2013-05-29, 10:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Garagestolparnas nedre del kanske har skugga över sig, därför det ser grått ut. Knappast målats om eftersom den inte ens är byggd på Eniros flygfoto och dom fotorna kan väl inte vara så himla gamla. Apelvägens garage alltså.
Har du konstaterat på plats att det är rätt garage?
Citera
2013-05-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Att gräva ned den lååångt ifrån Boden tror jag försvårat hittandet av kroppen. vill man inte att en kropp ska hittas så sprider man inte kroppsdelar hur som helst. Möjligen att man har spritt dem såhär för att förvirra, men uppenbarligen ville man att hon skulle hittas.

Ja precis,jag tror också gärningsmannen spred kroppsdelar på olika ställen i närheten av varandra för att se till att man letade och koncentrerade alla sökningar åt ett vädersträck,allt ligger samlat väster ut,om jag fattat det rätt?

Men det som ev.kan fälla gärningsmannen,dvs händerna med möjliga DNA-spår kan återfinnas åt precis motsatta hållet.
Citera
2013-05-29, 10:45
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
De kanske har bestämt att de får bekräfta det där nu? För visst har vi väl "vetat" ett tag nu att det är händerna som saknas? Reagerade också på att han sa det men man ska nog inte ta för givet att han därmed "babblar bredvid mun".

Jo, det gjorde han. Det är inte en sketen hundförares sak att berätta om detta. Det ska förundersökningsledaren göra.
Citera
2013-05-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emh
Ja, avspärrningarna är borttagna sen en tid tillbaks
jaha tänkte åka upp å fota fp2 vore intressant om jag nu hittar den
Citera
2013-05-29, 10:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Alla bekanta till VB som uttalat sig i bla pressen har ett ihärdigt behov att
uttrycka att VB var klipsk, godtrogen och snäll,på gränsen till blåögd.
Trots dessa enträgna upprepningar om hennes navitet så tror jag att hon kunde vara den absoluta
motsatsen till vad folket nära henne trodde.

Jag tror flickan gjort en frigörelseprocess eller kalla det en sen tonårsrevolt.VB kom till Sverige i en känslig ålder,fick lära sig ett nytt språk och en ny kultur därav min tro. VB känns vilsen i sin identitet,
vilket kan resulterar i låg självkänsla och utanförskap.
Självkänslan består av två delar,duglighet och självrespekt.
Jag tror att VB:s "speciella" umgängeskrets är ett resultat av detta och jakten på att
bli accepterad tillsammans med att frigöra sig kan absolut gjort VB omdömeslös,
familjens valda ord är som bekant godtrohet.
Jag tror det finns många nätkontakter som är intressantare än dom
som diskuteras sida upp och sida ner i denna tråd.

Sen att tråden låst sig vid VB;s fb-konton ger nog ingenting,speciellt inte eftersom Mamman hade koll
på lösenorden.

Jag har noterat att du vid flera tillfällen sökt vaksamhet med liknande inlägg men
just nu tror jag responsen är svag, tråden avhandlar endast fågelkvitter,ritualmord och
mediarapportering. Men man får se vart tråden bär när den tekniska rapporten kommer,
till dess fortsätter jag läsa sporadiskt.

Såja, nu blev tråden en komplett FB tråd. Det är offret det är fel på så det får skylla sig själv.
Citera
2013-05-29, 10:54
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Alla bekanta till VB som uttalat sig i bla pressen har ett ihärdigt behov att
uttrycka att VB var klipsk, godtrogen och snäll,på gränsen till blåögd.
Trots dessa enträgna upprepningar om hennes navitet så tror jag att hon kunde vara den absoluta
motsatsen till vad folket nära henne trodde.
Om KJ avförs eller görs osannolik bör vi återgå till att begrunda brottsoffret. Hon var uppenbart socialt avvikande, och hade svårt med vanliga sociala gränser. Viskande fåglar säger att hon veterligen inte hade någon social kontakt med sina kurskamrater alls, utan höll sig för sig själv på LuTH. I stället för att plugga tillsammans med nån som begriper nåt väljer hon KJ som pluggsällskap, vars främsta merit i det sammanhanget borde vara att han också är socialt besynnerlig. När det gäller kontakter med äldre män, gärna i auktoritetsposition, uppfattades hon i stället i vart fall ibland som för på. Beskrivningen av henne som naiv och trodde alla om gott måste ses i kontexten av hur hon fungerade socialt. Jag kan mycket väl tänka mig att mig att hon kunde vara jättepå gentemot en äldre man som intresserade sig för henne, och inte beakta eventuella egendomliga drag hos den mannen.

Ett aber är dock att man borde se spår av detta i hennes nätaktivitet. Hon förefaller ju i stor utsträckning ha levat sitt liv på nätet. Du har en poäng i att man inte öppnar sig helt på konton dit ens morsa har lösenord, och att vi bara har gått på hennes facebookkonton. Men polisen har rimligen gått igenom hennes dator noga, och de har uppenbarligen inte hittat några kontakter som i dagsläget ger dem kraftigare varningssignaler än vad KJ gör.
Citera
2013-05-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Tvivlar på att GM ville att kroppsdelarna skulle hittas. Du läser in allt för mycket spekulationer.

Om man inte vill att en död och styckad kropp hittas så gömmer man den bättre. simple as that, varför lägga ett par ben i ett hus!? urbota korkat om man inte vill att de ska upptäckas. Som sagt en grav på ett par meter eller sänkt delar i påsar med stenar hade varit bättre....
Citera
2013-05-29, 11:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Såja, nu blev tråden en komplett FB tråd. Det är offret det är fel på så det får skylla sig själv.
Nä,först nu blev tråden en komplett FB-tråd. I en sådan tolkas varje diskussion av BO:s personlighet som nån sorts ursäkt av förövaren. Men på det här stadiet, när vi inte har någon säker förövare att ursäkta, vore det tjänstefel i tråden att inte ta de ledtrådar som finns. Och i den mån BO:s personlighet kan leda oss till förövaren, måste den naturligtvis analyseras.
Citera
2013-05-29, 11:03
Medlem
airell8s avatar

Tycker att dessa två poster förtjänar att postas om och få lite mer uppmärksamhet. De är de två mest intressanta inläggen jag läst i tråden och jag tror att de faktiskt kan förklara ett och annat om det handlar om KJ.

Edit ; vad fan är det för fel på sidan? Ändrade ett inlägg till FP och det dök upp som ett fristående inlägg medan det som var menat som felpost fortfarande står kvar.
Senast redigerad av airell8 2013-05-29 kl. 11:06.
Citera
2013-05-29, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Läs om inlägget och byt ut "omdömeslös" mot valfritt ord som passar dig, så skall du se
att innebörden blir en annan än din tolkning. Jag brukar inte besvära mig att besvara skribenter sköra som porslinsdockor men detta får bli ett genensamt svar till alla som vantolkar skrift på samma
sätt som du.
Citera
2013-05-29, 11:12
Medlem
highfives avatar
Något vi tagit reda på nu på slutet är masternas placering. Noterbart är att Åbergsmasten är placerad nedanför berget mot Bodsvedjan. Har nu Sävastmasten tagit emot sista signalen vi känner till vid 18 40 så kan VBs mobil omöjligtvis befunnit sig i KJs lägenhet. Signaler går knappast genom berg. Har hon däremot ex varit på skjutfältets södra delar så är det däremot troligt att Sävastmasten varit aktuell.
Citera
2013-05-29, 11:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Något vi tagit reda på nu på slutet är masternas placering. Noterbart är att Åbergsmasten är placerad nedanför berget mot Bodsvedjan. Har nu Sävastmasten tagit emot sista signalen vi känner till vid 18 40 så kan VBs mobil omöjligtvis befunnit sig i KJs lägenhet. Signaler går knappast genom berg. Har hon däremot ex varit på skjutfältets södra delar så är det däremot troligt att Sävastmasten varit aktuell.
Men, enligt NSD var det senaste signalen som gick till Sävastmasten. Det var vid 21-tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in