2013-05-30, 22:17
Medlem
Mycket tjafs om vem som skrivit vad och många teorier om att AN och familj är skyldig fast denne ej har riktat något känt hot mot VJ(vad jag läst här).
Vad som förbryllar mig mest och som gör detta riktigt kyligt/läskigt är att GM tordes placera ut kroppsdelarna med förvissningen om att inget dna från denne skulle hittas på kroppsdelarna.
Vare sig GM är känd av polisen sedan tidigare eller ej så är det en onödig risk denne tar.
Detta tycker jag tyder på ett taktiskt tänkande och en noggrannhet som bör jämföras mot ev. misstänkta.
M a o så ställer jag mig frågan, är rätt man häktad?
Citera
2013-05-30, 22:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Det är ingen annan än MB, AN och MBs son som kan bekräfta om några av dessa uppgifter är 100 % sanna. ANs kommentar tyder ju på att det finns en konflikt mellan henne/familjen och VB som de inte vill belysa, så jag tror inte de är så sugna på att går ut offentligt och prata om det. Därför kommer vi nog inte få reda på varför hon skrev kommentaren (om det nu var hon, vilket jag tror, skrev precis ett annat inlägg om varför jag tror det). Familjen blir uthängt för att AN skriver sådana kommentarer om en tjej som är försvunnen. Folk reagerar på sådant.
Nej, det är väl klart att polisen vet mer - för de har fått prata med dem och vet betydligt mer än vad vi vet.

Allt vi har att gå på är lösa rykten, Facebook kommentarer och våra egna spekulationer. Hela denna tråden är ju i princip bara full av trådsanningar. Hur vill du att tråden ska vara? Att det bara ska skrivas om information som polisen utger? Visst, det hade varit skönt för tråden hade inte växt konstant, men det funkar inte riktigt så. Folk kommer fortsätta spekulera och skriva olika teorier. Och det kommer fortsättas skapa trådsanningar. Jag förstår om du tycker det är frustrerande att inte få helt bekräftat och korrekt information, men du kommer inte få det i denna tråd. Bara ibland.

När man har fakta och sansade teorier så kan jag förstå det. Men då det råder vilda västern måste man ifrågasätta det hela. Och gör ingen det kan läsaren tro på vad som står här. Och det drabbar då oskyldiga helt klart. Nu får man i alla fall chansen att blida sig en uppfattning eftersom man faktiskt inte har något alls på familjen karate.
Citera
2013-05-30, 22:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zunk08
Har sökt utan att finna. Men någonstans på någon sida här i tråden så stod det något i stil med att KJ tydligen skulle ha befunnit sig omkring huset där benen hittades, ett par dagar före fynden.

Var kommer den informationen ifrån?

Kan inte minnas att jag läst den i någon tidning. Kan ju självklart ha missat det.
Expressen,
Citat:
22-åringen har enligt uppgift medgett att han nyligen besökt det gulflagnade före detta militära trähuset mellan Gammelängsberget och Mjösjöberget i Boden, där offrets ben hittades i måndags.

Tillägg:http://www.expressen.se/nyheter/polisens-kartlaggning-ska-avsloja-22-aringen/
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-05-30 kl. 22:36. Anledning: Tillägg av länk.
Citera
2013-05-30, 22:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zZzlacker
.. tänkte dela med om korridorsnacket..
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7672460

... bilen har tydligen koppling till boden, händelsen skedde nära gränsen, men bilen kan inte passerat gränsen då kamerorna skulle fångat upp den, utan de var tvungen att göra helt om och lämnat orten med huven mot luleå eftersom patrull var påväg från kiuna och övertorneå hållet..

varför diskussion uppstått förstår jag som att båda var brunetter, samma åldersgrupp och båda hade gått hem ensam.... samtidigt, mycket folk som arbetar i gruvindustrin i pajala härstammar från strandkanten.. exempelvis boden..

Informationen om Boden, var står den att finna, vet du mer om bilen än så?
Citera
2013-05-30, 22:21
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Denna är bättre.
http://i.imgur.com/841wGkQ.jpg

http://i.imgur.com/LkSgfgM.png

Hur kommer det sig att flera kommentarer ovanför på ena bilden är borta?
tex står det en bild med 2 likes på den ena, den e plötsligt borta på andra?
Och på ena bilden så står det torsdag före att någon kommenterat?
Sedan på andra bilden står det "igår" allså lördag för det står fredag före den
kommentaren?
Inte alls samma dagar mellan bilderna, fast dom är printade samtidigt.

Vem har gjort denna dåliga fejk bild. skäms
Senast redigerad av henkess 2013-05-30 kl. 22:53.
Citera
2013-05-30, 22:22
Medlem
succubusans avatar
En sak jag funderat på är ju att VB var duktig på karate.. GM borde väl kanske haft skador från henne?
Vem som helst kan inte "ta ner" en person som är duktig på karate kan man tycka.

VB gjorde flera anmälningar till polisen i fjol..borde man inte kunna luska ut vad det rörde sig om? Vore intressant att veta vad det handlade om.
Citera
2013-05-30, 22:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Expressen,
Länken
Citera
2013-05-30, 22:26
Medlem
Myztifys avatar
Citat:

... bilen har tydligen koppling till boden, händelsen skedde nära gränsen, men bilen kan inte passerat gränsen då kamerorna skulle fångat upp den, utan de var tvungen att göra helt om och lämnat orten med huven mot luleå eftersom patrull var påväg från kiuna och övertorneå hållet..

varför diskussion uppstått förstår jag som att båda var brunetter, samma åldersgrupp och båda hade gått hem ensam.... samtidigt, mycket folk som arbetar i gruvindustrin i pajala härstammar från strandkanten.. exempelvis boden..

Är nog inne på liknande spår, troligen intressant om man lyckas lirka vidare
Citera
Medlem
highfives avatar
Ska vi komma ett steg längre så tror jag att vi skulle kunna ställa frågan; vad var det som triggade i gång KJ (vi förmodar att han är gm) att göra detta besinningslösa mord inkl en vidrig styckning och ett ännu värre hanterande efteråt med VB´s kvarlevor?

1 Han hade under en tid börjat må allt sämre och det var bara en tidsfråga när NÅGON i hans omgivning skulle råka illa ut. "I am the commander".
2 Han hade tagit sin morfars/farfars bortgång hårt i kombination med hundens bortgång och detta ledde honom in psykosens värld. Även här kunde NÅGON ha drabbats.
3 VB berättade denna kväll för KJ att hon väntade hans barn och hon vägrade göra abort som KJ ville.
4 KJ hade en längre tid varit svartsjuk på henne eftersom han visste att hon varit ihop med en del äldre herrar.
5 Samma svartsjuka, men riktat mot ett förhållande mellan MB och VB.
6 Han hade gått med i en otäck sekt där man börjat med att stycka djur och målet för gruppen var att någon gång stycka en människa.
7 KJ drabbades av vad man kan kalla patologiska rus. Dvs han blir galen när han tar alkohol eller droger och då kunde detta ha drabbat vem som helst dvs NÅGON

Det jag är ute efter varför hände detta just den 4:e? Triggern? Berodde det på att VB var VB eller kunde det ha drabbat någon annan tjej som han bjöd hem också? Ta punkterna som exempel och inte som något ni måste välja efter.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ska man ha rätt översättning föreslår jag att någon som kan språket översätter.
Googles översättning är åt helvete då det gäller thailändska det är uppenbart.
Precis man kan fejka AN också för det såg helt vridet ut.

Tror inte mamman som är buddhist dessutom sitter och talar i de termerna som dessa printar visar upp.

Kan inte du förklara varför han som sitter misstänkt skulle påstå att hon varit där.

Jag vet inte, men en i mitt tycke logisk förklaring är att om han är skyldig så har han all anledning att berätta den historia som är förmånligast för honom, inget konstigt med det.
Citera
2013-05-30, 22:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte, men en i mitt tycke logisk förklaring är att om han är skyldig så har han all anledning att berätta den historia som är förmånligast för honom, inget konstigt med det.

Så man säger att en mördad och styckad fd flickvän varit på besök fast hon inte varit detta, och då sitter man misstänkt och häktad för mord. Hur mycket CSI har du sett på eller läst deckare utan verklighetsförankring.

Är det förmånligt att man har haft det mördade offret på besök fast det egentligen inte stämmer.
Är det inte så att man faktiskt misstänker just honom pga av det besöket eller det har kanske inte deckarromanerna med?

Oavsett så är det mest intressant vad polisen kommer fram till utanför deckarvärldens fiktion, så visst tro det om du så vill. Det är lite pinsamt bara med slutledningsförmågan i det läget,.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 22:33.
Citera
2013-05-30, 22:30
Medlem
bosvens avatar
Citat:

Är dessa antagande lika bra som ditt lokalsinne är bilens anknytning till Boden mindre trolig..Sedan kommer du över på flera ställen utan kameror vid gränsen..Nyfiken varför du tror bilen ska ha med Boden att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in