2013-05-25, 21:40
Medlem
culpadoluss avatar
För ett par veckor sen var jag ute, åkte förbi en död tunnel där det i princip aldrig går någon. Kollade runt riktigt noga och såg ingen alls gå förbi. Tog fram en burk ur påsen i cykelkorgen och drog en tag, det gick bra. Sen kom det en 20-årig tjej förbi, min cykel ramlade för det blev övervikt på ena sidan och alla mina burkar ramlade ut, det "exploderade" ut färg mitt på vägen - rött, vitt och rosa. Skämdes så in i helvete och ville inte berätta för någon av mina graff-kompisar sen haha.....
Citera
2013-05-25, 22:14
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av culpadolus
För ett par veckor sen var jag ute, åkte förbi en död tunnel där det i princip aldrig går någon. Kollade runt riktigt noga och såg ingen alls gå förbi. Tog fram en burk ur påsen i cykelkorgen och drog en tag, det gick bra. Sen kom det en 20-årig tjej förbi, min cykel ramlade för det blev övervikt på ena sidan och alla mina burkar ramlade ut, det "exploderade" ut färg mitt på vägen - rött, vitt och rosa. Skämdes så in i helvete och ville inte berätta för någon av mina graff-kompisar sen haha.....
Skämtar du? Burkar smäller inte så lätt. De kan väl inte exploderat om det inte fanns något vasst burkarna ramlade på, fanns det? Och förresten så behöver du inte kolla så jävla noga, cykla förbi, dra din tag som tar typ 10 sek, cykla iväg och dra ett långt jävla streck i tunneln i farten, lägg ner burken igen.
Citera
2013-05-25, 23:11
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av culpadolus

OOOkej, jag kan inte bevisa att det du säger är en lögn men burkarna brukar inte bara explodera så djävla lätt. Var det vasst diamant golv i tunneln?

Nä men skämtåtsido så visst det kan ju ha hänt vad vet jag? jag säger inte att jag tvivlar på dig bara för att du är ny i gemet.

Edit såg nu att han ovanför mig här hade skrivit nästan samma svar
Citera
2013-05-26, 09:48
Medlem
culpadoluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
Skämtar du? Burkar smäller inte så lätt. De kan väl inte exploderat om det inte fanns något vasst burkarna ramlade på, fanns det? Och förresten så behöver du inte kolla så jävla noga, cykla förbi, dra din tag som tar typ 10 sek, cykla iväg och dra ett långt jävla streck i tunneln i farten, lägg ner burken igen.

Vilken värld lever du i? Alltid bättre att ta det säkra före det osäkra.

Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
OOOkej, jag kan inte bevisa att det du säger är en lögn men burkarna brukar inte bara explodera så djävla lätt. Var det vasst diamant golv i tunneln?

Nä men skämtåtsido så visst det kan ju ha hänt vad vet jag? jag säger inte att jag tvivlar på dig bara för att du är ny i gemet.

Edit såg nu att han ovanför mig här hade skrivit nästan samma svar

Haha, det var därför jag skrev "exploderade" kära vänner. Menar självklart inte att dom exploderade. När den röda och vita ramlade så gick capsen sönder samtidigt som dom trycktes på, därför blev det färg överallt.
Citera
2013-05-27, 18:48
Medlem
ElakBlattes avatar
Några dagar sedan hände det här.

Jag och en polare (båda stupfulla) bestämde oss för att dra en linjevägg vid nattskiftet ungefär.
Vi drog dit, drack bärs och målade piecen. Efter cirka 10-15 min så är vi färdiga och bestämmer oss för att dra.
När vi är på väg tillbaka där vi kom ifrån för att bli hämtade så hör vi hur en bildörr stängs och någon skriker "EY! EY!" (Nu kanske det inte var exakt det han sa men något i den stilen.)
Vi springer fort som fan iväg, gömmer oss i en buske och bevakningsbilen rullar in.
Vi bestämmer oss för att vänta där tills den åker iväg igen. Men inte fan gör den det, ut kommer en snubbe med ficklampa så vi springer iväg med dom precis bakom oss. Vi springer igenom en skog och jag ramlar ner i små hål med vatten i och trästubbar flera gånger om och bara skriker efter min polare som redan har hunnit rätt så långt.
Efter att jag sprungit så långt jag kan (Jag har rätt så dålig kondition) så bestämmer jag för att lägga mig ner, en av väktarna är cirka 1 meter framför mig och lyser nästan rätt på mig.
Efter några sekunder springer han till bilen och skriker "Kör!".
Då passar jag på att springa över till andra skogen där jag ytterligare ramlar några fler gånger.
Där blir vi båda som tur är hämtade och hemskjutsade.
När vi kommer hem så är hela mina kläder fulla av gräsfläckar och jord och min kropp är full av sår.

Men fyfan vad man garvar åt det nu, jobbigt men ändå sjukt kul!
Citera
2013-05-27, 18:51
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBlatte
Några dagar sedan hände det här.

Jag och en polare (båda stupfulla) bestämde oss för att dra en linjevägg vid nattskiftet ungefär.
Vi drog dit, drack bärs och målade piecen. Efter cirka 10-15 min så är vi färdiga och bestämmer oss för att dra.
När vi är på väg tillbaka där vi kom ifrån för att bli hämtade så hör vi hur en bildörr stängs och någon skriker "EY! EY!" (Nu kanske det inte var exakt det han sa men något i den stilen.)
Vi springer fort som fan iväg, gömmer oss i en buske och bevakningsbilen rullar in.
Vi bestämmer oss för att vänta där tills den åker iväg igen. Men inte fan gör den det, ut kommer en snubbe med ficklampa så vi springer iväg med dom precis bakom oss. Vi springer igenom en skog och jag ramlar ner i små hål med vatten i och trästubbar flera gånger om och bara skriker efter min polare som redan har hunnit rätt så långt.
Efter att jag sprungit så långt jag kan (Jag har rätt så dålig kondition) så bestämmer jag för att lägga mig ner, en av väktarna är cirka 1 meter framför mig och lyser nästan rätt på mig.
Då passar jag på att springa över till andra skogen där jag ytterligare ramlar några fler gånger.
Där blir vi båda som tur är hämtade och hemskjutsade.
När vi kommer hem så är hela mina kläder fulla av gräsfläckar och jord och min kropp är full av sår.

Men fyfan vad man garvar åt det nu, jobbigt men ändå sjukt kul!
Lär dig springa pöjk! Blir nästan lite irriterad av att höra hur många gånger du ramlat.
Citera
2013-05-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBlatte
Som taget ur en film, skönt att du klara dig
Citera
2013-06-01, 02:17
Medlem
JizzInPantzs avatar
Jag har faktiskt en historia att dela med mig, som råkade inträffa denna kväll.
Jag och en polare var ute och målade vid ett stort plank i Skåne och det var ganska täckt med buskar och träd osv. Vi trodde alltså att ingen såg, men vi hade så klart fel.
En stund senare ser vi en man som står och glor på oss i jogging kläder och så klart piper vi iväg fort som satan.
En stund senare bestämmer vi oss för att fortsätta efter vi kollat runt i området och ''försäkrat'' att ingen var i närheten.
Så vi går in i denna lilla gränd igen med träd och buskar och ska precis fortsätta.
Och gissa vad som händer sen? Jo en extremt biffig man kommer och skriker på oss ''VAFAN håller ni på med?'' Vi båda 2 börjar skita knäck när vi inser att det inte finns någon väg att springa då han kom från ''ingången'' och emot oss. Han tar tag i oss hårt som fan och säger att han är polis och han sliter ner oss för en backe, då detta var vid sidan av en motorväg. Och när vi kommer ner så ser vi en man med 2 arga hundar stå och titta på oss. Och då säger han ''försök inte smita nu för då vet ni själva vad som kommer att hända'' Ja no shit.
De står och diskuterar vad de ska göra av oss och vad som kommer hända för oss härnäst, och så nämner en polis ''vet ni hur mycket det kostar att ta ner klotter, som ni kallar graffiti?'' Då svarade vi typ runt 5k, sen skriker hon ut ''nej min vän.. 50K!, så det blir 25k var''
Det var då jag insåg att livet var över .
Men sen kommer goda besked, vi hade tur. Dessa poliser var inte i tjänst så han hade ingen at ringa för de hade fullt upp med annat och de tyckte väl att det inte var nödvändigt att ta in oss till stationen då de inte ens hade en polisbil i närheten.
Så de beslagtog våra kannor istället och lät oss gå... Vi båda var i chocktillstånd och gick därifrån utan att ens ha lämnat ut namn, address, osv.

Man kan väl kalla detta ''tur'' ?
Citera
2013-06-01, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JizzInPantz
Jag har faktiskt en historia att dela med mig, som råkade inträffa denna kväll.
TEXT
Hur länge har du hållt på med graff? Bara nyfiken !
Citera
2013-06-01, 02:36
Medlem
JizzInPantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
Hur länge har du hållt på med graff? Bara nyfiken !

Runt 3 år, har dock tagit en lång paus. Då detta var den första olagliga piecen på länge, och såklart ska man torska på den
Citera
2013-06-01, 03:03
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen

Jag stod och målade lagligt en gång, hade en i princip full can i handen, släpper den från knähöjd och den verkligen exploderar när den nudda marken. Det var grus under, så säkert en liten sten. Så döm inte hans historia..
Citera
2013-06-26, 23:57
Medlem
Har en story om en kväll då jag fan var helt tvärsäker på att torsken var kommen. På en riktig liten skitgrej.

Var ute med en polare å gick och bestämde oss för att vi skulle lägga varsin kråka på ett riktigt bra innerstadsspot, nämligen en fet plåtdörr, perfekt placerad mellan stationen och stans mest centrala affär där dessutom ingen hade kört än. Det var helt dött ute och allt kändes sådär jävla asbra, ingen big deal liksom. Jag tar fram pennan å kör på stort som fan, häver över till polarn som drar sin och sedan går vi vidare. När vi gått i ca 20 sekunder så börjar det lysa mot oss så jag tar pennan och dumpar under en bil (befann oss på en parkering). Ljuset kommer närmre och det är givetvis pållisen! De stannar å tittar en bra stund men vi fortsätter att gå, sedan så vänder de och kör vidare ut på stora vägen. Hade vi varit sekunder senare hade vi blivit tagna på bar gärning, men där missade de oss precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in