2013-05-31, 22:01
Medlem
Kan hans blod ha hittats på hennes kropp?
Citera
2013-05-31, 22:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nu ska man nog tänka sig att GWa juridiska kunskaper inte är i slag med hans brottsfallskunskaper.
Klart man vet att hon är mördad och styckad. Det har väl rättsmedicin konstaterat.
Det är nog så att man har en bedömning på diverse fynd i dagsläget som kommer utökas eftersom med fler analyser osv. Det är väl givetvis så att man hittar det som krävs för åtal. Det stinker åtal längre fram lång väg. Frågan är om inte denna börjar snacka sen, men kanske inte allt utan vissa medgivande.
Om bevisningen blir för överväldigande så kanske han sjunger ut.

Var blodet har hittats vet man inte och dom säger inte var.

Nja, styckmördare är inte unika direkt eller går efter en mall och definitivt inte om det handlar om transport.

Har inte läst igenom tråden och känner inte till vad som eventuellt saknas, men om huvudet saknas kan dödsorsaken inte fastställas.
Senast redigerad av MBoudine 2013-05-31 kl. 22:15.
Citera
2013-05-31, 22:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan hans blod ha hittats på hennes kropp?
Det kan inte uteslutas, men åklagarna sa att hennes blod hade hittats på ett sätt som kunde knytas till honom.
Citera
2013-05-31, 22:03
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Personligen skulle jag blir totalt livrädd av att vara häktad för ett sånt här brott om jag var oskyldig men skulle nog vara väldigt rädd vilket fall.

Hans destruktiva betende med att skära sig själv behöver inte bevisa någonting alls just ang mordet men det man kan fundera på är om han har mycket psykiska problem och om det i så fall kan ha något med mordet att göra.

Mordet kanske begicks efter att VB nekat honom någonting och han fortfarande har känslor kvar. Att stycka någon brukar väl vara personligt? Eller om man verkligen vill dölja mordet men mordet var ju inte väl dolt. Finns det någon chans att han blev överraskad av någon där vid ödehuset? Så han inte kunde gömma kroppen? (Alt inte bli klar med vad han nu tänkt göra med tanke på benens position )
De 9 kniv(?)huggen är väl räkna som övervåld och sånt brukar väl också förekomma om det är mycket känslor bakom ett mord?

Ursäkta om det upprepas men vet man varför polisen säger att det är ett ritualmord?

De sa att kroppsdelarna hade placerats på ett sådant sätt att det kan uppfattas som rituellt. Kryptiskt där också. Man får vara noga med exakt hur de uttrycker sig
Citera
2013-05-31, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Jag har sagt det förut och upprepar det igen. Jag är inte alls övertygad om att KJ haft medhjälpare. Det är ytterst svårt att hitta en likasinnad galning som är beredd att bidra till styckning och hantering av kroppsdelar.
GM har knappast haft medhjälpare under gärningen, men det är inte ovanligt att anhöriga hjälper till i efterhand även vid grova brott.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Är jag den enda som uppfattat att både händer och underarmar saknas? Hon hade tydligen en tatuering. Har det kommit fram information kring denna?

Det man vet är att huvud och/eller med torso är funnet. Vidare ben i någon form i ödehuset. Oklart om det var kompletta ben med fötter eller om det bara var delar av ben.

Händer är inte funna och armar tror jag aldrig nämnts om de är funna eller ej. Likaså om några organ saknas vet vi inte heller.
Citera
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har inte läst igenom tråden och känner inte till vad som eventuellt saknas, men om huvudet saknas kan dödsorsaken inte med säkerhet fastställas.

Enligt polisen i ett av klippen är Det -bara- händerna som saknas
Citera
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan inte uteslutas, men åklagarna sa att hennes blod hade hittats på ett sätt som kunde knytas till honom.

Jag tror faktiskt att den innebörden säger väldigt mycket. Det återstår dock att se vad innebörden är, men tydligen har man knutit KJ till brottet.

Och ingen annan DNA har heller upptäckts från hans "medbrottslingar"?
Citera
2013-05-31, 22:06
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GM har knappast haft medhjälpare under gärningen, men det är inte ovanligt att anhöriga hjälper till i efterhand även vid grova brott.

Ja, det må så vara förstås! Det kan jag tyvärr hålla med om..
Citera
2013-05-31, 22:06
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Det är bara händerna som saknas
Fast åklagaren ville ju inte svara på frågan om händerna fortfarande saknades.
Citera
2013-05-31, 22:07
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Som förälder älskar man alltid sina barn oavsett beteenden och störningar. Är det fråga om gradvis förändring så är det svårare att se dessa. Oftast kommer signalen till föräldrarna från annat håll. Är det däremot att han börjat hallucinera och börjat höra röster lite huxflux så har de nog märkt det.

Man märker alla förändringar men vad spelar det för roll om samhället inte lyssnar och vill gå in och hjälpa till!
Citera
2013-05-31, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Anledningen till att advokaten berättar om KJ's psykiska ohälsa kanske kan vara ett försök att få allmänhetens medlidande för hans klient? Typ "se så ledsen han är, oskyldig och allt"...

Men nej, är man oskyldig så ser jag ingen anledning till självskadebeteende.

Du kan inte avgöra skuldfrågan pga KJ:s beteende. Han visar alla tydliga tecken på vad en
häktning med fulla restriktioner får för följder både fysiskt och psykiskt.
Man behöver inte ens träffa KJ för att inse detta utan det räcker med att läsa dessa rader
i expressen:

Citat:
– Han svarar på direkta frågor, men om han ska prata mer spontant så blir det om hans stora intresse, soft air gun, och sådana saker. Han berättar vad han gjort och vad han planerade att göra. Om sin utrustning och sådana saker, säger B* Fors*berg.
Senast redigerad av LKVN 2013-05-31 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in