2013-06-05, 11:09
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Ringde och kollade precis och det var tvärkört.
Alla som låg på saldo i butik var sådana som redan var beställda.

Men tack för tipset!
vänta i 1-2 veckor till, då måste folk ha plockat ut dom, är de kvar då så måste butiken släppa dom, då kan du ha chans att norpa en.
Citera
2013-06-05, 11:20
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
visst, men vad vill du ha tips på, sånt som går att köpa på bolaget, eller bara tips i ren allmänhet?
vissa är ju som sagt lite svårare att få tag på i sverige.

På Systembolaget, missade att delge det svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Diveria
Boon Oude Kriek är bra, men den behöver nått år på sig tycker jag efter att ha provat de färska flaskorna som finns nu på systembolaget.

Då kan jag istället tipsa om Kriek Mariage Parfait, också från Boon, som är riktigt bra. En vän hade med sig 2011an förra helgen, och den är riktigt bra. Det är 2011or man får om man beställer nu fick jag höra.

Kollikrav på 12 st, men du kanske har några vänner att splitta med.

http://www.systembolaget.se/88359

Tackar! Jo jag inser att det blir till att köpa en hel låda men det ska nog gå i
Citera
2013-06-05, 11:27
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Boon Oude Kriek är bra, men den behöver nått år på sig tycker jag efter att ha provat de färska flaskorna som finns nu på systembolaget.
Tack för tipset! Jag tänkte egentligen korka upp min flarra för att fira min (typ) examen men då får det bli förra årets Liefman istället.

Jag passade på att inhandla Weihenstephaner Kristall, Napa Smith West Coast IPA och Hopageddon samt Dugges Hippo Fæ (utöver årets IPA Is Dead). Är det någon jag missat? Tänker på Ruthless Rye men vill minnas att jag inte är särskilt förtjust i den.
Citera
2013-06-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

Tackar! Jo jag inser att det blir till att köpa en hel låda men det ska nog gå i

Jag skulle inte köpa en låda själv utav något jag inte provat. Se om du kan hitta den på någon krog först.

Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Jag passade på att inhandla Weihenstephaner Kristall, Napa Smith West Coast IPA och Hopageddon samt Dugges Hippo Fæ (utöver årets IPA Is Dead). Är det någon jag missat? Tänker på Ruthless Rye men vill minnas att jag inte är särskilt förtjust i den.

Electric Nurse Pale Ale. En snäll, fruktig pale ale med grym hinkabilitet och balans.
Av det jag har provat från Electric Nurse är denna den första som jag gillar.
Senast redigerad av Diveria 2013-06-05 kl. 12:07.
Citera
2013-06-05, 12:09
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Tack för tipset! Jag tänkte egentligen korka upp min flarra för att fira min (typ) examen men då får det bli förra årets Liefman istället.

Bigfoot!
Citera
2013-06-05, 13:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
avery maharaja smakar ju inte kattpiss direkt. skönt med en rejäl humlekick.
detta vore något för doktoranden, visst är nästan hundralappen per flaska ganska högt, men som sagt, den går absolut inte av för hackor.

tur jag köpte 5st, en ska ner i källaren sen och få ligga, måste också prova en mot hardcore och se hur nära den kommer.
Din jävla gringo! Jag blev utan!

Citat:
visst, så kan man avväga, jag ville bara berätta hur det fungerar.
men å andra sidan, hade jag köpt en laddning för kanske 10k så hade jag nog betalat "avgifterna" än att låta dom hälla ut det, som sagt det beror på hur mycket man har köpt för och vilka sorter, säg att man fått tag på en vintage champagne som man bara måste ha, då får man ju ta smällen och betala.

edit: fy fan vad god maharajan är. nom nom nom nom nom.
Jaja, vi har fattat nu
Citera
2013-06-05, 13:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Din jävla gringo! Jag blev utan!

Jaja, vi har fattat nu
och då väntade jag även till att klockan var 10:15 innan jag la min order på webben och då fanns det kvar.
Citera
2013-06-05, 13:28
Medlem
zepofans avatar
Hur funkar det med nätbeställningar, kan man lägga "osläppta" varor i varukorgen och bara klicka på beställ kl 10.00.01? Jag har aldrig testat att handla precis vid släppningsdags.
Citera
2013-06-05, 13:32
Medlem
Citat:
Hur funkar det med nätbeställningar, kan man lägga "osläppta" varor i varukorgen och bara klicka på beställ kl 10.00.01? Jag har aldrig testat att handla precis vid släppningsdags.

Ja det ska funka. Jag har aldrig gjort det själv men blev tipsad om att göra just så för att spara tid och minimera strul som kan uppstå vid överbelastning =)
Kanske inte i just varukorgen, men man kan göra "dryckeslistor" som man sedan bara bekräftar. ska kika på det nu.

Tillägg: Ja det funkade just så. Jag skapade en lista med "X" antal av "Y" öl, sen kunde jag gå in på mina sidor och välja listan, och "lägga in bokningsbara varor i varukorgen"
Senast redigerad av Diveria 2013-06-05 kl. 13:40.
Citera
2013-06-05, 13:39
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

finns ju bara fem stycken, 2 boon, 2 oude och 1 timmermans (den sista kan man skippa, för söt).

ska du ta ett helkolli så hade jag tagit boon kriek mariage parfait.
den ena ouden går ju att köpa enstyck av, så prova den också.
Citera
2013-06-05, 13:45
Medlem
brutefishs avatar
Citat:

Citat:
Ja det ska funka. Jag har aldrig gjort det själv men blev tipsad om att göra just så för att spara tid och minimera strul som kan uppstå vid överbelastning =)
Kanske inte i just varukorgen, men man kan göra "dryckeslistor" som man sedan bara bekräftar. ska kika på det nu.

Tillägg: Ja det funkade just så. Jag skapade en lista med "X" antal av "Y" öl, sen kunde jag gå in på mina sidor och välja listan, och "lägga in bokningsbara varor i varukorgen"
går du in på artikeln före klockan 10 så är den oklickbar (alltså lägg i varukorg), när klockan sedan slår 10 så får man trycka F5 eftersom det inte är auto refresh, då går det att lägga den i varukorg.

att man skulle kunna göra dryckeslistor i förväg och sedan bara beställa vet jag inte om det funkar, skulle vara bra, men jag tror inte det.
ska också kolla det.

edit 1: fast nu valde du ju varor som är aktiva, hur funkar detta de dagar när varan inte är aktiv, dvs just innan släppet?

edit 2:Ett fel har inträffat:

500 - Internt fel

Ett internt fel har inträffat på servern.

OVANLIGT!
Senast redigerad av brutefish 2013-06-05 kl. 13:49.
Citera
2013-06-05, 13:55
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Jag skulle inte köpa en låda själv utav något jag inte provat. Se om du kan hitta den på någon krog först.

Electric Nurse Pale Ale. En snäll, fruktig pale ale med grym hinkabilitet och balans.
Av det jag har provat från Electric Nurse är denna den första som jag gillar.
Ja men just fan! Glömde bort den då den inte kommit upp på hyllorna på Norra Station. Får bli Regeringsgatan i dagarna då.
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Bigfoot!
Men är inte den av typen stout eller dylikt? Jag är ju en sådan där "IPA-hipsterfjant". Kanske blir till att prova ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in