2013-05-30, 17:45
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Exakt! Dock är det ganska legitimt att miskreditera en eventuell vinst dessutom. Poängen med att köra på 152 är väl i det närmsta bara för att störa canelos rytm och hoppas att han är lite dräneras eftersom han snarare är en mellanviktarr än welterviktare.

Hur får man tag på biljett till megafighterna? Är det som i fotboll där de stora matcherna säljs ut på 5 minuter eller går allt långsammare för bekväma amerikaner?

Edit: jävligt skumt det här med canelo egentligen. Jag var i Mexiko o kollade hans fight mot cintron hösten 2011 (tror jag) pch det var typ 3000 pers i en arena för 50000o biljetterna kostade verkligen ingenting (även med mexikansks mått) eftersom canelo pyntade halva biljettpriset ur sin purse när han hörde hur dåligt det sålde. Konstigt att han är så väldigt populär idag.
Jo, det här med dränering tror jag kan komma bli en stor faktor. Canelo som redan har en ganska dålig kondis enligt mig o så måste han kriga ytterligare för att bli av med 2 pounds till. Förhoppningsvis så väljer han att gå ner från 172 pounds (tror det var det han vägde mot Trout) till 168 eller något sånt på förhand så blir invägningen betydligt lättare sen.

Hmm, när det gäller biljetterna är jag osäker. Men jag har för mig att det är som i fotboll när det är såna här fighter, Froch-Kessler sålde väl slut på några timmar bara. Och Canelo-Trout gick slut på en vecka ungefär (dock med 38,000 platser). MGM Grand tar väl max 20k och med tanke på hypen den här fighten genererar så kommer det nog gå jäkligt fort. Exakt var vet jag inte heller men brukar dyka upp artiklar på typ boxingscene.com om sånt.

Ja, Canelo har verkligen blivit stor. Blir lite förvånad dock att han sålde så lite 2011 när du såg honom. Hans popularitet har verkligen växt på ganska kort tid. Men han ser ju bra ut kan man erkänna, är karismatisk och sen det där du säger med att han tog pengar från sin egen purse hjälper säkert också bland familjer. Har för mig att han hade ett liknande krav på Troutfighten att biljettpriserna skulle vara familjevänliga så att säga.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-05-30 kl. 17:47.
Citera
2013-05-30, 22:02
Medlem
tatans avatar
Kanske låter jag bitter men fan va trött jag är på Mayweather och Pac fångvikt och pengar,vem man ska möta för mest för att tjäna mest pengar,boxningen hade vart bättre utan dom.

Men självklart ser jag fram emot matchen hade vart underbart att se Alvarez sätta en ko vänsterkrok perfekt på levern,allra helst i första ronden.
Citera
2013-05-30, 22:15
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Detta är en win-win situation för den gode Canelo, vinner han så är han för alltid odödlig då han krossar Mayweather myten, förlorar han så är han bara en ung fighter som förlorar mot en av dom bästa genom tiderna.
Citera
2013-05-30, 22:30
Medlem
nickoruts avatar
Utan att ha problem med att konstatera att snygga killar är snygga så ställer jag mig ändå frågande till att canelo ser bra ut. Tycker medtagna ser lite småplufsig o korkad ut men jag verkar vara i minoritet här.

Själva fighten kommer man utan tvekan svepas med i hypen till men nu när msn fortfarande tänker logiskt måste jag säga att Floyd kommer utan tvekan komma in som en tung favorit. Till skillnad mot tidigare fighter så kan jag ändå se canelo vinna på poäng. Om han lyckas stalka Floyd med kroppslag rond efter rond och utnyttjar sina fins huvudrörelser så kan han kanske smita undan med ett SD om publiken jublet varje gång canelo träffar Floyds vänsterarm nere vid midjan.

Jag hoppas att canelo kommer in på typ 156 på invigningen o betalar en mille i böter bara för att få se Floyds min för catchweighten vittnar ändå om att Floyd , eller snarare hans team kanske, inte är helt bekväma.

Men mitt tips blir typ 9-3 till Floyd till sist och kanske nån knockdown när canelo är trött och pushar på.
Citera
2013-05-30, 22:50
Medlem
Lubrixs avatar
Jag skulle heller vilja se Floyd mot Trout än Canelo. Jag tro Floyd kommer dominera hela fighten faktiskt.. För om jag ska vara helt ärlig så tror jag Canelo är för seg och kommer vara för passiv.

Trout är ju rätt snabb och ha bra kombinationer. Han kanske inte skulle vinna men jag tro han hade gjort en bättre fight än Canelo.

Men ska ändå bli roligt att kolla på.
Citera
2013-05-30, 23:28
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Utan att ha problem med att konstatera att snygga killar är snygga så ställer jag mig ändå frågande till att canelo ser bra ut. Tycker medtagna ser lite småplufsig o korkad ut men jag verkar vara i minoritet här.
Håller ändå med dig, han är ingen Sergio Martinez så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Detta är en win-win situation för den gode Canelo, vinner han så är han för alltid odödlig då han krossar Mayweather myten, förlorar han så är han bara en ung fighter som förlorar mot en av dom bästa genom tiderna.
Jo, det är det verkligen. Med catchweighten också så kommer han alltid kunna säga att han var dränerad, jag tror inte Canelo själv skulle göra det efter en förlust men tror många Mayweather-skeptiker skulle göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Jag skulle heller vilja se Floyd mot Trout än Canelo. Jag tro Floyd kommer dominera hela fighten faktiskt.. För om jag ska vara helt ärlig så tror jag Canelo är för seg och kommer vara för passiv.

Trout är ju rätt snabb och ha bra kombinationer. Han kanske inte skulle vinna men jag tro han hade gjort en bättre fight än Canelo.

Men ska ändå bli roligt att kolla på.
Tror också på en ganska ensidig fight i Mayweathers fördel. Det som blir extra farligt är de första 6 ronderna i mitt tyckte, sen tror jag Canelo kommer bli trött. Också lite farligt att Canelo har en rak höger som kan knocka vem som helst men också en hård left hook, Mayweather är som allra bäst när han måste ta bort ett farligt vapen. Canelo har två.
Citera
2013-05-31, 00:44
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Gillar inte catch weight överhuvudtaget med är ändå glad att fighten blir av. Det är helt klart den hetaste och mest hypade fight som vi kommer få se i år. En hel del verkade tro att Floyd aldrig skulle tacka ja till fighten. Att han skulle vara rädd och ducka Canelo för någon annan motståndare. Personligen tror jag Floyd känner sig väldigt självsäker inför det hör mötet. Han har med all sannolikhet studerat Canelo och sett hans brister. Floyd vet att han vinner den här matchen.
Citera
2013-06-01, 00:39
Medlem
Floyd aka MONEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY Mayweather
Citera
2013-06-01, 16:23
Medlem
Godzilla3s avatar
Gamboa fightas nästa lördag, hade ärligt talat ingen aning om det. Snacka om att göra sitt livs misstag med att gå över till SMS Promotions. Han tar ju ett år mellan varje fight känns det som och sen de där anklagelserna han fått över sig lär inte hjälpa heller. Synd med den talang han har.
Citera
2013-06-02, 23:12
Medlem
Godzilla3s avatar
Skön reklam med Canelo: Länk
Citera
2013-06-03, 00:18
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Gamboa fightas nästa lördag, hade ärligt talat ingen aning om det. Snacka om att göra sitt livs misstag med att gå över till SMS Promotions. Han tar ju ett år mellan varje fight känns det som och sen de där anklagelserna han fått över sig lär inte hjälpa heller. Synd med den talang han har.

Gamboa saknar något, vad kan jag inte riktigt sätta fingret på. Hans råa talang är dock på en väldigt hög nivå.
Citera
2013-06-04, 09:41
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear

Grymt intressant läsning, man känner sig som ett barn som sitter och lyssnar när ens farfar berättar en historia från förr

Vad heter boken om Harry Greb?
"The fearless Harry Greb" (Biography of a tragic hero of boxing) av Bill Paxton. Köpte den i London men den finns säkert att beställa på nätet nånstans.

Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Harry Greb verkade ju vara the ultimate badass.
Vet att vi har haft uppe ämnet om boxare med många förluster förr vet att Tom Jones nämnde någon som efter en massa förluster bestämde sig för att ta boxningen på större allvar och det med framgång någon motståndare blev svårt knockad.
Coolt med boxare som kör på och inte lägger av så fort man förlorar på poäng 20 gånger i rad.

Min favorit när det kommer till genren är helt klart (The Professor) Peter Buckley.
http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=3372&cat=boxer&pageID=1
Nu ska man tydligen göra film om han den måste ju ses http://www.comingsoon.net/films.php?id=79956
Greb var the ultimate badass, helt klart. Ingen bra KO-punch, men blixtsnabb i fötter och händer samt att han orkade hoppa runt och slå oavbrutet i upp till 20 ronder.
Det måste varit Ryan Clark som var den som skärpte till sig. Han har tydligen förlorat nu igen, efter 3 raka vinster. Var dock den boxare i världen som gick flest fighter 2011 ( eller var det 2010?)
Peter Buckley var grym, skicklig på det han gjorde. Läste nån nån lista på nätet för några år sen, typ "Världens sämsta boxare" där Buckley låg etta. Vilket bullshit. Han kanske hade flest förluster då men man måste vara skicklig för att hålla så länge i gamet. Buckley var bra defensivt och visste precis vad han gjorde. Han hade säkert kunnat besegra många av de han mötte om han ville men det var inte det han fick pröjs för. Precis som resten av boxarna i Nobby Nobbs stall "Losers Unlimited" som han var i. (Såg en bild i en tidning för x antal år sen. Jävlar vad ful han var Nobby, ingen man vill kyssa direkt va. Såna taskiga gaddar, uuhh.)
På tal om dålig record, undrar hur länge han Bheki Moyo får ha kvar sin licens. Vad ligger han på nu, 0-54 eller nåt sånt?
Citat:
Ursprungligen postat av ManilaCowboy
Jo, larvigt. Hoppas Canelo tar lite böter och väger in @ 154
Instämmer helt. Precis så som Floyd gjorde mot Marquez. Men nu är det ju så att Floyd sitter i förarsätet så då står det säkert i kontraktet att böterna för varje pound man kommer in överviktig kostar $10 milj eller nåt sånt, så som det var begärt mot Pacman. Då blir de ju inte så aktuellt att kasta bort hela sitt gage. Floyd blir lite av en hycklare nu just i denna frågan då han tidigare kritiserat Pac för catchweights. Och Pac blir en hycklare när han tidigare vägrat dopingtest men nu kräver det mot Rios. Ja ja, nutidens kärringar till fighters. Klarar inte att gå en fight ifall inte allt är precis som de vill ha det. Fuck business-sidan av boxning, hatar allt strulande.

Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Gamboa saknar något, vad kan jag inte riktigt sätta fingret på. Hans råa talang är dock på en väldigt hög nivå.
Det verkar som han saknar en bra manager/advisor som kan styra hans karriär, eller hur?.

Citat:
Exakt! Dock är det ganska legitimt att miskreditera en eventuell vinst dessutom. Poängen med att köra på 152 är väl i det närmsta bara för att störa canelos rytm och hoppas att han är lite dräneras eftersom han snarare är en mellanviktarr än welterviktare.

Hur får man tag på biljett till megafighterna? Är det som i fotboll där de stora matcherna säljs ut på 5 minuter eller går allt långsammare för bekväma amerikaner?

Edit: jävligt skumt det här med canelo egentligen. Jag var i Mexiko o kollade hans fight mot cintron hösten 2011 (tror jag) pch det var typ 3000 pers i en arena för 50000o biljetterna kostade verkligen ingenting (även med mexikansks mått) eftersom canelo pyntade halva biljettpriset ur sin purse när han hörde hur dåligt det sålde. Konstigt att han är så väldigt populär idag.
Jag tror som du, det är helt klart ett move bara för att störa Canelo med lite extra bantning. Floyd är smart. Jag tycker dock att det vore smartare av Floyd att lägga fighten på 154 och sen ha en klausul att Canelo inte får gå upp mer än t.ex 10lbs efter invägning. Då ser det mer legitimt ut med 154 samt att Canelo inte kan komma in för stor. Men Floyd har säkert nån sån klausul ändå.

Biljetter säljs ju ibland direkt på exempelvis Top Ranks och GBPs hemsidor vid deras respektive galor. Vet inte hur det blir nu. Det finns ju också såna resebyråer som inriktar sig på sportresor, kan nog finnas en del biljetter där. Men sen finns ju biljettföretag liknande Biljett Direkt i Sverige. Jag köpte t.ex min plåt till Hopkins vs Cloud på Ticket Master, det kommer säkert gå att hitta där nu också om man är snabb. Frågade Badou om han kunde hooka med nåra tix men icke, det går inte till Floyds fighter. Och det kan man ju förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in