riktiga mördaren.. Jag sitter inte och säger att jag vet vem mördaren är, det tror jag inte att någon vet ännu. Men den dagen de får fast GM är en mycket bra dag, och det vill jag kalla för en dag då en "vändning" sker. Vändningen inträffar ju faktiskt redan när man börjat få spår efter GM.
Citera
2013-06-09, 19:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Har VB:s styvfar några bröder eller så`?

Får jag ett namn så kan jag forska. Namn med asterix tack.
Citera
2013-06-09, 19:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Intressant. Och då gäller ju även statistiken här, att gm ofta finns i offrets närhet.
Och nu ska jag vara lite fördomsfull, män som importerar kvinnor från t.ex Asien, har ofta en sned syn på kvinnor. Inte alltid så snälla, och ser mest kvinnan som en ägodel. Och kvinnan ska göra som mannen säger.

Även den hör uppgiften är obekräftad vad jag minns. Informationen kommer från någon som fått ett PM och som har postat det här i tråden. Ska vara någon granne som eller annan som sett styvpappan dra iväg på cykel och med ett fiskespö, vid 21.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Jag för min del kan inte se att det finns något alls som talar för att styvpappan skulle vara på minsta sätt inblandad. Visst kanske det stämmer att män som importerar fruar inte alltid är så snälla mot dem, men därifrån är det en bra bit till att begå mord på en styvdotter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Vad var resultatet på faderskapstestet?

Vilket faderskapstest tänker du på?
Vem har genomgått ett sådant?
När skedde detta?
Citera
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Min känsla är att antingen KJ själv eller någon väldigt, väldigt nära honom avgav detta tips till MPS. Inte susar MPS iväg med sex personer en sen kväll på måfå upp till Mjösjöberget och med intuitionens kraft hoppar de in i ödehuset. Nix pix.

Kan vi nu koppla ihop den svarta Nissan King Caben/Navaran eller ev den vita Caddyn så har vi med säkerhet kommit en bra bit på väg.

Det följer ju i alla fall resonemanget om att (om det nu är KJ som är GM vill säga) hans far kom hem från en resa, sonen biktar sig och hans far hjälper honom att städa och flyttar kroppen. Efter ett dygn eller så kan han inte hantera skulden längre utan tipsar MPS om var kroppen ligger utan att på så sätt behöva ange sin son.

Detta skulle, om ditt tips stämmer, betyda att kroppen förvarats någonstans mellan mordet och helgen kring den 20 maj. Förmodligen inte i skogen (då borde den bara lämnats kvar och inte flyttats), förmodligen inte heller i hans lägenhet eftersom han ändå verkar ha varit social med vänner mellan försvinnandet och fynden i ödehuset.
I föräldrarnas hus bodde väl hans bror? Kanske inte heller en trolig plats då. Återstår sommarstugan eller något annat helt okänt ställe.
Citera
2013-06-09, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Får jag ett namn så kan jag forska. Namn med asterix tack.
Styvfars namn? H*ns J*n-Er*k S*milä (aaii)
Citera
2013-06-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Var det verkligen bekräftat att det var en Nissan cab eller vad nu modellen hette?

Bilden tagen på parkeringsplatsen utanför KJ. Kan polisen mena den svarta högre bilen? Kan det vara en cab? (Förstora upp bilden tidigare länkad av Quarrel så ser man bättre).

Med reservation för dumhet pga att jag inte kan något alls om bilar.

Bilen som tvärnitade sägs ha varit en sån här:
Nissan Navara,eller i folkmun en KingCab.
http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/60/6036473246.jpg
Kanske inte helt omöjligt att det var en äldre KingCab heller(som en i airsoftgänget har tillgång till)
En sån här då,fast den i krigargänget är mörkgrön:
http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/38/3815716451.jpg

Den som står på parkeringen på nsd´s bild är en:
http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/49/4984679526.jpg
eller den längre modellen:
http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/55/5514449268.jpg
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ligger i Kiruna alltså.

Jo han jobbar i Kiruna och brukade komma "hem" varannan helg. Helgen då VB mördades så var han i Boden troligtvis. Fanns ett inlägg av VB på hennes fejja om att hon gjorde tacos åt honom tidigare och räknar man då framåt i kalendern så borde han varit i Boden den aktuella helgen. Att han fiskade var det en på tråden som nämnde rätt tidigt. Om han har någon bror vet jag ej. Däremot är han ju vän på fejjan/avlägset släkt med brorsan till han med "eld i håret".
Senast redigerad av highfive 2013-06-09 kl. 20:04.
Citera
Medlem
Citat:
Är det nån som vet vart VB:s styvfar jobbar, att han jobbar på verkstad vet jag men vart?

http://www.nybergsmek.se/ (enl facebook)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in