I helgen passade jag på att smaka lite för mig nya saker då jag ändå spenderade ganska många timmar på Bishops Arms på Jerntorget.
Ocean-Stout: Sådär, ganska fyllig men inte med så jättestor smak.
Wisby Stout: Väldigt tunn och blaskig, inte mycket smak alls.
Nogne Ö Imperial Stout: Ganska så spritig smak tyckte jag, smakade mer starkt än gott i munnen.
Propeller Nachtflug Imperial Stout: Någon tysk öl som de hade som erbjudande under "Månadens mörka". Låg på 9.1 procent och var överlag en ganska trevlig öl. Vet inte om det var något fel på mina smaklökar efter att ha druckit en och annan öl innan men kunde hitta väldigt tydliga noter av äpple i denna.
Omnipollo Moebius: Köpte inte denna själv eftersom det är en rätt så besk IPA utan smakade lite utav en annan som köpte den. Ganska fruktig smak men tyvärr så förstör beskan nästan allting i smakväg för mig.
Tänkte att jag skulle ha provat någon Southern Tier som de hade på lager också men priset på 285:- för en flaska kändes lite väl just då så det blev det ingen.
Nästa gång funderar jag dock på om jag ska ta med lite tomflaskor och se om jag inte kan få med mig lite Arbetarporter hem