2013-06-03, 18:46
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Får man kasta sten på åsiktspoliser också?

Tja, man kan ju bara gissa vad som skulle hända om några kastar sten på Linderborg när hon handlar på Konsum på Söder (eller var hon nu inhandlar livets nödtorft).
Citera
2013-06-03, 20:36
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Linderborg om stenkastningen mot ambulanser: ”Äntligen händer det som måste ske”

http://www.friatider.se/aftonbladet-kommunist-hyllar-stenkastare-och-fredrik-reinfeldt

Så tragiskt det är med sjuka människor.Och inte lär det bli någon bättring heller.
Vårt gemensamma Flashbacksvar blir således: "kul för dig att du känner dig nöjd med regimen, ditt äckliga borgarluder".
Citera
2013-06-03, 21:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xop
Tänkte kommentera den senaste mentalsjukdomen från Linderborg

"Husby trasar sönder min politiska själ. Revolutions-jaget tänker, att äntligen händer det som förr eller senare måste ske! Arbetarklass-jaget tänker, att det är ett jävla sätt att bränna ner skolor och bilar.
Det är en sak att kasta sten på repressiv polis, det är nåt annat att kasta sten på reproduktiv räddningspersonal."
http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article16882871.ab

men såg sen att Tobbe gjort det så mycket bättre:
"Linderborg åtnjuter polisens beskydd, men passar ändå på att svartmåla den. Skall man kasta sten på dessa poliser också? Eftersom Linderborg själv förstås inte bor bland de proletärer hon värnar om, utan snarare i "societetskvarteren", får vi anta att det är rimligt att hennes egen bostad bränns ner."
http://tobbesmedieblogg.blogspot.fi/2013/06/asa-linderborg-visar-fargen.html?showComment=1370170629089

Sverige är unikt. I inget annat demokratiskt land kan en journalist (i chefsposition!) hylla stenkastande mot poliser utan att fråntas nycklarna till redaktionen.
Jag brukar inte hålla med Åsa men i det här fallet har hon helt rätt, polisen är repressiv och ska bekämpas. Hur någon som säger sig vara demokrat kan vara på polisens sida mot folket övergår mitt förstånd.
Citera
2013-06-03, 21:18
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag brukar inte hålla med Åsa men i det här fallet har hon helt rätt, polisen är repressiv och ska bekämpas. Hur någon som säger sig vara demokrat kan vara på polisens sida mot folket övergår mitt förstånd.

Du verkar inte ha det som behövs för att tänka överhuvudtaget!
Ett samhälle utan ordningsmakt blir självklart ett samhälle där den starke tar sin rätt.

Försök sansa dig och få lite logik i dina förvirrade tankegångar.
Citera
2013-06-03, 21:36
Medlem
Condottieris avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Ett samhälle utan ordningsmakt blir självklart ett samhälle där den starke tar sin rätt.

Det är förvisso inte riktigt topic här, men i anslutning till borgar-Åsnas resonemang kan kanske ändå denna lilla artikel (eller snarare blogginlägg) sprida en strimma ljus över sammanhanget: http://www.8dagar.com/2013/05/importerat-polishat.html
Citera
2013-06-03, 21:39
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Naturligtvis behövs en ordningsmakt men att men att ta ordningsmaktens parti mot folket är helt fel. Det är något som inte är som det ska när man som hederlig medborgare känner rädsla för polisen.
Citera
2013-06-03, 22:12
Bannlyst
Citat:
Naturligtvis behövs en ordningsmakt men att men att ta ordningsmaktens parti mot folket är helt fel. Det är något som inte är som det ska när man som hederlig medborgare känner rädsla för polisen.
Fast nu har ju ordningsmakten tagit parti för folket mot slöddret.
Citera
2013-06-03, 22:19
Medlem
StigAllans avatar
Citat:

Jag och hela min släkt är hederliga medborgare och jag personligen känner ingen skräck för poliser.
Inte heller har någon av mina släktingar vad jag vet gett uttryck för sådana känslor.

Istället beror nog polishatet på genetiska brister eller så som trådämnets politiska övertygelse.
Citera
2013-06-03, 22:22
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Fast nu har ju ordningsmakten tagit parti för folket mot slöddret.

Exakt. Och det ju sånt som upprör en sån som Åsa Linderborg. Miljonärsvänsterslynan på Söder tycker det är helt ok att slödder kastar sten på rättsvårdande instanser.

Hur f-n kan nån vara i hennes hejarklack?
Citera
2013-06-03, 23:19
Medlem
Inte oväntat, så går Henrik Arnstad igång på Lindeborgs krönika.

Citat:
Henrik Arnstad ‏@arnstad 8h
Väldigt bra av Åsa Linderborg, ett schysst erkännande av regeringen Reinfeldt.
www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article16882871.ab
Citera
2013-06-04, 00:20
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Exakt. Och det ju sånt som upprör en sån som Åsa Linderborg. Miljonärsvänsterslynan på Söder tycker det är helt ok att slödder kastar sten på rättsvårdande instanser.

Hur f-n kan nån vara i hennes hejarklack?

Riktigt lågt att uppmana till våld mot Polisen. Linderborg brukar handla runt södra station sen promenerar hon hela högbergsgatan hem till en av sveriges mest eftertraktade lägenheter i ett av sveriges dyraste områden, har jag hört.
Citera
2013-06-04, 01:32
Medlem
Månsans avatar
Linderborg blir allt dummare. Tidigare hade hon ett bra språk, skrev fyndigt även om hennes åsikter alltid varit stolliga. Vad har hänt nu, har hon börjat dricka eller är det problem med något annat missbruk? Texterna blir allt slarvigare, elementära språkfel syns frekvent numera.

Väntat också att hon anser att dessa unga negrer och araber som löper amok gör ett arbetarklassuppror. Dessa oduglingar vill inte, har aldrig och kommer aldrig att vara möjliga att sätta i hederligt arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in