Citat:
Ursprungligen postat av
No_fear
Grymt intressant läsning, man känner sig som ett barn som sitter och lyssnar när ens farfar berättar en historia från förr
Vad heter boken om Harry Greb?
"The fearless Harry Greb" (Biography of a tragic hero of boxing) av Bill Paxton. Köpte den i London men den finns säkert att beställa på nätet nånstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
tatan
Harry Greb verkade ju vara the ultimate badass.
Vet att vi har haft uppe ämnet om boxare med många förluster förr vet att Tom Jones nämnde någon som efter en massa förluster bestämde sig för att ta boxningen på större allvar och det med framgång någon motståndare blev svårt knockad.
Coolt med boxare som kör på och inte lägger av så fort man förlorar på poäng 20 gånger i rad.
Min favorit när det kommer till genren är helt klart (The Professor) Peter Buckley.
http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=3372&cat=boxer&pageID=1
Nu ska man tydligen göra film om han den måste ju ses
http://www.comingsoon.net/films.php?id=79956
Greb var the ultimate badass, helt klart. Ingen bra KO-punch, men blixtsnabb i fötter och händer samt att han orkade hoppa runt och slå oavbrutet i upp till 20 ronder.
Det måste varit Ryan Clark som var den som skärpte till sig. Han har tydligen förlorat nu igen, efter 3 raka vinster. Var dock den boxare i världen som gick flest fighter 2011 ( eller var det 2010?)
Peter Buckley var grym, skicklig på det han gjorde. Läste nån nån lista på nätet för några år sen, typ "Världens sämsta boxare" där Buckley låg etta. Vilket bullshit. Han kanske hade flest förluster då men man måste vara skicklig för att hålla så länge i gamet. Buckley var bra defensivt och visste precis vad han gjorde. Han hade säkert kunnat besegra många av de han mötte om han ville men det var inte det han fick pröjs för. Precis som resten av boxarna i Nobby Nobbs stall "Losers Unlimited" som han var i. (Såg en bild i en tidning för x antal år sen. Jävlar vad ful han var Nobby, ingen man vill kyssa direkt va. Såna taskiga gaddar, uuhh.)
På tal om dålig record, undrar hur länge han Bheki Moyo får ha kvar sin licens. Vad ligger han på nu, 0-54 eller nåt sånt?
Citat:
Ursprungligen postat av
ManilaCowboy
Jo, larvigt. Hoppas Canelo tar lite böter och väger in @ 154

Instämmer helt. Precis så som Floyd gjorde mot Marquez. Men nu är det ju så att Floyd sitter i förarsätet så då står det säkert i kontraktet att böterna för varje pound man kommer in överviktig kostar $10 milj eller nåt sånt, så som det var begärt mot Pacman. Då blir de ju inte så aktuellt att kasta bort hela sitt gage. Floyd blir lite av en hycklare nu just i denna frågan då han tidigare kritiserat Pac för catchweights. Och Pac blir en hycklare när han tidigare vägrat dopingtest men nu kräver det mot Rios. Ja ja, nutidens kärringar till fighters. Klarar inte att gå en fight ifall inte allt är precis som de vill ha det. Fuck business-sidan av boxning, hatar allt strulande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marlo.Stanfield
Gamboa saknar något, vad kan jag inte riktigt sätta fingret på. Hans råa talang är dock på en väldigt hög nivå.
Det verkar som han saknar en bra manager/advisor som kan styra hans karriär, eller hur?.
Citat:
Ursprungligen postat av
nickorut
Exakt! Dock är det ganska legitimt att miskreditera en eventuell vinst dessutom. Poängen med att köra på 152 är väl i det närmsta bara för att störa canelos rytm och hoppas att han är lite dräneras eftersom han snarare är en mellanviktarr än welterviktare.
Hur får man tag på biljett till megafighterna? Är det som i fotboll där de stora matcherna säljs ut på 5 minuter eller går allt långsammare för bekväma amerikaner?
Edit: jävligt skumt det här med canelo egentligen. Jag var i Mexiko o kollade hans fight mot cintron hösten 2011 (tror jag) pch det var typ 3000 pers i en arena för 50000o biljetterna kostade verkligen ingenting (även med mexikansks mått) eftersom canelo pyntade halva biljettpriset ur sin purse när han hörde hur dåligt det sålde. Konstigt att han är så väldigt populär idag.
Jag tror som du, det är helt klart ett move bara för att störa Canelo med lite extra bantning. Floyd är smart. Jag tycker dock att det vore smartare av Floyd att lägga fighten på 154 och sen ha en klausul att Canelo inte får gå upp mer än t.ex 10lbs efter invägning. Då ser det mer legitimt ut med 154 samt att Canelo inte kan komma in för stor. Men Floyd har säkert nån sån klausul ändå.
Biljetter säljs ju ibland direkt på exempelvis Top Ranks och GBPs hemsidor vid deras respektive galor. Vet inte hur det blir nu. Det finns ju också såna resebyråer som inriktar sig på sportresor, kan nog finnas en del biljetter där. Men sen finns ju biljettföretag liknande Biljett Direkt i Sverige. Jag köpte t.ex min plåt till Hopkins vs Cloud på Ticket Master, det kommer säkert gå att hitta där nu också om man är snabb. Frågade Badou om han kunde hooka med nåra tix men icke, det går inte till Floyds fighter. Och det kan man ju förstå.