2013-06-04, 23:48
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
visst, så kan man avväga, jag ville bara berätta hur det fungerar.
men å andra sidan, hade jag köpt en laddning för kanske 10k så hade jag nog betalat "avgifterna" än att låta dom hälla ut det, som sagt det beror på hur mycket man har köpt för och vilka sorter, säg att man fått tag på en vintage champagne som man bara måste ha, då får man ju ta smällen och betala.

edit: fy fan vad god maharajan är. nom nom nom nom nom.
Ja såklart vintage champagne är någonting värt att betala lite tullavgifter för fast nu pratade vi väl om en låda öl från BrewDog?
Citera
2013-06-05, 00:02
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja såklart vintage champagne är någonting värt att betala lite tullavgifter för fast nu pratade vi väl om en låda öl från BrewDog?
man vet aldrig!
Citera
2013-06-05, 08:02
Medlem
prewes avatar
Citat:
avery maharaja smakar ju inte kattpiss direkt. skönt med en rejäl humlekick.
detta vore något för doktoranden, visst är nästan hundralappen per flaska ganska högt, men som sagt, den går absolut inte av för hackor.

tur jag köpte 5st, en ska ner i källaren sen och få ligga, måste också prova en mot hardcore och se hur nära den kommer.

Missade det här släppet helt då jag var ute på andra äventyr så jag fick ingen Maharaja (p.ga. att vissa köpte så många som 5st ).
Dock har jag hört att bolaget fått in gamla flaskor, som är från januari. Stämmer det på dina?
Trist på en öl som mår bäst av att drickas så nära buteljeringsdatumet som möjligt.
Citera
2013-06-05, 08:07
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Missade det här släppet helt då jag var ute på andra äventyr så jag fick ingen Maharaja (p.ga. att vissa köpte så många som 5st ).
Dock har jag hört att bolaget fått in gamla flaskor, som är från januari. Stämmer det på dina?
Trist på en öl som mår bäst av att drickas så nära buteljeringsdatumet som möjligt.
har inte kollat det, visst är den lite trött, men den smakar ändå väldigt mycket,
tyvärr är ju detta något som är väldigt svårt att göra något åt, gällande usa-importer.
Citera
2013-06-05, 08:34
Medlem
prewes avatar
Citat:
har inte kollat det, visst är den lite trött, men den smakar ändå väldigt mycket,
tyvärr är ju detta något som är väldigt svårt att göra något åt, gällande usa-importer.

Jo det är väl det.
Synd, för det hade varit mycket trevligt att råka på superfärsk amerikansk humlig öl på bolaget.
Citera
2013-06-05, 08:43
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Är inte så insnöad på Kriek som många andra förmodligen är, men Oude Kriek Boon tyckte jag var mycket trevlig.

Tack! Den ska kollas in.

Nån här som är mer insnöad på kriek och som vill dela med sig av tips?
Citera
2013-06-05, 09:01
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Jo det är väl det.
Synd, för det hade varit mycket trevligt att råka på superfärsk amerikansk humlig öl på bolaget.
naturligtvis så är ju fräscha ipor alltid ett plus, men what to do, det är på gränsen till ett ilandsproblem också.
Citera
2013-06-05, 09:13
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Tack! Den ska kollas in.

Nån här som är mer insnöad på kriek och som vill dela med sig av tips?
visst, men vad vill du ha tips på, sånt som går att köpa på bolaget, eller bara tips i ren allmänhet?
vissa är ju som sagt lite svårare att få tag på i sverige.
Citera
2013-06-05, 09:18
Medlem
prewes avatar
Citat:
naturligtvis så är ju fräscha ipor alltid ett plus, men what to do, det är på gränsen till ett ilandsproblem också.

Såklart. Jag säger bara att om man hade fått välja så...

Hursomhelst så hade det varit trevligt att testa Maharaja, några månader under bältet eller ej.
Får leta rätt på den på någon krog.
Citera
2013-06-05, 09:50
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Såklart. Jag säger bara att om man hade fått välja så...

Hursomhelst så hade det varit trevligt att testa Maharaja, några månader under bältet eller ej.
Får leta rätt på den på någon krog.
kollade på bolagets sida, finns ju en del flaskor kvar ute i landet. ring ditt lokala bolag och be dom beställa 1-2 flaskor från ett annat, eftersom det gått en vecka nu.
Citera
2013-06-05, 11:05
Medlem
prewes avatar
Citat:
kollade på bolagets sida, finns ju en del flaskor kvar ute i landet. ring ditt lokala bolag och be dom beställa 1-2 flaskor från ett annat, eftersom det gått en vecka nu.

Ringde och kollade precis och det var tvärkört.
Alla som låg på saldo i butik var sådana som redan var beställda.

Men tack för tipset!
Citera
2013-06-05, 11:07
Medlem
Boon Oude Kriek är bra, men den behöver nått år på sig tycker jag efter att ha provat de färska flaskorna som finns nu på systembolaget.

Då kan jag istället tipsa om Kriek Mariage Parfait, också från Boon, som är riktigt bra. En vän hade med sig 2011an förra helgen, och den är riktigt bra. Det är 2011or man får om man beställer nu fick jag höra.

Kollikrav på 12 st, men du kanske har några vänner att splitta med.

http://www.systembolaget.se/88359
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in