2013-05-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Det beror på vilken karatestil hon tränade. I Kyokushin kaikan är det de tredje bältet. Länk: http://budo-kai.se/kyokushin/balten-i-kyokushin-karate/

Kan så hända, men i Ashihara karate som MB är tränare i är bältena vitt-blått-gult osv(med 1 & 2 streck mellan bältena).
Har själv tränat denna karatestil för ca 20 år sedan, MB var tränare även då.
Citera
2013-05-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Är dessa antagande lika bra som ditt lokalsinne är bilens anknytning till Boden mindre trolig..Sedan kommer du över på flera ställen utan kameror vid gränsen..Nyfiken varför du tror bilen ska ha med Boden att göra?

..vart kommer du över till finland där kameror inte finns, nämn en...? visserligen finns det kanske inte på svenska sidan, men finns tre till fyra st på finska sidan..

...vad bilen har med boden att göra... om jag fattat rätt så har den rullat runt tidigare i pajala någon sommar tidigare och antar det inte finns så många(inga?) gröna volvo combi eftersom korridorsnacket var rätt säker dom var från boden.. men som sagt korridorsnack..

edit: det tar ungefär 2h till boden från pajala om man har en rimlig hastighet över 110.. eller kanske 110, åker inte så ofta till boden men.
Senast redigerad av zZzlacker 2013-05-30 kl. 22:58. Anledning: missade en viktigt detalj
Citera
2013-05-30, 22:58
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Kan så hända, men i Ashihara karate som MB är tränare i är bältena vitt-blått-gult osv(med 1 & 2 streck mellan bältena).

Hade ingen aning om vad hon tränade, minns bara från mina egna erfarenheter att det inte stämde med det jag tränade.
Citera
2013-05-30, 23:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om någon missat det så återfinns KJ på bild 78-82. Finns även med på några andra bilder också.

Från spelet den 11/5 vid Väderkvarnshöjden, skjutfältet Boden

http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/

Jaha. Inte med på korvätningen efteråt, börjar kalla sig "commander" i forumet fast han inte har den rollen (enligt tidigare inlägg). Lufsar runt ensam, är med, kör sitt race. Kanske vid sidan av gemenskapen? Det sociala efteråt borde vara viktigt för alla, om man inte har något viktigt att uträtta som inte kan vänta. Frågan är om han brukade vara med på träffen efteråt? Kände deltagarna till det här med VB, ställde de frågor? Hur gick snacket? Klart att folk måste ha undrat, det var väl allmänt känt att han var den som senast såg VB?
Citera
2013-05-30, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur ska du ha det? Ena stunden så har hon inte varit där utan det är bara något han säger trots att han sitter häktad och misstänkt för mord.,
Du jag får inte ihop det resonemanget alls måste jag säga. Man börjar sitt första förhör med att ljuga om en sak som skulle komma fram.

Vad polisen har på honom visar sig i morgon. Och har dom inget släpps han annars lär han sitta kvar,.
Om han släpps, tillåter du att andra diskuteras som eventuell GM då?
Citera
2013-05-30, 23:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007

Vad har du för intryck av MB?
Citera
2013-05-30, 23:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ska vi komma ett steg längre så tror jag att vi skulle kunna ställa frågan; vad var det som triggade i gång KJ (vi förmodar att han är gm) att göra detta besinningslösa mord inkl en vidrig styckning och ett ännu värre hanterande efteråt med VB´s kvarlevor?

1 Han hade under en tid börjat må allt sämre och det var bara en tidsfråga när NÅGON i hans omgivning skulle råka illa ut. "I am the commander".
2 Han hade tagit sin morfars/farfars bortgång hårt i kombination med hundens bortgång och detta ledde honom in psykosens värld. Även här kunde NÅGON ha drabbats.
3 VB berättade denna kväll för KJ att hon väntade hans barn och hon vägrade göra abort som KJ ville.
4 KJ hade en längre tid varit svartsjuk på henne eftersom han visste att hon varit ihop med en del äldre herrar.
5 Samma svartsjuka, men riktat mot ett förhållande mellan MB och VB.
6 Han hade gått med i en otäck sekt där man börjat med att stycka djur och målet för gruppen var att någon gång stycka en människa.
7 KJ drabbades av vad man kan kalla patologiska rus. Dvs han blir galen när han tar alkohol eller droger och då kunde detta ha drabbat vem som helst dvs NÅGON

Det jag är ute efter varför hände detta just den 4:e? Triggern? Berodde det på att VB var VB eller kunde det ha drabbat någon annan tjej som han bjöd hem också? Ta punkterna som exempel och inte som något ni måste välja efter.

Om det är KJ tror jag triggern kan vara vad som helst. Från det enkla faktumet att hon inte ville bli hemskjutsad av honom till att hans liv klappat ihop, fick dissen av Pliktverket och kanske även nu då av VB.

Här är en notis om en som styckmördade efter våldtäkt:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5056797
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är du säker på att det har kommit fram ens till polisen? Vi vet iaf inte om hon varit i lägenheten eller inte. Och skilj på vad jag tror är anledningen till KJ berättelse, och vad jag verkligen tror har hänt, två vitt skilda saker. Försök inte ta billiga poäng, det klarar du inte.

Dessutom ställer jag olika hypoteser på sin spets, ser på dem kritiskt och försöker såga, även de jag själv producerar, och går det inte att jämna dem med marken kan de vara möjliga.

Jag vet inte vad du lyssnar på eller läser men för min del lyssnar jag på vad polisen och åklagaren samt hans advokat påstår. Skulle jag däremot se till vad du tror om saker och ting så skulle jag nog skratta i sömnen. Det är en viss skillnad på att kunna sortera vad som är korrekt och vad som är ren nonsens.
Ja, du förstår säkert att det får en att lyfta på ögonbrynen om man säger sig tro att han ljuger om hennes besök.,

Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Så här ser min lista ut:

1. Hon har aldrig lämnat lägenheten.
2. Hon lämnar lägenheten - med KJ i bil.
3. Hon lämnar lägenheten - med X i bil.
4. Hon lämnar lägenheten - till fots.

En fallande grad av sannolikhet, men där inte ens det fjärde alternativet är omöjligt, bara mindre sannolikt.

Är det allt? Gick hon från hans bostad och vilka hade hon kontakt med innan den kvällen, och var befann hon sig då hon kontaktade andra personer. Du tänkte inte på det eller?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 23:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zZzlacker
.. tänkte dela med om korridorsnacket..
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7672460

... bilen har tydligen koppling till boden, händelsen skedde nära gränsen, men bilen kan inte passerat gränsen då kamerorna skulle fångat upp den, utan de var tvungen att göra helt om och lämnat orten med huven mot luleå eftersom patrull var påväg från kiuna och övertorneå hållet..

varför diskussion uppstått förstår jag som att båda var brunetter, samma åldersgrupp och båda hade gått hem ensam.... samtidigt, mycket folk som arbetar i gruvindustrin i pajala härstammar från strandkanten.. exempelvis boden..
Mycket intressant iakttagelse.
Tänker ni att detta kan vara okänd GM?
Citera
2013-05-30, 23:05
Medlem
FistOfFurys avatar
http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/

Hur länge har KJ haft mustaschen på bilderna? Jag tänkte om han ändrat till utseende på sistone.
Citera
2013-05-30, 23:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jaha. Inte med på korvätningen efteråt, börjar kalla sig "commander" i forumet fast han inte har den rollen (enligt tidigare inlägg). Lufsar runt ensam, är med, kör sitt race. Kanske vid sidan av gemenskapen? Det sociala efteråt borde vara viktigt för alla, om man inte har något viktigt att uträtta som inte kan vänta. Frågan är om han brukade vara med på träffen efteråt? Kände deltagarna till det här med VB, ställde de frågor? Hur gick snacket? Klart att folk måste ha undrat, det var väl allmänt känt att han var den som senast såg VB?

Vad jag förstått så är de flesta förvånade av de som var med den 11/5 och kommer från andra orter än Boden, men menar att han alltid varit lite egen som person.

De som känner han bäst är ju de som är med i den lokala gruppen i Boden, Team Ferret. Har däremot svårt att hitta något om dessa kompisar och deras websida är tydligen borttagen.
Citera
2013-05-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
http://i.imgur.com/LkSgfgM.png

Hur kommer det sig att flera kommentarer ovanför på ena bilden är borta?
tex står det en bild med 2 likes på den ena, den e plötsligt borta på andra?
Och på ena bilden så står det torsdag före att någon kommenterat?
Sedan på andra bilden står det "igår" allså lördag för det står fredag före den
kommentaren?
Inte alls samma dagar mellan bilderna, fast dom är printade samtidigt.

Vem har gjort denna dåliga fejk bild. skäms

Hur vet du att de är printade samtidigt? Kommentarerna från VB:s mamma låg ute ganska länge innan de togs bort av MPS. Det var dessutom mycket rörelse i den tråden och kommentarerna la sig huller om buller. Jag var inne flera gånger för att läsa de nya kommentarerna, men det var omöjligt eftersom gammalt och nytt låg blandat i den tråden. Det som är på thai är mammans namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in