2013-05-28, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kanske jag som var otydlig, men jag menade den gröna spaden.
Jag hade nämligen en sån, en väldigt rejäl spade, tung och ordentligt slipad. Men jag ska söka på spade.
Nej, du var inte alls otydlig. Det har nämnts två spadar i tråden idag, en låg på marken och en på taket. Och jag antar att det var den på marken som du menade.
Citera
2013-05-28, 20:06
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatsmynumber11
En till tanke här, om det nu har varit en text vid benen i ödeshuset så låter det ju som det skulle vara planerat, om det bara "händer på måfå" så hade man ju bara velat få bort kroppen och inte ha något slags meddelande vid platsen? Mycket konstiga saker i denna utredningen och det jag tycker är mest konstigt är att varför, om KJ är den skyldiga lägga det så tydligt med ett meddelande bredvid?(om det nu stämmer)
för men om han mördade henne så tror jag inte och jag kan tänka mig att rätt mycket människor har varit i detta ödehus och han borde ju vetat att folk tillslut hade sett detta, låter inte så troligt att han vill sätta sig i denna sitsen för man hade ju inte velat ha något som kopplar en till brottet(som det gör nu) och detta låter konstigt i mina öron. Men som sagt han kan ju varit en riktig galning eller blivit det på senare år så man vet ju aldrig.. Men varför inte , som har sagts i tråden att han hade nämnt att han ville "testa döda någon", men att börja med en av de som verkade stå han jättenära? Och han borde ju fattat, även om han är kanske inte helt psykisk frisk att det skulle kopplas till honom eftersom hon var hos honom innan..? Jaja, detta är bara tankar jag har som de flesta andra här inne men allt låter konstigt enligt mig.

Börjar jag ana att fler och fler faktiskt inser detta som du, men även jag skrivit tidigare? Välkommen i klubben. Nu får vi hoppas att en GM åker fast inom kort.
Citera
2013-05-28, 20:08
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nej, men det är en stor chans att det finns bevisning att hämta från dem, om de nu är relaterade till VBs försvinnande.

Men ett rep. Vad har det använts till?

Om repet används i detta sammanhang kan hon varit strypt med repet. Vad jag förstått är han tanig och hon tränade karate (?) vilket kan ha blivit en kamp.
Citera
2013-05-28, 20:10
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatsmynumber11
En till tanke här, om det nu har varit en text vid benen i ödeshuset så låter det ju som det skulle vara planerat, om det bara "händer på måfå" så hade man ju bara velat få bort kroppen och inte ha något slags meddelande vid platsen? Mycket konstiga saker i denna utredningen och det jag tycker är mest konstigt är att varför, om KJ är den skyldiga lägga det så tydligt med ett meddelande bredvid?(om det nu stämmer)
för men om han mördade henne så tror jag inte och jag kan tänka mig att rätt mycket människor har varit i detta ödehus och han borde ju vetat att folk tillslut hade sett detta, låter inte så troligt att han vill sätta sig i denna sitsen för man hade ju inte velat ha något som kopplar en till brottet(som det gör nu) och detta låter konstigt i mina öron. Men som sagt han kan ju varit en riktig galning eller blivit det på senare år så man vet ju aldrig.. Men varför inte , som har sagts i tråden att han hade nämnt att han ville "testa döda någon", men att börja med en av de som verkade stå han jättenära? Och han borde ju fattat, även om han är kanske inte helt psykisk frisk att det skulle kopplas till honom eftersom hon var hos honom innan..? Jaja, detta är bara tankar jag har som de flesta andra här inne men allt låter konstigt enligt mig.

Var han så pass vriden som jag tror och fick för sig att han var commander och mitt i ett krigstillstånd kanske han ville meddela sin sida något eller ett budskap till fienden. Jag tror att vi har att göra med en personlighetsstörd gm med psykotiska vanföreställningar.
Citera
2013-05-28, 20:11
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi vet öht ingenting om den där hunden, möjligen att den är död. Dock har det skvallrats om en hund som KJ hade och att den tuggade kabel och dog av det, samt att någon sett KJ föräldrar hjälpa till att frakta bort hunden liggandes i någon plastpåse av något slag, och att det droppade blod ur detta, någon granne hade reagerat på att det var blod i trappan. Det här vet vi alltså inte om det är sant.

Om jag kryddar, mja, mitt syfte med länken är för det första att visa att skrönan om hunden kan vara sann, fallet VB kan vara ett rituellt satanistmord, och då finns det likheter med det fall jag länkade till. Hade jag redovisat en teori liknande fallet jag länkade till utan att länka så hade jag fått mobben på mig som skulle sagt att förändainnihelvetessatans, lägg ner såna där puckade fantasiteorier, sånt där händer aldrig, endast det enklaste är möjligt. Hoppas att jag slipper höra det. Jag säger inte att jag tror på det här scenariot, dock är det fullt möjligt eftersom att det uppenbarligen har hänt minst en gång.

Det var en person som skrev något här som fick mig att tänka till, hen berättade om Knutby och att om hen skulle lägga fram den händelsen för mig i detalj som en teori innan det hade hänt, skulle jag tro på det då, antagligen inte. Jag tycker att följande, satanister, MB/AN, random, KJ osv. är helt möjliga scenarion. Även det som aldrig har hänt kan ha hänt i det här fallet.

Som sagt, det finns personer i KJ sfär som nämnts i tråden som möjligtvis har koppling till satanism.

Intressant är själv inne på det spåret att det kan röra sig om ritual men vill ha mer information.
Citera
2013-05-28, 20:12
Medlem
Citat:
Vi vet öht ingenting om den där hunden, möjligen att den är död. Dock har det skvallrats om en hund som KJ hade och att den tuggade kabel och dog av det, samt att någon sett KJ föräldrar hjälpa till att frakta bort hunden liggandes i någon plastpåse av något slag, och att det droppade blod ur detta, någon granne hade reagerat på att det var blod i trappan. Det här vet vi alltså inte om det är sant.

Om jag kryddar, mja, mitt syfte med länken är för det första att visa att skrönan om hunden kan vara sann, fallet VB kan vara ett rituellt satanistmord, och då finns det likheter med det fall jag länkade till. Hade jag redovisat en teori liknande fallet jag länkade till utan att länka så hade jag fått mobben på mig som skulle sagt att förändainnihelvetessatans, lägg ner såna där puckade fantasiteorier, sånt där händer aldrig, endast det enklaste är möjligt. Hoppas att jag slipper höra det. Jag säger inte att jag tror på det här scenariot, dock är det fullt möjligt eftersom att det uppenbarligen har hänt minst en gång.

Det var en person som skrev något här som fick mig att tänka till, hen berättade om Knutby och att om hen skulle lägga fram den händelsen för mig i detalj som en teori innan det hade hänt, skulle jag tro på det då, antagligen inte. Jag tycker att följande, satanister, MB/AN, random, KJ osv. är helt möjliga scenarion. Även det som aldrig har hänt kan ha hänt i det här fallet.

Som sagt, det finns personer i KJ sfär som nämnts i tråden som möjligtvis har koppling till satanism.

går inte in för att på något sätt försvara någon nu MEN "rollspelande" människor har alltid följts av rykten från "normala" människor ha kopplingar till satanism eller ockultism. i väldigt få fall har detta visat sig stämma men långt ifrån alla.
dock kanske vi inte riktigt kan avfärda teorin om "satanism" eftersom att det väldigt väldigt tidigt läckte ut i media om ritual-spåret.
men låter det inte lite för bra (fel ordval?) att detta skulle röra sig om ett sataniststyckmord?
Citera
2013-05-28, 20:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Åh jag menade absolut inte att just du kryddade på, jag menade att de som säger detta från början kanske kryddar på för att göra allt mer spännande.

För mig är inget uteslutet, förutom utomjordingar och sierskor.

Googlade lite, hundar tycks inte dö av elkabeltuggning av de jag hastigt läste igenom. Ska erkänna att jag inte fördjupade mig i det. Men min egen tanke säger att så har inte KJ´s hund dött.
Citera
2013-05-28, 20:16
Medlem
succubusans avatar
Jag läste VBs facebook sida och såg att hon haft mycket kontakt med en man, via sms och facebook. Han verkar vara många år äldre än henne, precis som MB också är. (lustigt så har även mannen jag talar om nu initialerna MB). Det är inte så vanligt att tjejer i hennes ålder har kompisar med äldre män eller en flirt med en man som är så pass mycket äldre( klart det försikommer men inte ofta). Dom har flitigt kommenterat och gillat bådas bilder, inlägg osv. Han har fru och jag kan mycket väl tänka mig att en fru kan bli svartsjuk om hennes man gillar och skriver mycket på en annan kvinnas facebook, som dessutom är många år yngre. Såg att VB inte är vän med frun.

Det jag funderar på är att det mycket möjligt kan vara så att VB haft något med MB (tränaren). Frågan är vad och det måste väl vara någon som vet mer än vad denna tråd kommit fram till?! Anyway. MBs tjej/fru har ju som vi alla vet skrivit riktigt vidriga kommentarer ang VBs försvinnande och det lyser verkligen svartsjuk kvinna där och det också riktigt ordentligt..för så där skriver man bara inte oavsett hur svartsjuk man är, tycker jag.

Ang hundens död eller icke död så vore det väldigt intresant att få svar ang den..en styckad hund kan mycket väl droppa blod och får man fram att han gjort det mot hunden känns det som han mycket väl också kan ha gjort samma med VB.
Citera
2013-05-28, 20:16
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Åh jag menade absolut inte att just du kryddade på, jag menade att de som säger detta från början kanske kryddar på för att göra allt mer spännande.

För mig är inget uteslutet, förutom utomjordingar och sierskor.

Googlade lite, hundar tycks inte dö av elkabeltuggning av de jag hastigt läste igenom. Ska erkänna att jag inte fördjupade mig i det. Men min egen tanke säger att så har inte KJ´s hund dött.
Jag har en liten hund (5-6 kilo) som är 10 år. Han tuggade sönder två elkablar och stod då på benen efteråt.
Citera
2013-05-28, 20:17
Medlem
Jag har ett par funderingar som ni gärna får sticka hål på så att jag slipper tänka mer på det =).
Jag undrar varför man inte släppte KJ och satte span på honom om man nu är rädd att han ska göra något som försvårar utredningen? Isf hade man ju märkt det och fått mer bevisning mot honom.

Sen undrar jag också om det kan vara en medveten taktik ifrån polisen och åklagarens sida att hålla kvar KJ trots taskig bevisning för att andra personer som polisen misstänker, och har span på, ska känna en trygghet i att de inte är huvudmisstänka och därmed bli caught in the act när han/hon försöker gömma undan bevis eller liknande? min känsla säger mig dock att svenska polisen inte får göra sådant :P.

För er som är känsliga för annorlunda tänk så vill jag bara förtydliga att detta är frågor som jag funderat över och gärna vill ha svar på. Inget annat
Citera
2013-05-28, 20:17
Medlem
Minutvisarens avatar
Jag har sett en kommentar på Facebook bland KJ-vännerna tror jag det var, som löd något i stil med "era satanister". Uppfattade Facebookkommentaren som helt och hållet på skämt. I övrigt har jag helt och hållet missat några andra satanistuppgifter. Hittade inte särskilt mycket heller när jag sökte i tråden på "satanism" samt "satanist".
Citera
2013-05-28, 20:19
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://i.imgur.com/0kQSMVn.jpg
En bild från december, jag tycker hunden ser tanig ut.
Han kanske inte hade råd att ha den kvar.

Han kanske skaffade hunden i ett vist syfte tex ha den i sina militära lekar en jakt hund eller liknande sen va han inte nöjd med hundens prestation (troligtvis va han för dum för att lära den nåt, En hund följer inte idiot utan då tar hunden över alfahanne rollen) Så han blev förbannad kände sig kränkt & kanske hade sett jägarna nyss & skulle göra som ena brodern gjorde bara det att KJ vill vara lite speciell. Antagligen knivhugger han hunden till döds kapar den på mitten & dumpar den stackarn i älven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in