2013-06-05, 16:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Försvann VB ut och joggade då, fast mamman inte säger något om det? Varifrån kommer detta med joggingen?????????? Är det något mamman hittat på efter att ha läst dotterns facebook, eller har polisen hittat på det???
"Motionera lite" blev till en joggingtur.
Citera
2013-06-05, 16:22
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Nej det är självklart den behöver inte finnas i hemmet, men vad som är viktigt är att hitta brottsplatsen var den än finns.

Blodspår som hittats är inte säkert det har med något brott att göra.

Det advokaten sagt är att det kommer från att VB tränat kampsort och skadat sig, jag antar han pratat med KJ om det.

Åklagaren har inte uttalat att det är i bilen spåren fanns, men de spåren är sannolikt betydelselösa därför de kände varandra sedan tidigare.
Det hade varit annat om inte KJ känt VB sedan tidigare, då hade blodspåren kunnat bli till bevis.

Den som vittnar idag måste framträda med namn i förhören som sedan är offentlig i förundersökningen, därför är det lätt att bli utsatt för hämd, därför anser jag många vågar inte vittna, ett vittne borde kunna få vara anonym, att de finns i polisens arkiv är en annan sak.
Jag anser det här är ett svartsjukedrama, som jag anser passar in för traditioner som finns i vissa länder.

Du tror alltså att KJ är helt oskyldig, att det blod man säkrat, det faktum att man säger sig ha ett gott bevisläge osv inte kommer att hålla utan att det är mer sannolikt att hon gick från KJ, stötte på en svartsjuk utlänning som tog livet av henne?

Vad tyder på att det skulle vara en svartsjuk utlänning mer än att du vet att i vissa traditioner så tar man död på folk om man är svartsjuk (något som fö inte alls är ovanligt i Sverige heller) ? Finns det något minsta lilla som tyder på det? En speciell person i hennes bekantskapskrets, en utlänning som blivit sedd i en bil i närheten, en fd utländsk pojkvän eller något annat? För du måste ju basera den tanken på något tänker jag.
Citera
2013-06-05, 16:23
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Polisen hade koll på KJ Dag 1 eftersom han sökte före MP:S blev inblandade. KJ berättade till polisen direkt att hon varit hos honom. Han "sökte" frenetiskt hela tiden.

Intressanta uppgifter. Vet du även i vilka områden han har varit och sökt?
Citera
2013-06-05, 16:25
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ja. Kan så vara. Men, då glömmer du att VB slutade kommentera KJ och gjorde slut med honom 2010.

Om det är som Efterlyst säger, VB lämnar föräldrarna för att sticka och plugga med kompis. Innan dess har hon delat ut reklamblad. Varför skriver då alla tidningar om att hon försvann på joggingturen?

Vad hade hon på sig? Har man joggingkläder om man ska sitta och plugga? Skulle vilja veta vilken slags BH VB hade på sig. (Ja!) Tjejer använder bara sport-BH om man verkligen ska jogga, om man tänker sig att plugga i joggingkläder/mysdress har man vanlig BH. En sådan detalj kan vara relevant att checka, men modern har kanske ingen koll på VBs kläder, eller studieböcker. Saknades det böcker därhemma? Jag menar att man ska kolla VBs inköp av kurslitteratur och se om någon av dess böcker saknades.
Ungdomar går ofta omkring i "joggingkläder", oavsett om dom ska flanera på stan, ut och motionera eller hälsa på en polare.
Citera
2013-06-05, 16:28
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
"Motionera lite" blev till en joggingtur.

Okej, suck. Då har vi att VB försvann efter att ha delat ut reklamblad och att KJ dag 2 på mps-söket berättar att han är den sista som sett VB. Han vecklar in sig i att de varit hemma hos honom till 21, och sedan lämnar hon honom gåendes. Var kan brottsplatsen vara? Varför har man inte hittat den? Eller är fritidshuset mer avslöjande än vad vi vet, kanske.
Citera
2013-06-05, 16:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Jag vet eftersom hans kompisar deltog i samma sökrupp (t**e och a**e uttalade sig i tidningen) om hans beteende och om misstankarna mot honom.

Så man kan säga att KJ själv avslöjade sig? Han kunde inte hålla tyst...
Citera
2013-06-05, 16:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Okej, suck. Då har vi att VB försvann efter att ha delat ut reklamblad och att KJ dag 2 på mps-söket berättar att han är den sista som sett VB. Han vecklar in sig i att de varit hemma hos honom till 21, och sedan lämnar hon honom gåendes. Var kan brottsplatsen vara? Varför har man inte hittat den? Eller är fritidshuset mer avslöjande än vad vi vet, kanske.

Tänk så här: Om du hämtade upp ditt ex med bil och bett henne i förväg ta på sig fritidskläder, samtidigt är det lördagkväll och du måste ordna med mat också. Vart hade du åkt?

Själv är du intresserad av airgun soft, militära fort och skogar.
Citera
2013-06-05, 16:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Tack igen!
Enligt opensignal.com finns det en mast på Gruvberget. Den är utmärkt på kartan till sammanfattningen.
Citera
2013-06-05, 16:42
Avslutad
Citat:
Okej, om familjen var hemma (tror vi haft det här uppe tidigare) så är det klart märkligt att VB inte meddelar vad som sker när hon lämnar hemmet. Man brukar ropa "jag går nu" eller "Nu kommer XX, hejdå" eller liknande. Om det är som KJ säger, att han hämtade henne i bil, borde VB sagt "nu är KJ här, eller nu är min vän här.

Låt säga... att VB aldrig hämtade henne. Vad skulle en sådan slutsats leda till? Blev hon hämtad av någon vän till KJ? Eller började hon gå? Vad är fel här?

Dessutom är detta med joggingturen konstigt. Vart tog den vägen? Modern säger att VB kom hem efter reklambladsutdelningen, sen skulle hon hem till kompis. Men VB försvinner utan ett ljud!!!

Försvann VB ut och joggade då, fast mamman inte säger något om det? Varifrån kommer detta med joggingen?????????? Är det något mamman hittat på efter att ha läst dotterns facebook, eller har polisen hittat på det???

Det enda vi vet är att VB, enligt sin mor, kom hem efter att ha delat ut reklamblad. Sedan vet vi inget. Om KJ inte hävdat själv att han var den sista som sett VB hade ingen vetat om honom! Om han hållit tyst, hade alla vänner varit misstänkta, liksom mor och styvfar, då hade de varit de sista som sett VB!

Snacka om att KJ gjort sig en björntjänst alltså. Om han hållit klaffen hade VB synts senast hemma hos mor och styvfar. Hon har ju aldrig synts tillsammans med KJ den här kvällen. Eller hur?

Men KJ kunde ju inte veta ifall VB nämnt för mamman vilken kompis hon skulle plugga med, om han blivit iakttagen när han hämtade henne, om någon av hans grannar hade sett VB när de kom hem till honom eller om det på något annat sätt skulle komma fram att han och VB skulle umgås på lördagskvällen. Om det hade kommit fram på omvägar till polisen hade ju KJ varit körd direkt. Alla skulle undra varför han inte gick till polisen frivilligt och berättade detta. Bättre förekomma än förekommas, därför trädde han frivilligt fram.
Citera
2013-06-05, 16:46
Medlem
Citat:
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7681462

Läser man den här artikeln får man intrycket att modern har full koll på VBs aktiviteter. Där verkar det som att "motionera lite" verkligen är att dela ut reklamblad – för sedan ska VB direkt till kompis och plugga! Inget om att dottern ska ut och löpträna alls. Hur VB lämnade hemmet till hemmet besvaras inte, och i en annan artikel hävdar modern att hon inte vet klockslaget.

Modern:
– Innan hon gick sa hon att hon ville ha en thailändsk efterrätt. Efter jobbet kom hon hem som vanligt. Sedan skulle hon gå till en kompis och plugga. Hon hade prov på måndagen. Jag trodde att hon skulle komma hem på kvällen, men hon kom aldrig tillbaka.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7648152

- Antingen har hon sprungit, promenerat eller fått skjuts av någon. Vi vet inte. Inte föräldrarna heller, säger Mikael Norén, vakthavande länsbefäl till NSD.

Det som är konstigt är rubriken. "Hon skulle bara ta en joggingtur". Modern har sett henne komma hem efter att hon delat ut reklambladen. Skulle hon sedan gett sig ut för att jogga, också? Lite kaka på kaka...

Mamman:
– Vi har bott här omkring nio år. Jag var inte bara hennes mamma, utan hennes syster och hennes vän. Vi pratade om allt. Min dotter är allt för mig. Mördaren dödade inte bara min dotter. Han tog också mitt hjärta. Det känns som jag dog samtidigt som min dotter.

Modern visste alltså ingenting om KJ? I så fall var, som jag sagt tidigare, VB väl medveten om att KJ inte var bra för henne, eller så dök KJ upp oanmäld, eller tvingade till sig sällskap. Men... modern säger att hon skulle till kompis, och vet inte vem det är? Kan hon ha läst på dotterns facebook? Det är väl troligt. Jag får inte ihop detta helt! Varför säger modern att VB kom hem från jobbet med reklambladen, och glömmer det där med joggingturen? Hon säger ju att VB efter reklambladen skulle hem till kompis och plugga?

Hm. Jag håller 0,0001 procent på att VBs mamma inte är helt uppriktig med all information, oklart varför.

Jag har också funderat på hur de s.a.s. kom i kontakt och träffades denna dag. Var det planerat vilket jag tror och hon säger/skriver detta med "plugga hos kompis" och det där med motion tror jag helt enkelt har med klädsel och tidrymd att göra, d.v.s. hon blir borta en längre stund. Klädsel för att kunna vara ute fast skovalet talar emot, vita dojor om jag förstått rätt.

Hon skulle inte motionera och hon skulle inte plugga heller utan träffa någon/några och förmodligen vara kanske både inom och utomhus. Hennes "jobb" med reklamutdelningen, var redan där någon med och hjälpte till och man bestämde träff/möte efter det var avslutat. Hon skriver två i mina ögon lite märkliga inlägg utifrån tidigare inlägg på sin FB, kanske lite upprymd inför ett stundande möte.

Kan inte hitta att hon haft särskild kontakt med MtGM iaf inte via de olika internet konton hon har/haft. Hur och varför hamnar hon med honom igen ???
Citera
2013-06-05, 17:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det advokaten sagt är att det kommer från att VB tränat kampsort och skadat sig, jag antar han pratat med KJ om det.

Ja, det har han säkert. Till och med advokat Forssberg inser nog att det KJ säger bör tas med en lastbil salt.
Citera
2013-06-05, 17:04
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Man kan anta att mamma Fanta inte tyckte att KJ var något vidare val som partner för VB. Det är väldigt tveksamt om mamman visste att det var KJ VB skulle besöka, även tveksamt om hon visste att han hämtade upp VB med bil. I ett normalfall så borde gentlemannen knackat på dörren till lägenheten och sagt hej till mamman när han hämtade VB på UG. Det gjorde han troligtvis inte utan väntade i bilen utanför ingången eller en bit därifrån. På Efterlyst framkom det att VB sagt "hejdå till familjen" och sen hade ingen sett henne. Är det som sas i Efterlyst sant så borde antingen mamman eller pappan eller annan släkting varit i lägenheten när hon blev upphämtad av KJ.

Troligtvis uppgav VB en annan bild av hennes studieresultat till sin mor. Någonting gjorde att VB återupptog kontakten med KJ och rimligtvis borde hon varit införstådd i att en sådan träff inte främjade hennes studieresultat. Nu blev facit än värre, men jag tror detta kan vara en grund till att omgivningen tyckte hon var duktig i skolan, medan verkligheten kanske var sådan att hon mer eller mindre hade gett upp studierna.

Det var väl ett litet barn som heter Fanta? Mamman heter något annat tror jag. Inte för att jag vet om det är relevant eller ej men tänkte bara säga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in