2013-06-05, 13:58
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
finns ju bara fem stycken, 2 boon, 2 oude och 1 timmermans (den sista kan man skippa, för söt).

ska du ta ett helkolli så hade jag tagit boon kriek mariage parfait.
den ena ouden går ju att köpa enstyck av, så prova den också.

Så sant. Tänkte att jag kanske missat nåt när jag sökte. Lutar åt Boon kriek mariage parfait men kollar in Ouden också. Timmermans har jag testat och den fick mig mest att ogilla kriek så där blir det ingen repris.
Citera
2013-06-05, 14:01
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Ja men just fan! Glömde bort den då den inte kommit upp på hyllorna på Norra Station. Får bli Regeringsgatan i dagarna då.

Men är inte den av typen stout eller dylikt? Jag är ju en sådan där "IPA-hipsterfjant". Kanske blir till att prova ändå.
nä det är en välhumlad barley wine, gillar du IPA så testa den.
Citera
2013-06-05, 14:02
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Ja men just fan! Glömde bort den då den inte kommit upp på hyllorna på Norra Station. Får bli Regeringsgatan i dagarna då.

Men är inte den av typen stout eller dylikt? Jag är ju en sådan där "IPA-hipsterfjant". Kanske blir till att prova ändå.

Näe, det är ett Barley Wine.

Lite mer om den stilen finns att läsa här:
http://www.shbf.se/wiki/index.php/Barley_wine
Citera
2013-06-05, 14:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe

bör väl tilläggas att bigfooten inte upplevs så vinös som den texten beskriver en barley.

men för det priset så ska du testa.
Citera
2013-06-05, 15:12
Medlem
zepofans avatar
Av nostalgiskäl köper jag alltid ett gäng storfot, det var nog det ölet som fick mig att inse att bra öl kan bryggas även i USA. Brukar smaka någon och ställa undan resten, tror att de äldsta är från 2006.
Sierra Nevada har själva en Vintage Bigfoot, hur länge den är lagrad vet jag inte, men av mina egna studier så bör man lagra längre än tre år för att humlen ska hinna ändra karaktär.
Citera
2013-06-05, 17:07
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
bör väl tilläggas att bigfooten inte upplevs så vinös som den texten beskriver en barley.

men för det priset så ska du testa.
Åh fasen. Jag har tyvärr inte särskilt många erfarenheter av barley wine (konsumtion av sagda kategori har oftast kretsat kring juletider) men jag är inte den som är den. Får bli en sådan i samband med nästa bolagsbesök då.
Citera
2013-06-05, 20:00
Medlem
Ikväll dricker jag återigen min nya favorit Modus Hoperandi. Sanningen är att jag är helt såld på det här finfina ölet. Modus Hoperandi har liksom en tredimensionell smak, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det annars. Den fruktiga humlen som rundas av med en eftersmak av salmiak.

Tidigare så var jag såld på tjeckisk pilsner, framförallt Pilsner Urquell. Men jag har fått hälla ut pilsnern de senaste gångerna som jag försökt att dricka den, har fått svårt för underjäst öl med smak av malt och med avsaknad av fruktighet tror jag. Modus Hoperandi masserar och utvecklar smaklökarna och tar upplevelsen av att dricka öl till en nivå.
Citera
2013-06-05, 22:00
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Har testat Evil Twin Naked Lunch imp-stout.
Och jag kan säga att jag är riktigt nöjd med den.
10% alkohol märks inte alls.
Den är bra sammansatt och trevligt smakrik med lång fin eftersmak.
Snäppet bättre än Baltic imp-stout enligt mig.
9av10poäng ger jag den.
Citera
2013-06-05, 22:11
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Har testat Evil Twin Naked Lunch imp-stout.
Och jag kan säga att jag är riktigt nöjd med den.
10% alkohol märks inte alls.
Den är bra sammansatt och trevligt smakrik med lång fin eftersmak.
Snäppet bättre än Baltic imp-stout enligt mig.
9av10poäng ger jag den.
Kuken! Jag hoppade den i min beställning, men jag får väl göra en till då...
Citera
2013-06-05, 22:33
Medlem
Har avnjutit en spännande spanjor, Dougall IPA Överraskande bra. Simcoe och Cascade. Ingen grapefrukt i doften och välbalanserad.
Senast redigerad av BobbyB 2013-06-05 kl. 22:50.
Citera
2013-06-06, 00:59
Medlem
Jag beställde två flaskor Maharaja samt lite annat i söndags och fick idag sms om att min beställning var redo att plockas ut, ni som inte fick tag på några måste ha försökt beställa senare eller haft maximal otur.
Citera
2013-06-06, 01:05
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Jag beställde två flaskor Maharaja samt lite annat i söndags och fick idag sms om att min beställning var redo att plockas ut, ni som inte fick tag på några måste ha försökt beställa senare eller haft maximal otur.
Mycket märkligt, jag försökte beställa vid tvåtiden i lördags och då var de slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in