2013-11-24, 08:01
Medlem
KinkigaKerstins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevaaa
Nu blir det att sitta uppe och vänta på Pacquiao - Rios. Förhoppningsvis bjuder Rios på lite motstånd i alla fall.

Lite var ordet...

Vem skulle Pacquiao kunna möta nu. Bradley igen efter hans vinst över Marquez? Kommer Floyd vilja möte honom i någon av matcherna på sitt kontrakt? Det är ju inte så att Mayweather direkt har mycket motståndare kvar att välja på, och Pacquiao känns väldigt mycket mer relevant än typ Khan eller Deven Alexander.
Citera
2013-11-24, 10:14
Medlem
Jaha, då sa det klirr i kassan igen, men hjälp så nervöst det blev, haha!
Var helt säker på att Froch skulle vinna detta före full tid, och så blir han däckad i första ronden...

Jag är, ärligt talat, smått chockad över hur bra Groves var, och hur usel Froch såg ut! Har sett matcher med Groves förut, och han har aldrig sett så vass ut som igår. Men ärligt talat, såg inte Froch gammal och trött ut? Han har varit i många hårda krig...

Domarstoppet i rond 9...jo det kom lite tidigt, men min känsla är ändå att det räddade Groves från en knockoutförlust.
Froch låg klart efter på poäng men känner mkg ganska säker på att han inte klarat sig till 12e rondens slut...

Nåja underhållande fight, och mitt tips gick in. Med hjärtat i halsgropen
Citera
2013-11-24, 16:06
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Jaha, då sa det klirr i kassan igen, men hjälp så nervöst det blev, haha!
Var helt säker på att Froch skulle vinna detta före full tid, och så blir han däckad i första ronden...

Jag är, ärligt talat, smått chockad över hur bra Groves var, och hur usel Froch såg ut! Har sett matcher med Groves förut, och han har aldrig sett så vass ut som igår. Men ärligt talat, såg inte Froch gammal och trött ut? Han har varit i många hårda krig...

Domarstoppet i rond 9...jo det kom lite tidigt, men min känsla är ändå att det räddade Groves från en knockoutförlust.
Froch låg klart efter på poäng men känner mkg ganska säker på att han inte klarat sig till 12e rondens slut...

Nåja underhållande fight, och mitt tips gick in. Med hjärtat i halsgropen
Grattis! Jag håller med dig. Jag vet att man ofta säger det här men Froch bör nog börja fundera på att sluta snart. Han har en stil som inte direkt gynnar honom när han blir äldre och som du säger han har varit i så många krig. Jag tror inte han kommer klara att gå upp från såna där nedslagningar mycket längre till. Froch har verkligen det där extra, en sann krigare. Groves har en bra framtid framför sig också, jag är övertygad om att han kan slå många av toppnamnen såsom han såg ut idag. Froch kanske borde ta en rematch mot Groves och sen gå i pension. Jag tvivlar på att han kommer få mycket uträttat med Ward.
Citera
2013-11-24, 16:34
Medlem
Illmatics avatar
Skönt att se Pacman igen! Såg bra ut även om Rios kanske inte bjöd på mycket motstånd.

Vad väntar härnäst? Bradley?
Citera
2013-11-24, 16:42
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinkigaKerstin
Lite var ordet...

Vem skulle Pacquiao kunna möta nu. Bradley igen efter hans vinst över Marquez? Kommer Floyd vilja möte honom i någon av matcherna på sitt kontrakt? Det är ju inte så att Mayweather direkt har mycket motståndare kvar att välja på, och Pacquiao känns väldigt mycket mer relevant än typ Khan eller Deven Alexander.
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Skönt att se Pacman igen! Såg bra ut även om Rios kanske inte bjöd på mycket motstånd.

Vad väntar härnäst? Bradley?
Pacman såg vass ut! Han besvarade på alla mina frågor jag hade om honom med klartecken. Han var inte heller för aggressiv som han var mot Marquez, han höll sig disciplinerad. Gick hårt med kombinationer precis vid rätt ögonblick. Grymt fotarbete, höll sig borta från Rios genom att ständigt byta vinklar. De få gånger Rios hade framgång (och jag vet inte ens om jag kan kalla det framgång) var när han kom när och körde lite dirty boxing i clincherna. Jag var mäkta imponerad av Pacman och det är kul att ha honom tillbaka! Boxningen är inte densamma utan honom.

Bradley känns som ett alternativ, men jag vet att de snackar om en rematch mellan Bradley-Marquez. Marquez verkar inte alls sugen på en femte fight med Pacman. Vilka fler finns i TopRank? Provodnikov, men den fighten tvivlar jag starkt på då de har samma tränare. Cotto? Tror inte folk vill se den fighten.

Nu kommer det börja igen, men Mayweather-Pacquiao är typ det enda logiska för mig. Båda behöver varandra, det finns inte många andra fighter där ute. Sen är det en annan fråga om fighten ens kan ske.
Citera
2013-11-24, 16:44
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Fan vad kul det var att titta på Manny, det är bara att konstatera att Manny är en bra mycket mer underhållande fighter än Floyd. Jag var själv en Manny hater innan han förlorade då jag ansåg att Floyd hade gjort mer och var mer skicklig, men det är ingen snack om saken att Manny är mer underhållande nu när hypen om vem som är bäst har lagt sig.
Citera
2013-11-24, 16:56
Medlem
Godzilla3s avatar
En av det här forumets favoriter - Andy Ruiz Jr. knep ännu en seger mot en hyfsad motståndare. Han tog en hel del hårda slag i första och andra men efter tredje ronden när han själv började landa så valde Hamer att sluta på stolen. Kul att följa Ruiz utveckling, han har gått ner i vikt också.
Citera
2013-11-24, 17:54
Medlem
Så här borde Pacquiao boxas mer, även om han inte är 100% offensiv så är det fotfarande mycket, mycket underhållande.

Drömscenariot är:
Marquez
Bradley
Mayweather
Eventuell rematch mot Mayweather
Pension.
Citera
2013-11-25, 00:17
Medlem
danevitos avatar
Tråkigt att det inte blev en fight mellan pacman och mayweather när det var som mest hype. Det är mycket pengar i sådan fight och därför tror jag att den kommer hända snart. Tyvärr är den inte lika intressant nu som då. Idag vinner nog Mayweather den fighten. men 2008-2011 hade pacman vunnit och med störst sannolikhet tidigare åren 2008 - fram.

Smart av Mayweather kan man säga. Jag tror på att han varit den som backat varje gång och att han mycket väl känner sin egen förmåga och bara fightas där han 100% har självförtroendet att ta hem det. Just därför är han 45 - 0 eller vad han har, vet ej exakt.

Trots pacmans förluster tror jag som många andra att han ändå kommer gå till historien som den bättre boxaren och fightern än moneyboy. Fast det är klart att i mayweathers ställe är det bättre att inte möta pacman än att ha en förlust mot han, trots att det ser illa ut att ducka fighter sådär.

vad jag inte begriper är dom 4 chanser pacman gav marquez. De första 2 var solklara pacman vinster även om första dömdes som draw. Borde redan ha lämnat bedömningen till historia efter andra matchen. Tredje var ett misstag enligt mig och fjärde obegriplig. jag tror freddie roach håller med mig.
Senast redigerad av danevito 2013-11-25 kl. 00:30.
Citera
2013-11-25, 00:33
Medlem
challiss avatar
Grejen är den att Pacquiao har fortfarande dem attribut som krävs för att utmana Mayweather. Folk tror att stora, sega tunga boxare ska vara utmanande för Floyd, men det är kvickheten som skulle vara hans största fiende. Floyd vinner mycket på att rulla med slag och kontra med högercrossar. Om han möter någon som slår 3-4 slag åt gången och överöser honom med aktivitet kan han få det svettigt. Det är också därför jag tycker att Khan - Mayweather faktiskt hade kunnat bli intressant. Khan har snabbheten, hans haka är inte den bästa, men Floyd är å andra sidan ingen KO-artist.

Pacquiao skolade som väntat Rios. Jag vet inte vad Rios gameplan var förutom att ta emot slag och flina medan han fick ansiktet ommöblerat. Garcia visar återigen sina brister som corner man genom att inte få Rios att inse allvaret efter halva fighten när han knappt hotat Pac-Man en enda gång. Pacquiaos kvickhet var kul att se. Däremot tycker jag Rios var riktigt bra på insidan denna fight. Till skillnad från Alvarado-fighten där han blev piskad på insidan tycker jag att han fick in bra träffar här och faktiskt lyckades hålla kvar Pac ett par gånger och få in några extra slag. Utöver det fick han en boxningslektion.

Det är just på grund av detta jag har jävligt svårt för Rios. Tycker bara han ska göra en sån jävla grej av att han tycker det är kul att bli träffad, och att han är en sån "warrior". Han är en sån otrolig one-trick pony. Det är klart att det är enkelt för Pacquiao att vinna den här fighten när han bara springer efter honom med händerna klistrade mot tinningarna och lipar. Istället kanske han skulle öva lite fotarbete, lite kvickhet och explosivitet. Han har två raka förluster nu. Vad är hans nästa steg? Vi får se hur det går för Garcias - enligt honom själv oslagbara team han byggt upp. Jag tror vi får se rubber matchen mellan Alvarado och Rios härnäst.
Citera
2013-11-25, 00:45
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Manny kan mycket väl vinna mot Floyd och jag ser fortfarande detta som absolut största matchen i boxningen. Floyd kommer aldrig vilja göra denna fight för att han vet att Manny är lika med problem. Ingen chans i världen att Floyd knockar Manny, floyd e pillow fist fighter, han är inte JMM. Manny hade vunnit den fighten på att vara mer aktiv och matcha Floyds kvickhet.
Citera
2013-11-28, 19:20
Medlem
tatans avatar
Jäklar vilken helg kunde inte tänka mig att vara på ett bättre ställe än Manchester i lördags.
Verkligen ovant att man träffar på folk på puben som gillar att tjöta boxning fan va gött,saknar man hemma.

Visste att Froch var omtyckt men var förvånad att Groves blev utbuad redan på invägningen.
Trodde som dom flesta andra man tjöta med att groves skulle göra bra ifrån sig i dom första ronderna men inte en chans att han slå Froch i golvet ,vilken chock det fick verkligen igång publiken.
Trist att matchen blev stoppad alldeles för tidigt.

Andra gången jag är i England för att kolla boxning första var Froch-Kessler men Manchester var bättre alla ville tjöta boxning.

Tyvärr såg det ut som Froch tappat mycket , viljan finns men va gammal han såg ut.
Alla krig har tagit styggt på han men jävlar vilken karriär han haft så många gånger folk inte trott på han men en då har han vunnit pga neandertalarhårdhet.

Han har inte uttalat sig om pension men ska han boxas något mer vill jag se han i mot jämn slitna Kessler.

Mundine var den första att stoppa Mosley nu tycker jag att han är värd att möta Pac , Cotto , Canelo eller varför inte Mayweather ingen av dom klara ju av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in