2013-05-16, 15:17
Medlem
InfectedM-s avatar
Hur bra är det egentligen att blanda tjack och metylfenidat? Och om man har gjort det och har även varit vaken 1 dygn och tagit ritalin och tjack vid ett tillfälle, vad kan gå fel? Vad kan gå "rätt"?

Jag har varit vaken 24 timmar, ätit dåligt, fast jag åt för ett litet tag sen iaf.

Men då jag tog tjacket, va iofs lite men jag tar vääääldigt sällan, så hamnade jag i en obekväm situation (social fobi å de kom en snubbe ja inte känner sen bägge mina, ja nära släktingar om man säger så, så då blev jag lite nervös å ja får lätt pratsvårigheter även i nyktert tillstånd) så då sattj ag där mest tyst å vart ba inåtvänd/tänkte i ca 1-1½ timma. Sen blev jag allmänt irriterad, sen åt jag och jag blev på bättre humör.

"Släktingens" tjej sa åt mig att jag skulle hjälpa till med att kratta osv och det lät som på henne att jag är SKYLDIG det eftersom den bjöd mig, fast vi kom överens om att ho nsku få några ritalin i helgen. Uppfattade det som att hon bossade över mig och blev bara mer och mer irriterad. Gick hem tillslut, och jag va ba tvungen att få ut ilskan, jag dampa lös med yxan på veden osv, ett jävla bra sätt att avreagera sig på!

Och sen efter en stund fick jag ångest, sen nu mår jag helt okej, eller rätt bra faktiskt.
Citera
2013-05-18, 14:47
Medlem
RedGreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfectedM-
Hur bra är det egentligen att blanda tjack och metylfenidat? Och om man har gjort det och har även varit vaken 1 dygn och tagit ritalin och tjack vid ett tillfälle, vad kan gå fel? Vad kan gå "rätt"?

Jag har varit vaken 24 timmar, ätit dåligt, fast jag åt för ett litet tag sen iaf.

Men då jag tog tjacket, va iofs lite men jag tar vääääldigt sällan, så hamnade jag i en obekväm situation (social fobi å de kom en snubbe ja inte känner sen bägge mina, ja nära släktingar om man säger så, så då blev jag lite nervös å ja får lätt pratsvårigheter även i nyktert tillstånd) så då sattj ag där mest tyst å vart ba inåtvänd/tänkte i ca 1-1½ timma. Sen blev jag allmänt irriterad, sen åt jag och jag blev på bättre humör.

"Släktingens" tjej sa åt mig att jag skulle hjälpa till med att kratta osv och det lät som på henne att jag är SKYLDIG det eftersom den bjöd mig, fast vi kom överens om att ho nsku få några ritalin i helgen. Uppfattade det som att hon bossade över mig och blev bara mer och mer irriterad. Gick hem tillslut, och jag va ba tvungen att få ut ilskan, jag dampa lös med yxan på veden osv, ett jävla bra sätt att avreagera sig på!

Och sen efter en stund fick jag ångest, sen nu mår jag helt okej, eller rätt bra faktiskt.

Du verkar ju må bra *host*tjackrabbel*host* men till frågan. Jag tog inatt först en gubbe tjack IV och sen ca 150mg ritalin IV efter min gubbe var slut. Har inte mått så dåligt på väldigt länge, jag filtrerade ändå 4 ggr men det kanske inte räckte... Jag vill också veta om jag bara mådde dåligt pga ritalinet eller blandningen.
Citera
2013-05-19, 03:22
Medlem
Redline_Ts avatar
3 mindre linor 3mmc, en liten nyckel tjack och ungefär 5 timmar senare två st citadon. Hur är detta egentligen?
Citera
2013-05-20, 17:23
Medlem
llomiss avatar
200 mg tramdol (Tolerant) + kokain, hur mkt vågar jag sniffa?
Tagit tramadol i ca 1 vecka 100mg-300mg om dagen.
Citera
2013-05-20, 17:25
Medlem
llomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redline_T
3 mindre linor 3mmc, en liten nyckel tjack och ungefär 5 timmar senare två st citadon. Hur är detta egentligen?

Ingen fara Håll dig borta lite från Citadonen bara. De den som svajjar till det i hjärtat
Citera
2013-05-22, 01:47
Medlem
simpglajds avatar
Kasta i mig 41 pyra från obf under en 1timmars period och nu cs cs 30 min sen droppst 2st 10mg 3,4-ctmp tabbletter. Vart de slöseri eller ksn js vänts mig något känner mig små mysig förd stunden.

Mvh
Citera
2013-05-23, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpglajd
Kasta i mig 41 pyra från obf under en 1timmars period och nu cs cs 30 min sen droppst 2st 10mg 3,4-ctmp tabbletter. Vart de slöseri eller ksn js vänts mig något känner mig små mysig förd stunden.

Mvh

Dagens inlägg, hahah (Gårdagens?)! Kort och koncist. Hur som helst så lär du ha landat nu, hur var det?
Citera
2013-05-23, 23:32
Medlem
mephedrons avatar
Mirtazapin när man tagit norgesic?
Nån som vet?
Citera
2013-05-24, 22:24
Medlem
Mandic!s avatar
Äter Lamotrigin och Seroquel, vilka droger bör jag inte ta? Har tagit stimulanter som Meph och Kokain samt 25i/25c-NBOME utan några biverkningar och med bra effekt.
Citera
2013-05-25, 20:21
Medlem
M0ntanas avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/CYP3A4
http://en.wikipedia.org/wiki/CYP2D6
http://xray.bmc.uu.se/Courses/Bke1/1999/Projects/CytP450/drugs.html
http://www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Där är allt ni behöver till allas frågor. Förövrigt har clementiner någon sorts påverkan på p450. och ger högre AUC av bl.a triazolam. Förmodligen andra bensodiazepiner och eg. alla droger som metaboliseras genom p450 cytokromsystemet. Det lärde jag mig faktiskt av kliniska studier på mig själv Först av misstag, märkte att jag blev mer påverkad och precis som att hämma 3a4med en h-2agonist (ranitidin) som jag brukar, så hade jag utan att ta det blivit påverkad längre och mer, och mycket snabbare.

Liknar förmodligen grapefrukt

Cytokrom p450, subtypsfamiljer: 11,17,19,21,1,3 samt 2 (med alla deras undergrupper, en jäävla massa olika skall ni veta) står för diverse metaboliseringar av droger och steroider. Frukter,peppar och lite annat smått och gott samt MÅNGA läkemedel och droger hämmar eller inducerar cytokromets jobb med metaboliseringen av gifter som kommer in i kroppen.
Citera
2013-05-25, 20:34
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Äter Lamotrigin och Seroquel, vilka droger bör jag inte ta? Har tagit stimulanter som Meph och Kokain samt 25i/25c-NBOME utan några biverkningar och med bra effekt.
Ett väldigt gott råd är att inte ta några droger när man går på antipsykotiska medel. Jag orkar inte skriva en lång lista, utan kolla istället upp, på fass eller läs på om enzymer och om dina läkemedel och de droger du nu planerat ta.

Du verkar ha lite väl myket psykiska problem för att leka med droger om jag skall vara ärlig dock. Men säger inte det för att vara elak, utan för att det är sant.
Citera
2013-05-26, 01:52
Medlem
graffdatshits avatar
Alkohol+concerta. Jag själv älskar denna mixen men jag läste här http://adhd-npf.com/concerta-alkohol-nej/ att det absolut inte är okej, samt från läkarn då förstås. Det jag undrar är på ett ungefär hur stor skada tar detta på en? Något som jag har märkt är att ALLA verkar vara olika på just denna kombo. Jag själv blir typ tjackad och har svårt fr att hålla igen käften på denna mix medans vissa andra ramlar bakåt och svimmar eller bara får ont i huvudet utav det (dock så verkar det som att en utav dom som jag har brukat droger med mäst blir påvärkad på samma sätt även om han har helt olika tanke banor jämfört med mina

Dom tjejer jag har provat denna mix med har inte känt ett jack/bara fått ont i huvudet.

Andra grabbar reagerar olika, vissa är lika sociala som på alkohol men dom känner fortfarande av det ,men får ingen tjackballe eller har svårt att sova med mera. Eftersom att alla jag har testat detta med verkar få olika reaktion på det så undrar jag varför? Oftast när man tar en drog enskilt eller blandat så får alla samma eller åtminstone liknande upplevelser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in