2013-05-31, 14:43
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
”Historien är komplex” säger hon [Linderborg]. Bra. Men man frågar sig om någon som i dagens svenska kulturklimat utmålar Julius Evola eller Ernst Jünger som hjältar kommer undan med att säga ”historien är komplex”. För dem väntar fasciststämpeln.

Detta är pudelns hela och odelade kärna för min del. Vi kommer inte att ha ett sunt mentalt klimat i det här landet förrän vi avskaffar de dubbla måttstockarna.

Nuvarande situation är olidlig och främjar vare sig debatt, forskning, politik eller allmän mental hälsa. Det är 1968 i evig repris som hämnd för någon sorts arvssynd som aldrig kan sonas. Följden är ett orwellianskt skräckvälde i offentligheten och maktfulkomliga kulturhärskarklickar som gör som de vill.
Citera
2013-05-31, 14:48
Medlem
Ankdammsmans avatar
Observera att det finns två tänkbara lösningar på ovanstående: peststämpla allt till vänster om socialdemokraterna eller tillåt Jünger och Evola.

Båda fungerar, även om jag som liberal föredrar den senare. Det som inte fungerar är just den dubbla måttstocken.
Citera
2013-05-31, 15:38
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Observera att det finns två tänkbara lösningar på ovanstående: peststämpla allt till vänster om socialdemokraterna eller tillåt Jünger och Evola.

Båda fungerar, även om jag som liberal föredrar den senare. Det som inte fungerar är just den dubbla måttstocken.
Det som inte fungerar för regimens folk, för Linderborg, Englund, Helin, Expo m.fl, är att erkänna att verkligheten är komplex. Just det som Linderborg var inne på i sin nyss citerade artikel. Själv anser jag att Linderborg får fortsätta med sin skribentverksamhet. Men hon har ingen rätt att rasiststämpla en hel rörelse, internethögern. Bonnrasism åsido så är vi mer än den halmgubbs-bild som hon och hennes gelikar målar upp av oss. Hon sätter pariastämpeln på halva Sverige. Hon utmålar alla till höger om Moderaterna till icke-människor, något i stil med kriminella.

Folk som hon måste sluta tänka i svart-vitt, på-av, ett och noll. Hon måste sluta tänka binärt. Hon måste komma ut i en ny helhet, en pluralistisk värld där frågor som etnicitet, tradition, andlighet, mod, självuppoffring och trohet är essentiella begrepp. Hon tycks mig vara en maktmänniska där "ni är antingen med oss eller mot oss" tycks gälla. Det är typisk trotskism och marxism, den är typisk för agenter hos jesuiter, Gestapo och KGB.

Vi måste bort från detta sentiment och det genast. En sådan som Linderborg kan, som sagt, tolereras av mig. Men för sin framtida verksamhet måste hon nog gå en kurs i äkta tolerans, en kurs i sensitivitetsträning, modern variant. En kurs där hon lär sig att se bortom kulturmarxismen, där hon lär sig se en mångtonig värld istället för en i svart-vitt.
Citera
2013-06-02, 18:20
Medlem
Tänkte kommentera den senaste mentalsjukdomen från Linderborg

"Husby trasar sönder min politiska själ. Revolutions-jaget tänker, att äntligen händer det som förr eller senare måste ske! Arbetarklass-jaget tänker, att det är ett jävla sätt att bränna ner skolor och bilar.
Det är en sak att kasta sten på repressiv polis, det är nåt annat att kasta sten på reproduktiv räddningspersonal."
http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article16882871.ab

men såg sen att Tobbe gjort det så mycket bättre:
"Linderborg åtnjuter polisens beskydd, men passar ändå på att svartmåla den. Skall man kasta sten på dessa poliser också? Eftersom Linderborg själv förstås inte bor bland de proletärer hon värnar om, utan snarare i "societetskvarteren", får vi anta att det är rimligt att hennes egen bostad bränns ner."
http://tobbesmedieblogg.blogspot.fi/2013/06/asa-linderborg-visar-fargen.html?showComment=1370170629089

Sverige är unikt. I inget annat demokratiskt land kan en journalist (i chefsposition!) hylla stenkastande mot poliser utan att fråntas nycklarna till redaktionen.
Citera
2013-06-02, 19:31
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xop
Sverige är unikt. I inget annat demokratiskt land kan en journalist (i chefsposition!) hylla stenkastande mot poliser utan att fråntas nycklarna till redaktionen.

Helvete, xop! Det här har jag funderat på sen i förmiddags.

Vi har alltså här en mycket högt avlönad chef på ett stockholmsblad som tycker att det är ok att kasta sten på polisen.

Borde inte det vara ett ämne för en krönika för tidningens chefredaktör Helin? En underordnad chef som tycker det är ok att kasta sten på rättsvårdande instanser?

Han var ju djävligt snabbt ute att fördöma en lägre chef, som ”tyckte fel” om en arab i sossestyret.

http://www.resume.se/nyheter/media/2013/04/16/helin-laxar-upp-monica-gunne/

Är kommunisten Linderborg untouchtable?
Citera
2013-06-02, 19:41
Medlem
Men hon är ju förvånansvärt positiv till Alliansen i resten av krönikan, medger att deras flyktingpolitik är väldigt generös, och att deras avsky mot SD verkar intensiv och äkta, och att det är
Citat:
en höger som vänstern måste vara rädd om
Det är ju anmärkningsvärt för att komma från en sån blodröd kommunist som hon!

Men håller med om att det är bottennapp (minst sagt!) att en så högt uppsatt journalist på en av Sveriges största tidningar tycker det är bra att kasta sten på poliser!!!

Som sagt - själv vill hon ha polisbeskydd mot de som hon känner sig hotade av...
Då är polisen bra att ha... Inkonsekvent är bara förnamnet!
Citera
2013-06-03, 00:23
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Att ÅL och JG knullar är ett välkänt faktum på Aftonbladet.

Linderborg är väl tillsammans med filmregissören Peter Schildt? Jag har svårt att tänka mig att hon skulle vara kk med Jan Guillou. Och jag har svårt att tro att Peter Schildt skulle låta någon annan doppa i hans gryta. Det låter helt enkelt för bra för att vara sant. Det låter snarare som någon vilseledd Linderborghatares våta dröm. Så, om det nu är ett "välkänt faktum" så vore det väl inte så himla svårt att skrapa fram lite bevis. Pics, or it didn't happen...
Citera
2013-06-03, 07:23
Medlem
lampross avatar
Citat:

"Husby trasar sönder min politiska själ. Revolutions-jaget tänker, att äntligen händer det som förr eller senare måste ske! Arbetarklass-jaget tänker, att det är ett jävla sätt att bränna ner skolor och bilar.
Det är en sak att kasta sten på repressiv polis, det är nåt annat att kasta sten på reproduktiv räddningspersonal."

"Linderborg åtnjuter polisens beskydd, men passar ändå på att svartmåla den. Skall man kasta sten på dessa poliser också? Eftersom Linderborg själv förstås inte bor bland de proletärer hon värnar om, utan snarare i "societetskvarteren", får vi anta att det är rimligt att hennes egen bostad bränns ner."
http://tobbesmedieblogg.blogspot.fi/2013/06/asa-linderborg-visar-fargen.html?showComment=1370170629089

Åsa Linderborg hör till regimen. Hon är en samhällets stöttepelare...! En del av regimen är hon dock emot, den som skyddar henne och andra medborgare från laglöst våld -- polisen.

Linderborg är alltså emot att polisen gör sitt jobb? Så om pöbeln kommer för att krossa AB:s Klarakontor och polisen skyddar det, försöker hindra pöbeln, då är det rätt att bekämpa polisen?

Bra, då kan vi jämna Aftonbladets redaktion med marken och kalla det etiskt korrekt. Det har jag i och för sig länge ansett att det är, men nu håller visst Aftonbladet själv med om det.
Citera
2013-06-03, 07:51
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Linderborg är väl tillsammans med filmregissören Peter Schildt? Jag har svårt att tänka mig att hon skulle vara kk med Jan Guillou. Och jag har svårt att tro att Peter Schildt skulle låta någon annan doppa i hans gryta. Det låter helt enkelt för bra för att vara sant. Det låter snarare som någon vilseledd Linderborghatares våta dröm. Så, om det nu är ett "välkänt faktum" så vore det väl inte så himla svårt att skrapa fram lite bevis. Pics, or it didn't happen...

Jag tycker också att det låter för bra för att vara sant. Däremot är det väl rent ideologiskt (feministisk kulturmarxism) uppmuntrat att vara otrogen som kvinna...
Citera
2013-06-03, 08:25
Medlem
BosseHs avatar
Citat:

Jag tror mentalsjukan rent allmänt kommer leda till att moderaterna snart anammar Champagne-vänsterns ideologi rakt av snart, istället för Schlingmann tar Reinfeldt in Linderborg som en slags Karl Rove- figur som kan göra det extremt politiskt korrekta moderaterna ännu mer korrekt. Hon skrev ju själv att den svenska högern är så gullig och snäll och måste bevaras, lite som en utrotningshotad djurart. Det stämmer ju till viss del att den svenska högern i form av alliansen är en extremt mesig fjollhöger, och utrotningshotad har den gjort den gjort sig själv till genom att fullständigt anamma Champagnevänsterideal.
Citera
2013-06-03, 18:05
Medlem
Linderborg om stenkastningen mot ambulanser: ”Äntligen händer det som måste ske”

http://www.friatider.se/aftonbladet-kommunist-hyllar-stenkastare-och-fredrik-reinfeldt

Så tragiskt det är med sjuka människor.Och inte lär det bli någon bättring heller.
Senast redigerad av ascheberg 2013-06-03 kl. 18:08.
Citera
2013-06-03, 18:22
Medlem
Grävulens avatar
Får man kasta sten på åsiktspoliser också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in