2013-06-01, 18:36
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlaren22
Skulle rekommendera att du provar på lite olika Kubaner. Framcigarr erbjuder ett fint provpaket som jag köpte till en kompis nu när han fyllde 30
http://framcigarr.se/habanos-petic-coronas-provpaket-5st.html Ett paket som består av 5st olika kubaner som är riktigt goda och varierar i smak!

http://www.cigarrlagret.nu/index.php...8c7824b1eb52fe

Eller så köper man dem där till ett billigare pris
Citera
2013-06-01, 19:24
Medlem
ozyrecons avatar
Fick en väldigt fin mix av kubanska och dominikanska cigarrer från ägaren av butiken Den anspråkslösa cigarraffären. Detta var något år sedan och den mannen fick mig att bli väldigt intresserad av cigarrer.
Bor man i Skåne måste man besök honom, han är väldigt hjälpsam och trevlig och har ett fint utbud.
Citera
2013-06-01, 19:55
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Fick en väldigt fin mix av kubanska och dominikanska cigarrer från ägaren av butiken Den anspråkslösa cigarraffären. Detta var något år sedan och den mannen fick mig att bli väldigt intresserad av cigarrer.
Bor man i Skåne måste man besök honom, han är väldigt hjälpsam och trevlig och har ett fint utbud.

Har köpt många icke-kubaner av honom (via webshoppen, då jag inte bor i samma stad). Bra sortiment och priser.
Citera
2013-06-03, 21:22
Medlem
pirates avatar
Är helt ny på det här med cigarrer, men jag undrar om det går att få tag på cigarrer från Alec Bradley?
Citera
2013-06-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Är helt ny på det här med cigarrer, men jag undrar om det går att få tag på cigarrer från Alec Bradley?
Det är inga problem men vilken linje tänker du på?

Hur kommer det sig för övrigt att det är just Alec Bradley som du vill inleda din cigarrkarriär med?
Citera
2013-06-04, 00:15
Medlem
Som fjunig artonåring har jag nu lagt min beställning hos www.framcigarr.se. Jag har en kort fråga till er som har beställt. Jag valde att betala med post/bankgiro bör jag invänta mejlet innan jag sätter in pengarna och var är att föredra post eller bankgiro?
Citera
2013-06-04, 08:32
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Det är inga problem men vilken linje tänker du på?

Hur kommer det sig för övrigt att det är just Alec Bradley som du vill inleda din cigarrkarriär med?

Hej, AB för att en bekant i USA har precis börjat jobba för de.
Ser på hans bilder hur han njuter (marknadsföring?)...

Men om man ska börja med nån, vilken ska man välja?
Citera
2013-06-04, 10:35
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twelvehundred
Som fjunig artonåring har jag nu lagt min beställning hos www.framcigarr.se. Jag har en kort fråga till er som har beställt. Jag valde att betala med post/bankgiro bör jag invänta mejlet innan jag sätter in pengarna och var är att föredra post eller bankgiro?

Normalt sett brukar man kunna betala direkt vid beställningen via direktbetalning/internetbank eller med betalkort.

Du måste ju se till att du får rätt giro-nummer - antagligen kommer det i bekräftelsemailet, om du inte såg någon information då du lade ordern.
Citera
2013-06-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Normalt sett brukar man kunna betala direkt vid beställningen via direktbetalning/internetbank eller med betalkort.

Du måste ju se till att du får rätt giro-nummer - antagligen kommer det i bekräftelsemailet, om du inte såg någon information då du lade ordern.

Satte in pengarna på bankgiro och skickade iväg ett mejl till herrn. Antar att han sköter webbshoppen manuellt, hoppas cigarrerna hittar fram innan studenten!
Citera
2013-06-04, 21:06
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twelvehundred
Satte in pengarna på bankgiro och skickade iväg ett mejl till herrn. Antar att han sköter webbshoppen manuellt, hoppas cigarrerna hittar fram innan studenten!

Eftersom det är nationaldag på torsdag blir det kanske tight, men hoppas det går vägen.

Han hade bra pris på ett par märken, men ack så hög fraktkostnad - 75kr!

Att jämföra med Den anspråkslösa cigarraffären som har en enhetskostnad av blott 30kr (Fraktfritt över 500kr).
Citera
2013-06-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Eftersom det är nationaldag på torsdag blir det kanske tight, men hoppas det går vägen.

Han hade bra pris på ett par märken, men ack så hög fraktkostnad - 75kr!

Att jämföra med Den anspråkslösa cigarraffären som har en enhetskostnad av blott 30kr (Fraktfritt över 500kr).

Får kika in den nästa gång, tog hem ett gäng billiga cigarrer att bjuda på till mina borstbindar-kamrater och några för ett par tior mer till mig själv. Nu kan jag inte säga att jag tillhör någon kategori av van cigarrökare, men jag ämnar att bygga upp ett intresse för denna livsnjutarfalang.

Får bara hoppas att de kommer fram i tid, annars så kanske en cigarr eller två passa bättre efter studentveckans hektiska tid!
Citera
2013-06-05, 10:52
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Hej, AB för att en bekant i USA har precis börjat jobba för de.
Ser på hans bilder hur han njuter (marknadsföring?)...

Men om man ska börja med nån, vilken ska man välja?

Det bör väl finnas nån cigarrshop i Sthlm som säljer Alec Bradley, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in