Citat:
Ursprungligen postat av m036
jag tror inte något brott skett i KJs lägenhet,alldeles för stor risk att bli hörd,sedd och upptäckt av vakna grannar el.tidningsbud.så för sista gången idag tippar jag att brottet skett i stugan.KJ kände sig arg och kränkt av att VB avvisade hans närmanden,(när hon ändå följt med till stugan)KJ hamnade i affekt och tog livet(ströp?)VB.sen fick KJ panik när han insåg vad han gjort och då fick han bråttom med att göra sig av med kroppen på lättaste sättet(enligt hans flippade hjärna)
Tror tyvärr inte längre att det handlar om affekt eller dråp, eller relationstrassel,
det här verkar vara ett ondskefullt, planerat mord av en psykopat som sagt till sina vänner (enligt tråden) att han ville pröva på att döda.
KJ har styckat djur (enligt tråden sin egen hund, och under uppväxten dödat djur), det är var en "logisk" utveckling av en sådan personlighet. Att han dessutom har någon typ av aspergers eller autism (enligt många som känner eller känner till honom i tråden) tror jag bara är ett sidospår nu, det har inget med det här brottet att göra. Även handikappade kan ha allvarliga personlighetsstörningar. Frågan är vad resten av livet kommer att handla om, eftersom han aldrig kommer att få människor att känna sig lugna i hans sällskap igen.
Kanske var det så att det inte var VB som skulle plugga, utan att hon skulle hjälpa KJ? Han hade listigt appellerat till hennes svaga punkt... att kunna hjälpa, vara till nytta? Sådant gjorde henne glad enligt en tidigare klasskompis i tråden. Att vara behövd, efterfrågad. Kanske gjorde frågan att hon körde över sina egna varningssignaler... de hade trots allt gjort slut.