2013-05-29, 18:38
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Tom-Jones, dina historier kan bara sammanfattas som U-N-D-E-R-B-A-R-A!!
Citera
2013-05-29, 19:18
Medlem
No_fears avatar

Grymt intressant läsning, man känner sig som ett barn som sitter och lyssnar när ens farfar berättar en historia från förr

Vad heter boken om Harry Greb?
Senast redigerad av No_fear 2013-05-29 kl. 19:25.
Citera
2013-05-29, 22:11
Medlem
tatans avatar
Harry Greb verkade ju vara the ultimate badass.
Vet att vi har haft uppe ämnet om boxare med många förluster förr vet att Tom Jones nämnde någon som efter en massa förluster bestämde sig för att ta boxningen på större allvar och det med framgång någon motståndare blev svårt knockad.
Coolt med boxare som kör på och inte lägger av så fort man förlorar på poäng 20 gånger i rad.

Min favorit när det kommer till genren är helt klart (The Professor) Peter Buckley.
http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=3372&cat=boxer&pageID=1
Nu ska man tydligen göra film om han den måste ju ses http://www.comingsoon.net/films.php?id=79956
Citera
2013-05-29, 23:27
Medlem
Godzilla3s avatar
Instämmer med resten, intressant och kul läsning om Greb! Blir sugen på att läsa den där boken.

"The Professor" - häftigt att se hans record, han har ju mött motståndare som Kell Brook och Naseem Hamed.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-05-29 kl. 23:30.
Citera
2013-05-30, 06:16
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Håller med att det kan förstöra upplevelsen om man verkligen uppskattar en boxare, typ som du med Froch. Då tycker jag inte satsade pengar behövs och det förstör bara upplevelsen. Däremot om det är boxare man inte hejar på så tycker jag det är ett bra sätt att tjäna lite extra cash på om man kan boxning. Ibland har bettingbolagen noll koll, som när de gav Rigondeaux 3 ggr pengarna mot Donaire. Sånt bara måste man utnyttja.
Att jag inte satsade pengar på Rigo ångrade jag.
http://www.boxingscene.com/mayweather-says-canelo-fight-done-sept-14--66050
Mayweather Canelo 14 sept
Citera
2013-05-30, 07:42
Medlem
Libérées avatar
Mayweather vs Canelo är mer eller mindre officiellt nu!

Saxar från Floyds twitter:

"I chose my opponent for September 14th and it's Canelo Alvarez.

I'm giving the fans what they want.

It will be at the MGM Grand."

Såååååååååååååååååååja!
Citera
2013-05-30, 08:10
Medlem
Jag som trodde att Mayweather kritiserade Pacquiao på grund av "catchweights". Fightades mot Cotto i den vikt där han var komfortabel @ 154, men Canelo kan han bara fightas om dem möts @ 152 pounds?

Hmm!?
Citera
2013-05-30, 10:24
Medlem
ManilaCowboys avatar
Jo, larvigt. Hoppas Canelo tar lite böter och väger in @ 154
Citera
2013-05-30, 11:43
Medlem
challiss avatar
Har inte Canelo redan svårt att nå vikten vid 154?

EDIT: "I'm giving the fans what they want". Njaaaaa.. inte riktigt sant va, Floyd?
Senast redigerad av challis 2013-05-30 kl. 11:50.
Citera
2013-05-30, 12:44
Medlem
nickoruts avatar
Jävla catchweight bara. Fattar inte varför han ska trilskas om 2 pounds när han väger det mot kritikstormen från hans sjukt många belackare. Hoppas även jag att canelo pyntar böter och kommer in på en vikt han känner sig bekväm med!

Hur som helst så är det tveklöst 2013 största fight och Floyds mest ovissa match på tio år! Jag tänker då inte missa den! Go Canelo!!
Citera
2013-05-30, 14:01
Medlem
Godzilla3s avatar
Har en lite äcklig känsla trots att man ska vara glad att det är en grym fight. Gillar inte catchweights alls, förstår inte poängen överhuvudtaget. Gillade verkligen inte när Pacman höll på med sina catchweights och inte nu när May gör det, oavsett om det påverkar motståndaren eller inte så är det en anledning för folk att "discredit" en seger. Varför lämna några tvivel om vem som är bäst? Nä usch. Men med det sagt så kommer jag direkt försöka pröjsa en biljett när de släpps, det här får man inte missa. Skulle vara fantastiskt att vara där.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-05-30 kl. 14:11.
Citera
2013-05-30, 17:25
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Har en lite äcklig känsla trots att man ska vara glad att det är en grym fight. Gillar inte catchweights alls, förstår inte poängen överhuvudtaget. Gillade verkligen inte när Pacman höll på med sina catchweights och inte nu när May gör det, oavsett om det påverkar motståndaren eller inte så är det en anledning för folk att "discredit" en seger. Varför lämna några tvivel om vem som är bäst? Nä usch. Men med det sagt så kommer jag direkt försöka pröjsa en biljett när de släpps, det här får man inte missa. Skulle vara fantastiskt att vara där.

Exakt! Dock är det ganska legitimt att miskreditera en eventuell vinst dessutom. Poängen med att köra på 152 är väl i det närmsta bara för att störa canelos rytm och hoppas att han är lite dräneras eftersom han snarare är en mellanviktarr än welterviktare.

Hur får man tag på biljett till megafighterna? Är det som i fotboll där de stora matcherna säljs ut på 5 minuter eller går allt långsammare för bekväma amerikaner?

Edit: jävligt skumt det här med canelo egentligen. Jag var i Mexiko o kollade hans fight mot cintron hösten 2011 (tror jag) pch det var typ 3000 pers i en arena för 50000o biljetterna kostade verkligen ingenting (även med mexikansks mått) eftersom canelo pyntade halva biljettpriset ur sin purse när han hörde hur dåligt det sålde. Konstigt att han är så väldigt populär idag.
Senast redigerad av nickorut 2013-05-30 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in