2013-06-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moln111
Läs inlägg 1083 och några framåt, där är det bra beskrivet. Inte Linköping men är övertygad om att alla TCC har lika, de har lagt till ytterligare test helt enkelt.

Har gjort dom en gång redan och då var det bara tre delar. Måste kommit till sista halvåret då.
Ska läsa det, tack.
Citera
2013-06-03, 15:25
Medlem
Simultanförmåga och pricken gick bra. Har gjort intervjun också. Sitter och väntar på dom sista tre testen nu!
Citera
2013-06-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Simultanförmåga och pricken gick bra. Har gjort intervjun också. Sitter och väntar på dom sista tre testen nu!

Hoppas att det gick bra, är det Mjölby du sökt till? Vet du hur många sökande det är dit?
Senast redigerad av Moln111 2013-06-03 kl. 16:09.
Citera
2013-06-03, 16:32
Medlem
Citat:
Hoppas att det gick bra, är det Mjölby du sökt till? Vet du hur många sökande det är dit?

Ja, ingen aning. Många sa lena.

Hatar mattetalen! Sinnessjukt jobbig! Gick bättre än förra gången iaf.
Citera
2013-06-03, 17:51
Medlem
Yeeees! Klarade mig! Nu är det bara den svindyra läkarundersökningen kvar.

Tyckte inte dom nya testen var lätta som någon sa här! Kändes inte alls bra på dom men det gick tydligen ändå.
Citera
2013-06-03, 18:23
Medlem
Baskers avatar
Citat:
Yeeees! Klarade mig! Nu är det bara den svindyra läkarundersökningen kvar.

Tyckte inte dom nya testen var lätta som någon sa här! Kändes inte alls bra på dom men det gick tydligen ändå.
Grattis!

Om du bor i en storstad kan du spara en väsentlig summa på att ringa runt till de auktoriserade läkarmottagningarna och kolla vad de tar. Nu är det i och för sig rätt många år sedan jag gick utbildningen, men då kunde det skilja upp till 1500 kr mellan den billigaste och dyraste.

Om det är till någon tröst nu kan du även dra av kostnaden för läkarundersökningen vid nästa deklaration.
Citera
2013-06-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basker
Grattis!

Om du bor i en storstad kan du spara en väsentlig summa på att ringa runt till de auktoriserade läkarmottagningarna och kolla vad de tar. Nu är det i och för sig rätt många år sedan jag gick utbildningen, men då kunde det skilja upp till 1500 kr mellan den billigaste och dyraste.

Om det är till någon tröst nu kan du även dra av kostnaden för läkarundersökningen vid nästa deklaration.

Jaha, vad bra att du sa det. Hur vet man att det är rätt typ av undersökning då? Är det något speciellt man frågar efter när man ringer runt?
Citera
2013-06-03, 18:37
Medlem
Baskers avatar
Citat:
Jaha, vad bra att du sa det. Hur vet man att det är rätt typ av undersökning då? Är det något speciellt man frågar efter när man ringer runt?
Här är allt du behöver veta, blanketter o s v:

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Jarnvag/Trafikmedicin/Blanketter/

Och här är en förteckning med behöriga läkare och psykologer:

http://www.transportstyrelsen.se/Global/Jarnvag/Behorigheter/Gilltiga_lakare_och_psykologer_efternamn.pdf

Det funkade lite annorlunda när jag sökte in, verkar vara snävare med var man kan göra det nuförtiden.
Citera
2013-06-03, 19:06
Medlem
Gjorde papper&penna-testet idag. Vid delen där man får två ord som man ska jämföra första bokstäver och räkna vokaler på osv använde jag mig av "lodräta" strategin, dvs först kollade jag första bokstäverna på 8 första uppgifterna, sen räknade vokaler osv. Dock tog tiden slut halvvägs under de 8 sista uppgifterna. Jag tänkte att då räknas väl dom som obesvarade eftersom jag inte hann med allt på dem. Icke. 8 stycken fel och failade pga det, alla rätt på dem innan. Så sjukt surt.
Citera
2013-06-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrapunk
Gjorde papper&penna-testet idag. Vid delen där man får två ord som man ska jämföra första bokstäver och räkna vokaler på osv använde jag mig av "lodräta" strategin, dvs först kollade jag första bokstäverna på 8 första uppgifterna, sen räknade vokaler osv. Dock tog tiden slut halvvägs under de 8 sista uppgifterna. Jag tänkte att då räknas väl dom som obesvarade eftersom jag inte hann med allt på dem. Icke. 8 stycken fel och failade pga det, alla rätt på dem innan. Så sjukt surt.

Jobbigt.... Tror kanske t om att du hade klarat dig om du inte hunnit börja med de 8 sista...
Citera
2013-06-03, 19:38
Medlem
Citat:
Jobbigt.... Tror kanske t om att du hade klarat dig om du inte hunnit börja med de 8 sista...

Stämmer bra. Frågade han som ledde testerna den dagen om jag kommit vidare om jag inte börjat svara på de sista 8, och jo det hade jag.
Citera
2013-06-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basker
Här är allt du behöver veta, blanketter o s v:

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Jarnvag/Trafikmedicin/Blanketter/

Och här är en förteckning med behöriga läkare och psykologer:

http://www.transportstyrelsen.se/Global/Jarnvag/Behorigheter/Gilltiga_lakare_och_psykologer_efternamn.pdf

Det funkade lite annorlunda när jag sökte in, verkar vara snävare med var man kan göra det nuförtiden.

Stort tack! Ska se vad lena säger först, sen blir det att ringa runt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hydrapunk

Beklagar. Men sök igen om det var din första gång! Du har ju uppenbarligen vad som krävs på den delen. Du är nog lite som jag, vill hinna med mycke. Fick också lära mig den hårda vägen att det är viktigare att vara noggrann än supersnabb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in