2012-05-08, 10:40
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearboner

Själv tycker jag Pac är rankad högre än Floyd historiskt, men inte på grund av dina idiotiska anledningar.

Hater

Det jag diskuterade var vad Pac har presterat som inte FMW har klarat av. Svaret är att han knockat (betydelsen knock down inte knock out) Marquez, Cotto och slagit sönder De la Hoya till en TKO (detsamma gäller även Cotto).

Givetvis kan man komma med bortförklaringar till allt. Jag bortförklarar inte att Mayweather är obesegrad och av alla matcher jag själv sett så har Pac bara gjort en dålig insats och det var tredje matchen mot Marquez.
Citera
2012-05-08, 13:17
Medlem
Godzilla3s avatar
Lamont Peterson-Amir Khan II kan vara i fara då en källa säger att Peterson har testat positivt.

Citat:
Junior welterweight Lamont Peterson has reportedly tested positive for synthetic testosterone, according to Steve Carp of the Las Vegas Review-Journal. Peterson's upcoming HBO televised defense of his WBA/IBF titles, against Amir Khan on May 19th at the Mandalay Bay in Las Vegas, is now in jeopardy. Khan and Peterson had agreed, as part of their rematch terms, to take part in a random drug testing protocol.

taget från Länk
Citera
2012-05-08, 13:55
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Lamont Peterson-Amir Khan II kan vara i fara då en källa säger att Peterson har testat positivt.

taget från Länk
Ryktet är bekräftat ifrån flera håll nu. Får hoppas att det är testet som felat... *håller tummarna*
Citera
2012-05-08, 15:30
Medlem
Libérées avatar
Ifrån en dålig nyhet till en god: Haye möter Chisora den 14:e Juli! Härligt med lite intressant tungvikt för omväxlingens skull. Läs mer här.
Citera
2012-05-08, 15:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Ifrån en dålig nyhet till en god: Haye möter Chisora den 14:e Juli! Härligt med lite intressant tungvikt för omväxlingens skull. Läs mer här.

Riktigt härligt! Hypen är ju redan klar från deras bråk på presskonferensen. Jag tror Haye vinner ganska klart men Chisora kan ta smällar som ingen annan tungviktare som vi såg mot Vitali och i viss mån mot Helenius.
Citera
2012-05-08, 17:42
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Mycket tråkigt att Peterson klantat bort sig så. Mycket tråkigt.

Håller faktiskt på Chisora vid ett möte med Haye. Tyckte Chisora sett vassare ut i hans senaste matcher och jag tror han tar hem det.
Citera
2012-05-08, 17:55
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Mycket tråkigt att Peterson klantat bort sig så. Mycket tråkigt.

Håller faktiskt på Chisora vid ett möte med Haye. Tyckte Chisora sett vassare ut i hans senaste matcher och jag tror han tar hem det.

Håller med att det är mycket tråkigt och framförallt överraskande, han har aldrig failat ett test förut varken före eller efter just det här testet som togs i Mars och det var till och med Peterson som ville ha random drug testing i kontraktet. Vi vet inte riktigt all info än så jag hoppas att det kan vara fel på testet eller finnas någon tänkbar förklaring - men ska vi vara ärliga så vet vi att det oftast inte finns.
Citera
2012-05-08, 18:46
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Vi får helt enkelt vänta på B-provet tills vi kan döma Petterson, men just nu ser det ganska mörkt ut för honom. Det finns ju många tillskott som ligger på gränsen. Först är det helt OK och fritt fram och sen några år senare är det förbjudet. Jag skulle inte förvåna mig om kreatin som ligger i gråzonen anses som ett dopingpreparat i framtiden. De där tillskotten är inga tunga grejer, men det här handlar om Synthetic testosterone. Nu snackar vi anabola steroider. Det finns inga som helst ursäkter. Han kan inte påsta att han inte kände till att det var ett förbjudet preparat. Anabola steroider är fusk på högsta nivå och en sån person ska stängas av en lååååååååång tid.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2012-05-08 kl. 18:50.
Citera
2012-05-08, 20:33
Medlem
Libérées avatar
Ajajaj! Verkar som att Peterson använt samma preparat innan det första mötet mot Khan. Läs här. Och jag som njöt så av att se Peterson ta hem den fighten, det kändes så jäkla kul efter allt kaxigt snack ifrån Khans sida. Bah.

Saxat ifrån badlefthook.com:
Citat:
Quite frankly, we're seeing Lamont Peterson's career end in front of our eyes. The failed test was bad enough, but finding out that his career highlight win over Khan (which was already controversial) needs to be erased from the record books?

It'd almost be sad if it weren't so bizarre.
Citera
2012-05-08, 20:49
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Once the B-sample came back positive as well, Peterson remembered that he was given a "testosterone pellet" by his doctor before the first fight with Khan in December. Kizer said that, from what he understood, they are saying that he has not used it since, and that they're blaming it on that pellet back in December. No word on why the doctor gave it to him to begin with.

...så han skyller alltså på sin doktor. Kan vi få ett uttalande från hans doktor tro? Vilken jävla soppa och tråkigt för sporten.
Citera
2012-05-08, 20:54
Medlem
koffskis avatar
Riktigt tråkigt det här. Nu kommer Khan att vara uppkäftig igen. Han borde lära sig lite ödmjukhet, speciellt då han inte är bäst, han har ju blivit slagen några gånger. Cassius Clay var uppkäftig men han hade åtminstone stil och kunde backa upp det.
Citera
2012-05-09, 10:14
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
...så han skyller alltså på sin doktor. Kan vi få ett uttalande från hans doktor tro? Vilken jävla soppa och tråkigt för sporten.
Kasst att skylla på sin doktor. Skulle jag gå till doktorn och han ordinerade mig något som har namnet "testosteron" i sig så skulle jag starkt ifrågasätta det och framförallt om jag tävlar i en sport.

Tyvärr är det nu så att Peterson har bränt sina chanser och jag hoppas vi slipper se honom boxas nått mer. Alltså om man hårddrar det så riskerar han andras liv genom att fuska sig till en starkare kropp. Det är både farligt och fegt och ett tecken på likgiltighet för andras hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in