2013-05-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Uppgifterna i tidningarna är luddiga, men så har jag iaf uppfattat det.

Om mobilen låg mot åbergsmasten som faktiskt inte är så högt belägen men ligger väldigt nära KJs bostad utan några topografiska hinder så antyder det att mobilen iaf var hos KJ 18.40.
Sävastmasten ligger dock från KJ bakom Åberget vilket tyder att mobilen inte var hos KJ 21.00.
Bara för att förtydliga.

Edit: Åbergsmasten täcker västra sidan om Åberget och Sävastmasten täcker öster om Åberget.
Senast redigerad av Steelmachine33 2013-05-30 kl. 22:43.
Citera
2013-05-30, 22:42
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
En sak jag funderat på är ju att VB var duktig på karate.. GM borde väl kanske haft skador från henne?
Vem som helst kan inte "ta ner" en person som är duktig på karate kan man tycka.

VB gjorde flera anmälningar till polisen i fjol..borde man inte kunna luska ut vad det rörde sig om? Vore intressant att veta vad det handlade om.

Oj! Tänk att du kom på att man skulle kunna utreda vad polisanmälningarna handlade om! Det har iiiiiiingen i hela tråden tänkt på innan! Mycket skarpsinnigt av dig!

Det är på sätt och vis lite underhållande att det dagligen dyker upp flera personer i tråden som delger sina banala "idéer" som om de på fullt allvar tror att det är något banbrytande de kommit på, något som inte en enda mnniska i de snart 20000 inlägg som tråden består av kommit att tänka på. Jag vet inte om det är att var och varannan unge får sig itutat nuförtiden att de är världens smartaste och bästa och växer upp med en helt verklighetsfrämmande bild av sin egen hjärnas förmåga.

Om du söker "polisanmälan" eller bara "anmälan" ska du få se att det här har varit uppe i tråden hur många gånger som helst redan. Vi är också ett antal som börjar bli trötta på att varje gång svara okunniga amatördetektiver att polisanmälningar INTE är en offentlig handling. Det finns således inget sätt att få reda på vad de avsåg om ingen som kände VB eller någon som jobbar på polisen skvallrar. Detta har inte hänt hittills på de runt 3 veckor som polisanmälningarna har varit kända i tråden, så du ska nog inte räkna med att det händer nu heller.
Citera
2013-05-30, 22:43
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Länken

Tragglar vi med den artikeln än? Finns väl inga belägg för att KJ sysslar med geocaching, möjligtvis får de sina koordinater av sina commanders i "krigen" de håller, men inte ren geocaching. Det hade vi vetat isf. Det måste uppfattats fel av journalisten.

Dödsorsaken har vi ff inte fått reda på, vilket innebär att de ff inte kunnat binda KJ till de bevis polisen har. Den ligger de lågt med tills rätt GM är gripen.

Åter en helg för Boden-borna att hålla sina ungdomar inom husets väggar.
Citera
2013-05-30, 22:43
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Han hade varit samlad och "krigat" på bra. Däremot efteråt i något forum hade han börjat kalla sig för commander, vilket var en roll som han inte hade haft under spelet.

Fått uppgifterna från en som var med den 11/5. Sen hade han dragit före festen de hade då de grillade korv efteråt.

att börja kalla sig annat "namn" så där är inget man "gör" bara så där eller? (inte insatt)

brukade han dra från platsen efter spelet eller brukade han stanna kvar?

Han greps vad jag förstod det i föräldrarnas hem, var han där ofta så det var inget konstigt med det eller hade han "rymt" dit?
Citera
2013-05-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte, men en i mitt tycke logisk förklaring är att om han är skyldig så har han all anledning att berätta den historia som är förmånligast för honom, inget konstigt med det.

1. Han är skyldig till mord. Ingen idé att förneka kontakt på em 4/5 eftersom han antar att VBs familj kan känna till att de skulle ses. Men han ljuger då förstås om vad som hände dessa timmar.

2. Han är oskyldig. Då kan han berätta som det var att de sågs hemma hos honom. Eventuellt friserar han storyn för att undvika att bli oskyldigt misstänkt.

3. Han är inte mördaren men har ändå en roll i dramat. Han kanske täcker upp för någon annan med sin historia. Han har dragit in annan/andra som begått brottet. Han kanske får betalt av någon för att säga det han sagt. Han kanske har kontaktat någon som blivit upprörd och som sedan dykt upp. Osv osv.
Citera
2013-05-30, 22:46
Medlem
highfives avatar
Om någon missat det så återfinns KJ på bild 78-82. Finns även med på några andra bilder också.

Från spelet den 11/5 vid Väderkvarnshöjden, skjutfältet Boden

http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/
Citera
2013-05-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur insåg han det att telefonen skulle vara där? Sa inte han det tidigt i förhör som inte va ett förhör i meningen misstänkt?
Jag gissar bara precis som alla andra här. Kanske han dräpte henne utomhus. Stoppade på sig
hennes telefon i kaoset. Insåg när han kommit hem och telefonen ringer att han skulle kastat
telefonen på vägen hem men glömt det i stressen som uppkommit. Vad jag förstått ringde VBs
mamma vid 21. Ingen svarade. Andra fösöket var mobilen avstängd om jag fattat
korrekt. Antagligen har jag fel, men jag tror hon dog utomhus. Verkar ganska rent i hans
lägenhet och det är ju lättare att ta ut en mobil än en kropp.
Citera
2013-05-30, 22:49
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Nu ska ju inte folk överskatta karaten i sig som någon övernaturlig kraft, tyngd, storlek och styrka har en stor fördel i alla fight situationer.
Sedan läste jag om att hon skulle gradera till blått bälte, vilket är nästa bälte efter det lägsta(sämsta) som är vitt.

Det beror på vilken karatestil hon tränade. I Kyokushin kaikan är det de tredje bältet. Länk: http://budo-kai.se/kyokushin/balten-i-kyokushin-karate/
Citera
2013-05-30, 22:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
att börja kalla sig annat "namn" så där är inget man "gör" bara så där eller? (inte insatt)

brukade han dra från platsen efter spelet eller brukade han stanna kvar?

Han greps vad jag förstod det i föräldrarnas hem, var han där ofta så det var inget konstigt med det eller hade han "rymt" dit?

Tror att airsoftarna har någon form av gradbeteckningar. Finns säkert någon som styr upp spelet som kanske kallas commander, jag vet inte. Vet inte heller om han hade för vana att inte vara med på gemensamhets snacket efteråt. Min fågel häcker längre söderut, men åkte upp till dessa spel i Boden och är inte speciellt bekant med KJ.
Citera
2013-05-30, 22:52
Medlem
africancoffees avatar
En teori kan vara att VB blev mördad i skogen i närheten av fyndplatsen. Hon kan ha åkt dit frivilligt med någon hon känner. Ingen kamp i bilen. Paret tar en promenad upp i skogen. Nånting sker som utlöser mordet, eller så är det planerat.

GM börjar släpa kroppen i händerna. Det kan förklara skrapmärkena i underbenen. Snart blir detta tungt & alternativet att stycka kroppen blir aktuellt. Kanske har VB klöst GM i självförsvar så händerna måste bort iaf. GM täcker över kroppen för att åka hem & hämta lämplig utrustning. Eller så kanske den finns i bilen ifall gärningen var planerad.

VB mobil kanske lämnades i fordonet. Det kan förklara att olika master haft kontakt med den. Den förstörs/kastas. Kanske samtidigt som händerna förstörs/kastas.

Resterna av kroppen grävs ner på fyndplatsen. För att i ett senare läge grävas upp & flyttas till ett säkrare ställe. GM blir överraskad/skräms av något när han tänker flytta kroppen, han kanske bär på underbenen som kastas in i det öde huset. Han lämnar platsen men har ingen möjlighet att flytta på kroppen innan den upptäcks av MPS.

Kanske KJ har rivmärken på sin kropp som är besvärliga att förklara. Men eftersom det gått en längre tid är de halvläkta samt att BO händer saknas.

Polisen saknar (vad vi vet) en brottsplats. Där teknisk bevisning kanske kan säkras från en GM.
Citera
2013-05-30, 22:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur ska du ha det? Ena stunden så har hon inte varit där utan det är bara något han säger trots att han sitter häktad och misstänkt för mord.,
Du jag får inte ihop det resonemanget alls måste jag säga. Man börjar sitt första förhör med att ljuga om en sak som skulle komma fram.

Vad polisen har på honom visar sig i morgon. Och har dom inget släpps han annars lär han sitta kvar,.

Är du säker på att det har kommit fram ens till polisen? Vi vet iaf inte om hon varit i lägenheten eller inte. Och skilj på vad jag tror är anledningen till KJ berättelse, och vad jag verkligen tror har hänt, två vitt skilda saker. Försök inte ta billiga poäng, det klarar du inte.

Dessutom ställer jag olika hypoteser på sin spets, ser på dem kritiskt och försöker såga, även de jag själv producerar, och går det inte att jämna dem med marken kan de vara möjliga.
Citera
2013-05-30, 22:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daim_gbg
Enkelt. Thaitexten du ser är postarens namn i thaiskrift....
Den svenska texten är inte översatt överhuvudtaget, dock har postaren lite stavningsproblem...

ja vafan klantigt det där med thaitexten av mig.
Hade för mig hon inte skrev ofta på svenska.
Men resten då? Olika datum framför dom 2 bilderna?
Lördag på en kommentar före, och torsdag på en kommentar före?
Även en tjej med 2 likes före det är helt borta också.
Svårt att tro att så många tar bort kommentarer ovanför
hennes inlägg så det skiljer sig 2 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in