Citat:
Ursprungligen postat av
Ankdammsman
Observera att det finns två tänkbara lösningar på ovanstående: peststämpla allt till vänster om socialdemokraterna eller tillåt Jünger och Evola.
Båda fungerar, även om jag som liberal föredrar den senare. Det som inte fungerar är just den dubbla måttstocken.
Det som inte fungerar för regimens folk, för Linderborg, Englund, Helin, Expo m.fl, är att erkänna att verkligheten är komplex. Just det som Linderborg var inne på i sin nyss citerade artikel. Själv anser jag att Linderborg får fortsätta med sin skribentverksamhet. Men hon har ingen rätt att rasiststämpla en hel rörelse, internethögern. Bonnrasism åsido så är vi mer än den halmgubbs-bild som hon och hennes gelikar målar upp av oss. Hon sätter pariastämpeln på halva Sverige. Hon utmålar alla till höger om Moderaterna till icke-människor, något i stil med kriminella.
Folk som hon måste sluta tänka i svart-vitt, på-av, ett och noll. Hon måste sluta tänka binärt. Hon måste komma ut i en ny helhet, en pluralistisk värld där frågor som etnicitet, tradition, andlighet, mod, självuppoffring och trohet är essentiella begrepp. Hon tycks mig vara en maktmänniska där "ni är antingen med oss eller mot oss" tycks gälla. Det är typisk trotskism och marxism, den är typisk för agenter hos jesuiter, Gestapo och KGB.
Vi måste bort från detta sentiment och det genast. En sådan som Linderborg kan, som sagt, tolereras av mig. Men för sin framtida verksamhet måste hon nog gå en kurs i äkta tolerans, en kurs i sensitivitetsträning, modern variant. En kurs där hon lär sig att se bortom kulturmarxismen, där hon lär sig se en mångtonig värld istället för en i svart-vitt.