Jag tänker på det här med att KJ:s farfar avled någon gång i april.
Kanske KJ var med och tog farväl efter att han gjorts i ordning så att han befann sig i samma rum som sin döde farfar.
Om man har KJ som GM och letar förklaringar till varför han skulle "tappa greppet" vid den här tidpunkten så tror jag att det kan vara en bidragande faktor.
Han har rent fysiskt varit nära en död person och kanske triggades något där.
Det förutsätter förstås att det stämmer med uppgifter om någon slags fascination av döden/att döda.
Och så det här med hunden. Självklart har det betydelse hur den dog och om den faktiskt styckades. Jag tror polisen är lika intresserade som vi, den nyfikna allmänheten, av en profil på KJ.
Oavsett hur hunden dog så tror jag säkert att KJ älskade den och sörjde. Då har han inom en kort tidsrymd förlorat två "närstående". Känns inte som att det skulle vara den lyckligaste perioden i hans liv direkt. Svårt att gissa hur han hanterat det men filosofiska tankar om liv och död och existentiella funderingar ligger väl nära till hands att gissa på.
Sååå, ingen genialisk teori som löser fallet i det här inlägget heller, bara lite egna funderingar igen