2013-05-29, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag har tidigare noterat att folk från orten påstår att hans farfar/morfar dog i april.
Var bodde den nu avlidne släktingen?
Var detta ytterligare ett ställe där KJ kände sig hemtam och trygg?
Kanske ett ställe som släkten inte hade för avsikt att sälja inom den närmaste framtiden...

Det måste ju gå att få fram adress!

Har slagits av tanken att han kan ha bott "hemma" till sin död och att detta "hemma" kan var ett nu öde hus/dödsbo som KJ kan ha använt sig av.

enligt rykten skall detta hus spärrats av runt heden?, men kan vara lösa rykten då jag hörde det av en snubbe jag inte känner så väl
Citera
2013-05-29, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Spade och rep finns väl i var och varannan bil i norrbotten vintertid, har själv haft användning för dessa ett flertal gånger. Skotta loss däck o bil och sedan någon medmänniska som stannar till och drar upp bilen.

Att finna dessa hjälpmedel på ett garagetak är ju inte så konstigt då tillgängligheten är stor, någon öldrickande ungdom som roat sig med det som hittats.

Ja, det hade naturligtvis varit mer korrekt att låta fyndet ligga kvar och utifrån din logik förutsätta att dessa inte har med fallet att göra.
I en tid då polisen söker febrilt efter bevismaterial
Citera
2013-05-29, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
enligt rykten skall detta hus spärrats av runt heden?, men kan vara lösa rykten då jag hörde det av en snubbe jag inte känner så väl

Låter rimligt, i det fall polisen redan uppmärksammat detta.
"Runt heden" - vad är det för någonting?
Har du möjlighet att beskriva närmare var det ligger så att man själv kan kika på det på google?
Citera
2013-05-29, 04:18
Medlem
Lagro

Vad som är viktigt att hitta är brottsplatsen, någon sådan har inte hittats varken i bostaden eller sommarstugan, att brottsplatsen fanns där kroppsdelar hittades är inte logiskt och inget sådant har konstaterats.
De här kroppsdelarna måste ha transporterats till fyndplatsen och den bil som varit tillgänglig för den häktade har sannolikt undersökts mycket noggrant, men ingenting har hittats.
Sedan kommer motivet in i bilden som också är viktigt, i VB s fall är svartsjuka det mest logiska motiv, att det fanns någon annan man med i bilden.

Det kan ha varit någon annan man, som var mycket intresserad av VB, men blev avvisad och den mannen hämnades med att mörda VB.
Ett sådant liknande fall inträffade tidigare bland gäststudenter i 20 års åldern i Sverige.

Mycket tyder på att det är fel person som sitter häktad och är misstänkt för mordet på VB.
Senast redigerad av Lagro 2013-05-29 kl. 04:32. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-05-29, 04:20
Medlem
Vidare om detta är ett satanistiskt ritualmord så påpekades det tidigare i tråden om satanismens 9 levnadsregler, koppla det till de 9 påstådda knivhuggen.
Den förmodade texten som var skriven i huset med blod fick många till JAG STÅR FÖR... prova med SATAN STÅR FÖR... vilket inleder 6 av 9 levnadsregler.
Bara en tanke, avvisa efter behag...
Citera
2013-05-29, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Låter rimligt, i det fall polisen redan uppmärksammat detta.
"Runt heden" - vad är det för någonting?
Har du möjlighet att beskriva närmare var det ligger så att man själv kan kika på det på google?

Heden är en by, ligger just utanför Boden på vägen till Älvsbyn på andra sidan Luleåälven. Skulle länka men sitter med mobilen så det går nog fortare om du kollar själv
Senast redigerad av Steelmachine33 2013-05-29 kl. 04:28.
Citera
2013-05-29, 04:30
Medlem
Jag har följt denna tråd ganska bra de senaste 2 veckorna. Det jag funderar över är om verkligen BO haft träningskläder på sig när hon for hemifrån, kom inte KJ och hämtade henne? Sen uti AN:s skriveri på mps om att hon kanske inte skulle va i livet, klockan var ju 4 på morgonen (om jag förstått de rätt) på en söndag morgon.. Kan hon inte vart full och klantig? Kanske tagit sig stänkare för att lindra måendet över vad som hänt under kvällen? Sen måste jag ju säga de att jag tror inte KJ är gm i detta fall, känns som att det är någon med mer "vana".. Någon nyinflyttad i Boden som är dömd för liknande saker? Polisen lär väl ha koll på såna saker, men de känns inte som att KJ skulle ha ett psyke för att stycka henne.. Väldigt svårt att tro!
Citera
2013-05-29, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad som är viktigt att hitta är brottsplatsen, någon sådan har inte hittats varken i bostaden eller sommarstugan, att brottsplatsen fanns där kroppsdelar hittades är inte logiskt och inget sådant har konstaterats.
Just därför är det ju rimligt att ställa sig frågan var KJ:s nyss avlidene (april)morfar/farfar bodde, och om detta eventuellt skulle kunna ha varit en sådan plats som tjänat som både mordplats och mellanlagringsplats.
Citat:
Det kan ha varit någon annan man, som var mycket intreserad av VB, men blev avvisad och den mannen hämnades med att mörda VB.
Ett sådant liknande fall inträffade tidigare bland gäststudenter i 20 års åldern i Sverige.
Många är de mord som drabbat kvinnor i V:s ålder och liknelser går att hitta i de flesta fall. Vatcharee*a var f.ö inte gäststudent.
Citat:
Mycket tyder på att det är fel person som sitter häktad och är misstänkt för mordet på VB.
Knappast
Citera
2013-05-29, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Hon försvann alltså i Lördags, men polisen fick inte en anmälan om försvinnandet förrän igår.

Om hon hade försvunnit under motionsturen som en del spekulerar borde hon ju anmälts försvunnen mycket tidigare.

Sista hon skrev på FB var ju att hon skulle motionera och sen plugga hos en kompis.

Citat:
Ursprungligen postat av Rebo1986
Jag har följt denna tråd ganska bra de senaste 2 veckorna. Det jag funderar över är om verkligen BO haft träningskläder på sig när hon for hemifrån, kom inte KJ och hämtade henne? Sen uti AN:s skriveri på mps om att hon kanske inte skulle va i livet, klockan var ju 4 på morgonen (om jag förstått de rätt) på en söndag morgon.. Kan hon inte vart full och klantig? Kanske tagit sig stänkare för att lindra måendet över vad som hänt under kvällen? Sen måste jag ju säga de att jag tror inte KJ är gm i detta fall, känns som att det är någon med mer "vana".. Någon nyinflyttad i Boden som är dömd för liknande saker? Polisen lär väl ha koll på såna saker, men de känns inte som att KJ skulle ha ett psyke för att stycka henne.. Väldigt svårt att tro!

Skrev AN om att hon inte skulle vara i livet före efterlysningen om henne gjordes alltså?
Citera
2013-05-29, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Skrev AN om att hon inte skulle vara i livet före efterlysningen om henne gjordes alltså?

Nej nej nej.. Nu inser jag att jag var ute och svamla! Sorry! Jag blandade ihop dagarna..
Tror jag är lite i nattmössan uti dagarna.. Syftade så klart de på de hon skrev på mps sida.
Citera
2013-05-29, 04:39
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Känner mig ganska säker på att KJ inte är ensam i den här soppan om han är skyldig, tror han skyddar någon och det är det han håller fast vid annars skulle han nog snackat vid det här laget. Börjar misstänka att det är under kultliknande förhållanden som allt utspelar sig, ev. religiöst t.o.m. Men sitter mest och spånar på olika teorier just nu.
Men nånting har känts fel när man läst alla uppgifter som uppkommit om KJ. Verkar inte som han är stabil nog att hålla fasaden uppe om hans mål endast var att döda VB, antingen gör han det tillsammans med någon annan eller så är dådet något för att uppnå något annat, respekt inom kretsar, tänker satanistiskt ritualmord. Fick ju tydligen lite hybris när han utnämnde sig commander under nåt spel på eget bevåg enl. uppgift.
Eller så är han schizofren psykopat.
Han kanske är oskyldig också...

Aa samma här, sitter och spånar för fullt men är inne på samma linje. Hoppas verkligen utredarna kollar upp den teorin bara och de personer som delar KJ:s intresse, b.la airsoft games och som vistas i trakterna b.la runt fyndplatsen av MO. dagen innan eventet av airsoft spelet skulle folk sova på stranden stod det på FB och var tydligen nån träffpunkt där. Operation: Fallen Angel satte igång den 11 maj tyckte jag det stod. Ja den möjligheten finns också, att KJ är oskyldig helt enkelt.
Citera
2013-05-29, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebo1986
Nej nej nej.. Nu inser jag att jag var ute och svamla! Sorry! Jag blandade ihop dagarna..
Tror jag är lite i nattmössan uti dagarna.. Syftade så klart de på de hon skrev på mps sida.

Jaha, bra att jag frågade då så det blev utrett. Annars hade det varit konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in