2013-05-24, 11:57
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag försöker hitta en anledning till själva styckningen. Jag förutsätter att hans lgh inte är styckningsplats då de fortfarande letar efter den. Att forsla bort en kropp nattetid är inte så svårt då det räcker med att gå till bilen en gång istället för flera omgångar.

Personligen tror jag att han styckade henne antingen i stugan eller någonstans i närheten av fortet. Alltså inte på sin egen hemadress. Orsaken till styckningen är självklart lättare transport
Citera
2013-05-24, 11:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Hade det varit på grund av likstelheten hade han väl inte upptäckt det förrän han var vid gropen?
Känns otroligt att han skulle haft en såg med sig dit och börjat såga mitt i natten?

Det var ju bara en km till föräldrahemmet så att hämta motorsågen var en kort resa.
Citera
2013-05-24, 11:58
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om det nu skulle visa sig vara hans kallingar och han styckat i lägenheten, vad gör då påsen med kallingarna på baksidan av berget på en bänk? Det är ingen väg man kör om man åker till fyndplatserna?

Kanske han ville på något sätt BLI upptäckt, för att han antagligen mår fruktansvärt dåligt..men förtränger det säkert.
Eller så har han glömt dem där i allt virrvarr och stress och alkohol/drog-rus.
Citera
2013-05-24, 11:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Personligen tror jag att han styckade henne antingen i stugan eller någonstans i närheten av fortet. Alltså inte på sin egen hemadress. Orsaken till styckningen är självklart lättare transport

Följde hon då med frivilligt till stugan och varför stängde hon samtidigt av telefonen.

Nu har det framkommit att två grannar hört en kvinna skrika runt klockan 21.

Jag undrar också över hennes intensiva sms:ande till MB denna kväll, var det ett rop på hjälp?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
jag tror inte något brott skett i KJs lägenhet,alldeles för stor risk att bli hörd,sedd och upptäckt av vakna grannar el.tidningsbud.så för sista gången idag tippar jag att brottet skett i stugan.KJ kände sig arg och kränkt av att VB avvisade hans närmanden,(när hon ändå följt med till stugan)KJ hamnade i affekt och tog livet(ströp?)VB.sen fick KJ panik när han insåg vad han gjort och då fick han bråttom med att göra sig av med kroppen på lättaste sättet(enligt hans flippade hjärna)

Tror tyvärr inte längre att det handlar om affekt eller dråp, eller relationstrassel, det här verkar vara ett ondskefullt, planerat mord av en psykopat som sagt till sina vänner (enligt tråden) att han ville pröva på att döda.

KJ har styckat djur (enligt tråden sin egen hund, och under uppväxten dödat djur), det är var en "logisk" utveckling av en sådan personlighet. Att han dessutom har någon typ av aspergers eller autism (enligt många som känner eller känner till honom i tråden) tror jag bara är ett sidospår nu, det har inget med det här brottet att göra. Även handikappade kan ha allvarliga personlighetsstörningar. Frågan är vad resten av livet kommer att handla om, eftersom han aldrig kommer att få människor att känna sig lugna i hans sällskap igen.

Kanske var det så att det inte var VB som skulle plugga, utan att hon skulle hjälpa KJ? Han hade listigt appellerat till hennes svaga punkt... att kunna hjälpa, vara till nytta? Sådant gjorde henne glad enligt en tidigare klasskompis i tråden. Att vara behövd, efterfrågad. Kanske gjorde frågan att hon körde över sina egna varningssignaler... de hade trots allt gjort slut.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-24 kl. 12:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Hade det varit på grund av likstelheten hade han väl inte upptäckt det förrän han var vid gropen?
Känns otroligt att han skulle haft en såg med sig dit och börjat såga mitt i natten?

Jag tror att han inväntade natten och insåg där vid gropen att det inte går enligt hans planer - att gräva ned henne. Styckningen tog mer tid i anspråk än han hade förutsett och därför hann han inte gömma hela kroppen utan slängde underbena i ödehuset. Det som talar emot detta är att det fortfarande fattas delar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Många som vet vem KJ är har ju sagt att han är väldigt intresserad av allt som har med döda, krig, mord, ja våld i allmänhet att göra. Han ska också vara intresserad av forensic, rättsvetenskap etc.
Om man nu tänker tillbaka på hans sätt att försöka dölja sitt brott verkar han inte vara särskilt påläst i ämnet. Tycker att hans eventuella diagnos skulle göra det enklare att dels, genomföra mord och styckning dels psyket (eller rättare sagt icke psyket) till att dölja brottet jämfört med en normal individ. Vill dock inte gå in på diagnoser igen!

Känner man inte empati kan man också genomföra brottet enklare utan samma påfrestning.
Jag tror att han styckade henne bara för att hon skulle försvinna ur hans värld.

jag tror ni förstår vad jag vill säga, det blev lite väl omständigt - sorry

om polisen hittar dna träff kan han ju bara
hävda att dom var kk regel bundet. sen sitter
han på den mildare häktningen. tror inte man
skall underskatta han. han kommer inte säga ett ord. blir
dock skoj när Fup en kommer.
Citera
2013-05-24, 12:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
En av de som hämtats är, enligt uppgift till Expressen, en man som ingår i den försvunna Vatchareeyas bekantskapskrets.
Källa:http://m.expressen.se/nyheter/flera-hamtas-in-till-forhor-om-vatchareeya/?partner=www

Vem gissar ni på, jag tror på nån av bröderna.
Citera
2013-05-24, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, risken finns förstås, även om den bör vara liten, men man tycker den risken bör överväga den andra risken att liket kommer att hittas fortare eller att man själv blir sedd.

Vad innebär "tomresor"?
Typisk Norrbottnisk tomresa:
En patrull från Luleå åker på pågående slagsmål i Jokkmokk. Eftersom det tar drygt två timmar med blåljus har slagskämparna lämnat platsen. Då har man 17 mils tomresa tillbaka. Det här är inte direkt Essingeleden, så man har tid att kolla de bilar man möter/kör ikapp.
Citera
2013-05-24, 12:02
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det måste vara han!! Det står ju att han varmed och letade och att det är en vän och fd pojkvän, att han är den sista som såg henne i livet

Ja med tanke på att nån granne hört skrik, plastpåsen som det droppade blod från som bars ut. Tyvärr är det väl så att det oftast är någon i offrets närhet. Det kan visserligen betyda att det är MB också då han också kände VB.

Tycker även detta hat eller vad man ska kalla det som AB hade mot VB är udda. Jag gillar inte alla, men att skriva så där under en händelse som denna är bara vidrig.
Citera
2013-05-24, 12:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Aha, långa avstånd för utryckningarna.

Det är inte bara vid utryckningar, kan vara samanträden, möten, upprätta trafikkontroller och annat. På en vissa orter kan även polisstationen ha öppet mellan 9-12 och på nästa ort (9 mil därifrån) mellan 14-17. Inte nu i Boden, men på de lite mindre orterna. Oftast är det samma gubbar/gummor som åker emellan.
Citera
2013-05-24, 12:03
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Följde hon då med frivilligt till stugan och varför stängde hon samtidigt av telefonen.

Nu har det framkommit att två grannar hört en kvinna skrika runt klockan 21.

Ja, sant. Men skriken vet vi ju som sagt inte om de hade något med KJ och VB att göra, det ena vittnet kommer inte ens ihåg vilken kväll han hörde skriket.

Om KJ mördat och styckat VB hemma så är troligen stugan intressant då det finns en möjlighet att han kan ha gömt verktyg samt tillhörigheter till VB där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in