2012-12-21, 17:56
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
sitter och kollar på godmorgon , och Åsa Linderborg gör mig så jävla spyfärdig. fyfan vad "synd" det är om henne, iaf enligt henne själv!

klarar inte av henne, värsta mytomanen jag hört! hela min julefrid är ta mig fan borta!
Ja, härom veckan skrev hon:

"Expressens politiska redaktör, Anna Dahlberg, för att ta ett av många exempel, har under hösten skrivit texter som börjar dra mot Sverigedemokraternas politik. Vi har inte råd att ta in fler flyktingar, menar hon, eftersom de är obildbara analfabeter och aldrig kan få jobb. Jag vet att Dahlberg inte är rasist, men hennes uppgivenhet är en vitamininjektion för Sverigedemokrater och alltsköns högerextremister. De tycker givetvis fortfarande att hon är ”PK-hora” – det är alla kvinnliga journalister – men applåderar entusiastiskt på sina sajter den öppning hon trots allt ger dem.
Anna Dahlberg och opinionsbildare som hon – de blir snabbt fler – skrämmer mig mer än vilken anonym näthetsare som helst."

http://www.aftonbladet.se/kultur/article15935619.ab

Trovärdighet noll, för hennes senaste strategi - att snyfta över näthat.
Citera
2012-12-21, 18:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Edit:
Så länge Åsa inte håller sig till sanningen, kommer hon sannolikt inte heller bli av med sina "hatare".

Snyggt att du kollade upp var man sagt vad. Möjligt att Åsa har fler exempel som kan knytas till Avpixlat eller fria tider. Men bara att hon plockar ut några exempel, utan att sortera in dem till diverse sajter, visar att hon faktiskt struntar vem som säger vad: alla är rasister bara för att de inte håller med Åsas och hennes gelikars åsikter. Om hon inte fattat det tidigare så gör hon det väl nu: folk på nätet blir jävligt förbannade över att en så stor tidning som Aftonbladet med välutbildade människor öppet bedriver kampanj mot människor som inte delar tidningens åsikt om ett mångkulturellt samhälle. Nu får hon själv smaka på ett drev som hon själv brukar idka sig åt.
Citera
2012-12-21, 18:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Folk som tappar förståendet och humöret när de argumenterar/försöker argumenterar ska man inte ens lyssna på tills dessa individer lär sig att kontrollera sin ilska och sin debatteknik.

Ja, man kan hata den här journalisten för hennes agenda eller hennes åsikter, men att skicka hot och trakasserier ger ju bara vatten på hennes kvarn och ytterligare bevis på att ni/dem som gör detta faktiskt är sådana som hon påstår. Det blir liksom en självuppfylld profetia.

Har allmänt fruktansvärt svårt för alla, höger som vänstermänniskor som ska argumentera med känslor och bli arga/otrevliga när de ska argumentera viktiga saker. Det får mig att inse att dem inte är så pålästa och försöker låta arga/irriterade för att vinna debatten och således är det inte värt att slösa tid på dessa kretiner.
Citera
2012-12-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vilken skamlös skitkärring. Att hon har mage att spela martyr när det är hon som begränsa det fria ordet och kriminalisera politiskt oliktänkande är så motbjudande att det knappt finns ord. Ja Åsa, du är hatad och föraktad, det är helt korrekt. Och du har bara dig själv att skylla.

Och eftersom du Åsa naturligtvis lusläser den här tråden så har jag en hälsning till dig: Ta avstånd från ditt folkförräderi och din etnomasochism innan det är för sent och be om ursäkt för dina handlingar.

Teoretiskt sett är hon redan körd. Om det skulle bli en "svensk vår" i Sverige så skulle hon nog toppa många listor. Tycker synd om människor som är så hjärntvättade att de inte är mer än ett verktyg. Synd att hon inte hade ansvarsfulla föräldrar som vägledde henne bort från landsförräderiet innan det gick över styr. Undra vilket land som skulle vilja ta emot henne när de ser vad hon har gjort mot sina egna.
Citera
2012-12-21, 18:31
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Möjligt att Åsa har fler exempel som kan knytas till Avpixlat eller fria tider.
Nej, aldrig att Avpixlat skulle låta några liknande kommentarer stå kvar, och det vet hon garanterat om. Men hon vill komma åt SD via Avpixlat via Nationell.nu...

Och nu har den där killen som var på Publicistklubben härom veckan, sett till att Åsa har bidragit till att skapa en faktoid:

Ehsan Fadakar ‏@ehsanfadakar
Mycket av det vidriga som Åsa Linderborg citerar finns på Avpixlat. En blogg Jimmie Åkesson kallar för en "sund del av internet". #svpol

Snyggt...
Citera
2012-12-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Folk som tappar förståendet och humöret när de argumenterar/försöker argumenterar ska man inte ens lyssna på tills dessa individer lär sig att kontrollera sin ilska och sin debatteknik.

Ja, man kan hata den här journalisten för hennes agenda eller hennes åsikter, men att skicka hot och trakasserier ger ju bara vatten på hennes kvarn och ytterligare bevis på att ni/dem som gör detta faktiskt är sådana som hon påstår. Det blir liksom en självuppfylld profetia.

Har allmänt fruktansvärt svårt för alla, höger som vänstermänniskor som ska argumentera med känslor och bli arga/otrevliga när de ska argumentera viktiga saker. Det får mig att inse att dem inte är så pålästa och försöker låta arga/irriterade för att vinna debatten och således är det inte värt att slösa tid på dessa kretiner.

Det finns inga som helst bevisar för att dessa meddelanden och trakasserier ens har förekommit. Hon försöker kväva yttrandefriheten med näbbar och klor så att koka ihop några bluffmail är väll inte så förunderligt. -tror jag-
Citera
2012-12-21, 18:39
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Det finns inga som helst bevisar för att dessa meddelanden och trakasserier ens har förekommit. Hon försöker kväva yttrandefriheten med näbbar och klor så att koka ihop några bluffmail är väll inte så förunderligt. -tror jag-

Saken är den att EU redan har lagar på ingång som kommer att förbjuda anonymitet på internet. Åsa Linderborg bygger bara opinion för de kommande lagändringarna. Detta sker i samklang med påhittade nätattacker, cybermobbingsdebatter, hackningar mot vita huset, SÄPO och annat som "Anonymous" står för.

Allt ingår i en kampanj för att legitimera mordet på det fria internet och inledningen på en ny mörk tidsålder.

Detta är att likna med början på the Dark Ages, den mörka tiden efter romarrikets fall då åsiktsförtryckarna tog över och höll sin befolkning fångad i träldom och okunskap.
Senast redigerad av Grävulen 2012-12-21 kl. 18:42.
Citera
2012-12-21, 18:39
Medlem
antianals avatar
Att hota personer, även såna som Åsa, är inte ok men jag har iaf full förståelse för de som gör det.

Hon ansvarar för publicering av material som ständigt kränker, utmanar, förlöjligar och uppmanar andra genom uppvigling. Måltavlan är visserligen bara 10 - 20% av svenska folket, mestadels män, mestadels vita och få gay, handikappade osv.
De som i vanligt tal kallas "normala", förutom av såna som Åsa då. När denna del av befolkningen känner sig påhoppad dras genast epitet "kränkta vita män" fram, med ett tydligt nedvärderande budskap i motsats till övriga kränkta grupper där offerkoftan är helig och då man förväntas falla in i gråtvalsen.

Jag ser likheten med vissa andra övermänniskor som inte heller tillåter repliker, argumentation eller synpunkter. Oftast ledare i en diktatur, ofta vänster men där till slut våld är enda utvägen att få slut på eländet.
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om vi snart får se första avrättningen av en sådan person, det finns ett antal inom svenskt media som aspirerar.

Det är en väldigt olycklig och tråkig utveckling i en f.d. demokrati att samma metoder som tillämpas inom andra kulturer ska behöva växa fram i Sverige.
Citera
2012-12-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulnick
Jag har fått en svag indikation på att ett av sex-sms:en (vet inte om hon fått fler än ett heller...) kommer från en person på aftonbladets redaktion. Det kanske bara är ett rykte, men jag ska försöka luska lite mer i det.

Jag har också läst det ryktet här på flashback. Det har också funnits rykten om att mej och sms kommer från rasister. Jag ska också försöka luska lite mer i det.
Du kanske kan hjälpa mig. Jag har mejladresser till dem som skickar liknande sex-sms till min mejllåda på arbetet.
Citera
2012-12-21, 18:55
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Jag förstår obehaget i att bli hotad med sexuellt våld via SMS. Det jag verkligen inte förstår är hur man kan vara så cynisk att man, efter att ha läst ett snusk-mess från en uppenbar stalker med enbart sexuella motiv tänker... "Aha! Detta kan jag använda som argument i mitt politiska korståg!"
Citera
2012-12-21, 19:00
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nej, aldrig att Avpixlat skulle låta några liknande kommentarer stå kvar, och det vet hon garanterat om. Men hon vill komma åt SD via Avpixlat via Nationell.nu...

Och nu har den där killen som var på Publicistklubben härom veckan, sett till att Åsa har bidragit till att skapa en faktoid:

Ehsan Fadakar ‏@ehsanfadakar
Mycket av det vidriga som Åsa Linderborg citerar finns på Avpixlat. En blogg Jimmie Åkesson kallar för en "sund del av internet". #svpol

Snyggt...
Det jobbiga i hela den här situationen är att de kan ljuga hur mycket som helst och de får göra det oemotsagda eftersom vänsterfascisterna äger media och har ensamrätt till att uttrycka åsikter.
Citera
2012-12-21, 19:04
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Du missar att Åsa helt medvetet utnyttjar det du skriver. Hon och hennes kollegor vet mycket väl att om man konsekvent under lång tid kallar folk för skit och ständigt visar sitt genuina rent hatiska förakt för sina meningsmotståndare och demoniserar allt dom inte håller med om så retar man upp en del av dessa så till den grad att dom tappar fattningen och skriver av sig på sajter som Avpixlat, Flashback och varhelst dom kan och vill publicera sina onyanserade spyor. Detta spelar Åsa rakt i händerna då hon då kan påstå att det är typiska reaktioner av samtliga de som hänger på dom sajterna hon pekat ut. En endast slött tänkande varelse inser att denna slutsats är helt fel. Hennes kollegor älskar hennes mod och låter henne åka i triumfvagn mellan radiostudios och TV-soffor där hon spelar vidare i Den Stora Kampanjen. Att hon hukar sig bakom sina barn är så vämjeligt att man bara vill kräkas.

Ingen frågar Åsa om det språkbruk hon får tillskickat sig. Att tillmälen som "jag skall knulla din mamma" och tusentals varianter på det temat var i stort sett okända uttryck i Sverige för tjugo år sedan. Det är främlingar som har smyckat den torftiga svenska kulturen med dessa färgstarka och mustiga uttryck. Många gånger har vi fått höra att detta bara är ord och att man inte skall ta det bokstavligt hur vidrigt och osmakligt det än är. Det kan väl inte Åsa ha undgått att höra? Accepterar hon inte detta språkbruk som svenska flickor och pojkar får köra dagligen i skolorna? Eller skall man bara le underdånigt när en främling säger det och bli rädd och ropa på polis när svenskar inte har vett på att uttrycka sig bättre?

I övrigt håller jag med alla de som undrar varför hon inte går till botten med flåsaren som skriver SMS till hennes hemliga mobilnummer. Det har nog inte mycket med Den Stora Kampanjen att göra hur mycket hon än vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in