Citat:
Ursprungligen postat av
d00rkey
När då, om jag får lov att fråga? Har du möjligen någon uppfattning om det?
Eller tycker du kanske att medeltidens* och nutidens informationstekniker och -teknologier över huvud taget är jämförbara?
*) Nåja.. De stora häxprocesserna skedde nog något senare, men frågan kvarstår i alla fall.
Om Du läst hela mitt inlägg hade Du sett att jag mot slutet tillstår att man i strikt mening aldrig kunnat motbevisa häxhistorierna, eftersom det egentligen inte är möjligt att bevisa dem vara osanna.
Vad vi däremot kan säga, återigen, är att de
aldrig bevisats vara sanna, och det är antagligen detta faktum som slutligen sjunkit in hos människor (de flesta) som därför nu inte tror på dem längre.
Exakt när folk i allmänhet kommer att sluta tro på GasMyten kan jag inte svara på, men att det för eller senare kommer att ske är jag tämligen övertygad om.
Historier som helt saknar rimligt bevisstöd kan helt enkelt inte överleva i all oändlighet, hur mycket man än lagstiftar, visar BBC-“dokumentärer“ eller hävdar att fynd som vart och ett saknar bevisvärde för det som hävdas skulle konvergera till bevis för detsamma.
Tvålen höll inte.
De krympta skallarna höll inte.
De fyra miljonerna i Auschwitz höll inte.
Lampskärmarna höll inte.
22 dödsläger höll inte, man fick ändra till en handfull läger (fortfarande utan bevis för massgasningar).
Pratet om att lägren skulle innehålla bevis höll inte, vilket självaste YadVashem numera tillstår men skyller på att samtliga bevis förstörts av särskilda insatsstyrkor.
Nu har man GasMyten kvar att klamra sig fast vid, och eftersom det inte går att hitta på något mer om även denna bluff skulle avslöjas pågar ett desperat lagstiftande, tramsande om en konvergens som inte håller och ständiga BBC-“dokumentärer“ som med skräckmusik i bakgrunden varvas om och om igen för att inte korthuset skall rasa samman.
Men det kommer det ändå att göra till sist, det är vad jag förutspår.