2013-05-26, 18:43
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Tjo! Ska ha fest nästa vecka med polare och kurskamrater! Hade tänkt köra på någon nice drog med en polare som vill prova. Vad rekommenderas? Vi har att välja mellan tjack, mdma och LSD. Det ska helst gå att komboa med alkohol.
Citera
2013-05-27, 17:29
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxentiusDecius
Tjo! Ska ha fest nästa vecka med polare och kurskamrater! Hade tänkt köra på någon nice drog med en polare som vill prova. Vad rekommenderas? Vi har att välja mellan tjack, mdma och LSD. Det ska helst gå att komboa med alkohol.

Mdma eller tjack skulle jag säga om det e party
Citera
2013-05-27, 20:50
Medlem
f0cuss avatar
Efter att i fyra år ha trott att jag inte kunnat blanda ssri (paroxetin) med tjack så undrar jag en gång för alla, kan jag blanda dessa två?

Hur är det med ssri och;
Weed?
Mdma?
Svamp?
E?
Kola?
LSD?

Vad jag förstått det som så påverkar i alla fall tjack dopaminet och inte serotoninet. Mdma serotoninet, E serotoninet, kola dopaminet, svamp dopaminet(?) och weed och LSD har jag inte ens funderat över.
Och de droger som påverkar serotoninet är inte bra att ta ihop med ssri.

Och ev vilken annan drog är ok att blanda med ssri?
Senast redigerad av f0cus 2013-05-27 kl. 21:13.
Citera
2013-05-29, 14:12
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Ett väldigt gott råd är att inte ta några droger när man går på antipsykotiska medel. Jag orkar inte skriva en lång lista, utan kolla istället upp, på fass eller läs på om enzymer och om dina läkemedel och de droger du nu planerat ta.

Du verkar ha lite väl myket psykiska problem för att leka med droger om jag skall vara ärlig dock. Men säger inte det för att vara elak, utan för att det är sant.
Kan du inte bara hjälpa istället? Mina googleskills hittade inte mycket vettigt.
Citera
2013-05-29, 15:21
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Efter att i fyra år ha trott att jag inte kunnat blanda ssri (paroxetin) med tjack så undrar jag en gång för alla, kan jag blanda dessa två?

Hur är det med ssri och;
Weed?
Mdma?
Svamp?
E?
Kola?
LSD?

Vad jag förstått det som så påverkar i alla fall tjack dopaminet och inte serotoninet. Mdma serotoninet, E serotoninet, kola dopaminet, svamp dopaminet(?) och weed och LSD har jag inte ens funderat över.
Och de droger som påverkar serotoninet är inte bra att ta ihop med ssri.

Och ev vilken annan drog är ok att blanda med ssri?
Du kan kombinera Paroxetin med amfetamin, cannabis och kola av dom på listan. Resten är serotonerga droger. E/MDMA:n är den enda som är farlig att kombinera. Dom andra ger dålig effekt om du går på SSRI.
Senast redigerad av Psychorama 2013-05-29 kl. 15:31.
Citera
2013-06-02, 13:57
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Äter Lamotrigin och Seroquel, vilka droger bör jag inte ta? Har tagit stimulanter som Meph och Kokain samt 25i/25c-NBOME utan några biverkningar och med bra effekt.
Lamotrigin funkar med i stort sett allt bortsett från droger som påverkar NMDA-receptorer (ketamin, methoxetamine, PCP etc). Seroquel kan dämpa effekten av cannabis, hallucinogener och stimulanter.

Ingen av de två är dock farliga i kombination med någon drog.
Citera
2013-06-02, 14:08
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Du kan kombinera Paroxetin med amfetamin, cannabis och kola av dom på listan. Resten är serotonerga droger. E/MDMA:n är den enda som är farlig att kombinera. Dom andra ger dålig effekt om du går på SSRI.
Shit pommes frites, detta inlägget hade jag missat men tusen tack för svar.

Har du någon aning om det är farligt att blanda E/MDMA på ca 2,5mg Paroxetin? Jag menar, finns det någon riktlinje? 2,5mg är alltså några dagars efterrester på den normala dosen.

Och för att verkligen hålla mig till ämnet undrar jag om Sertralin och Tramadol är illa blandat? Spydde nämligen som ett as på det när jag gick på just Sertralin. Är dock osäker på om det är morfinet som jag är känslig mot eller om det var dålig kombo.
Citera
2013-06-02, 15:59
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Shit pommes frites, detta inlägget hade jag missat men tusen tack för svar.

Har du någon aning om det är farligt att blanda E/MDMA på ca 2,5mg Paroxetin? Jag menar, finns det någon riktlinje? 2,5mg är alltså några dagars efterrester på den normala dosen.

Och för att verkligen hålla mig till ämnet undrar jag om Sertralin och Tramadol är illa blandat? Spydde nämligen som ett as på det när jag gick på just Sertralin. Är dock osäker på om det är morfinet som jag är känslig mot eller om det var dålig kombo.
Tramadol är en av dom få opioderna som påverkar serotoninet starkt och just därför är det farligt att ta Tramadol när man går på Sertralin. Det är ingen bra kombo..

Det finns inget morfin i tramadol. Det är två helt olika substanser.

Mvh
Citera
2013-06-02, 18:00
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Tramadol är en av dom få opioderna som påverkar serotoninet starkt och just därför är det farligt att ta Tramadol när man går på Sertralin. Det är ingen bra kombo..

Det finns inget morfin i tramadol. Det är två helt olika substanser.

Mvh
Det var som fan! Har alltid trott att det var morfin i Tramadol
Menar du att jag kan drabbas av ss?
Citera
2013-06-02, 19:17
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Det var som fan! Har alltid trott att det var morfin i Tramadol
Menar du att jag kan drabbas av ss?
Yes.