2013-06-05, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det var först när Efterlyst tog upp fallet som uppgiften kom att VB anmäldes försvunnen den 5 maj. Innan Efterlyst tog upp fallet fanns i media som NSD, Norrländska Kuriren etc och på Flashback endast uppgiften att mamman anmält henne försvunnen den 7 maj. Det föranledde flera att komma med inlägg på Flashback om att mamman inte saknat sin dotter förrän den 7 maj.

Och det är ju inte så konstigt att uppgifter kommer fram efterhand, som gör att man får vara lite öppen för att de uppgifter som kommer först inte stämmer.
Citera
2013-06-05, 11:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Borde det inte gå att kontrollera VAR inlägget gjordes? Hemma hos VB eller KJ?

Jo, självklart kan de få fram dessa uppgifter, men inte om VB eller hennes mamma har gjort dessa, då de i i båda fallen är gjorda i hemmet.
Citera
2013-06-05, 11:02
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Observera att detta är mammans beskrivning nu i efterhand. VB:s syn på deras relation kan inte längre verifieras. Jag tror rent allmänt att det är betydligt fler mammor som anser att de är kompisar som med sina döttrar och talar om allt med varandra, än vad det är döttrar som anser sig tala om precis allting med sina mödrar.

Håller helt med. Jag vet inte riktigt vad OY har svävat iväg på för intellektuella äventyr nu, men det känns som ett av de mer långsökta i en tråd som sannerligen inte saknat långsökta teorier om ditten och datten.

Till Hamilkars reflektioner kan också läggas att vi människor har en kraftig tendens att skönmåla kvaliteten i relationer i efterhand när någon avlidit. Det finns ingen som helst grund att läsa in något konstigt i moderns agerande och ingenting att "nysta" i.

Styvfaderns agerande håller jag helt med lalajlaj om att det inte är det minsta märkligt. Med sedvanlig flashbacklogik så blir man dessutom i hans situation alltid misstänkt av en grupp detektiver oavsett vilken linje man väljer. Antingen är det misstänkt och konstigt att man håller en låg profil. Eller så är det misstänkt och konstigt att man håller en hög.
Citera
2013-06-05, 11:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det kanske inte fanns så många vänner att välja på? Vilka var VB:s vänner? Jag känner bara till KJ och gamla farbrorn med hunden. Hon verkade vara ganska ensam.

Får vibbar att Fallet Vatchareeya Bangsuan innehåller mer tragik än man föreställer sig. En rak tjej med "balls" som inte drog sig för att fronta när hon kände sig orättvist behandlad verkar hon ha varit - Kudos.

Är KJ gm mördades VB inte av någon som med trovärdighet kan åberopa tillfällig sinnesförvirring och psykos, då handlar det om en person med ett sedan länge utvecklat intresse att fysiskt plåga levande varelser. Ondskan personifierad.
Citera
2013-06-05, 11:07
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och det är ju inte så konstigt att uppgifter kommer fram efterhand, som gör att man får vara lite öppen för att de uppgifter som kommer först inte stämmer.

Polisen i Boden/Norrbotten höll flera presskonferenser utan att på dessa ändra på datumet för anmälan om försvinnandet.
Citera
2013-06-05, 11:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det stämmer inte. Under fredagen den 10/5 avbryter polisen söket o meddelar:

Det var inte så att sökinriktningen ändrades, det var så att den gren i utredningen som hade fokuserat på att hon försvunnit under en joggingtur las ner. Den andre grenen fanns redan och det var den man fortsatte med. Du verkar tro att man jobbar med en sak i taget men det har man ju uppenbart inte gjort, det är ju bara att läsa innantill.

Sluta gissa och sluta misstolka information, inget av det som sägs i media motsäger det jag säger. Dessutom sitter du nu och gissar och hittar på att det skett andra sökningar vilket du inte har några som helst belägg för.

Hade de kännedom om att kvinnan lämnade hans bostad klockan 21 så hade de inte behövt riskera hennes liv genom att söka i fel områden.

Du får fortsätta diskussionen med Mariooo, ni är ganska lika i ert sätt att gissa er fram.
Citera
Medlem
KJ var tydligen med på skallgången med MPS när de hittade VB stog det tidigare nånstanns i tråden?
Vart hittar man denna infon då?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Borde det inte gå att kontrollera VAR inlägget gjordes? Hemma hos VB eller KJ?
Sista inlägget gjordes kl 15:42. Hon lämnade sin bostad ca kl 16. Råder det någon tvekan om var inlägget gjordes?
Citera
2013-06-05, 11:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robberazz
KJ var tydligen med på skallgången med MPS när de hittade VB stog det tidigare nånstanns i tråden?
Vart hittar man denna infon då?

Nej, han var inte med på den sökningen MPS gjorde när VB hittades.
Citera
2013-06-05, 11:16
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Detta är den 9:e, först då började MPS söka. De söker inte med utgångspunkt från hans bostadsområde, inte heller går de mot hans bostadsområde.

De söker med utgångspunkt från den sista signalen från hennes telefon och den väg hon av naturliga skäl skulle gått om hon skulle upp till Åberget och springa sin motionsrunda, där de fortfarande den 9:e trodde var den sista plats det fanns något livstecken från henne genom hennes mobil.

Du försöker bara gissa dig fram genom att ta små utdrag ur artiklar som inte betyder något i en helhet. Enligt den information som finns, i tråden och media så ändrades sökinriktning den 10:e och därefter.

Du och Mariooo kan fortsätta gissa, jag har viktigare saker att göra.

Enligt kommentar på VB:s inlägg om att hon ska ut och motionera, verkar det ju tydligt att de ännu inte vet vem pluggkompisen är den 9/5. Inte ens mamman. För det är väl hon som gillat? Sitter på paddan så kan inte klicka mig vidare på namnet...

Edit: glömde datumet
Citera
2013-06-05, 11:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Håller helt med. Jag vet inte riktigt vad OY har svävat iväg på för intellektuella äventyr nu, men det känns som ett av de mer långsökta i en tråd som sannerligen inte saknat långsökta teorier om ditten och datten.

Till Hamilkars reflektioner kan också läggas att vi människor har en kraftig tendens att skönmåla kvaliteten i relationer i efterhand när någon avlidit. Det finns ingen som helst grund att läsa in något konstigt i moderns agerande och ingenting att "nysta" i.

Styvfaderns agerande håller jag helt med lalajlaj om att det inte är det minsta märkligt. Med sedvanlig flashbacklogik så blir man dessutom i hans situation alltid misstänkt av en grupp detektiver oavsett vilken linje man väljer. Antingen är det misstänkt och konstigt att man håller en låg profil. Eller så är det misstänkt och konstigt att man håller en hög.

Det må vara långsökt, jag har inte heller påstått att jag ens tror på det själv, dock har vi några intressanta sakförhållanden som vi inte får ihop. Vad vi känner till har man inte hittat styck och brottsplats, statistiken säger att styckning görs för att transportera, inte så sällan från en lägenhet. Mamman visste inte vem VB skulle besöka, inte heller namnet, trots att KJ och VB haft ett förhållande.

Och om de hade ett smygförhållande kan man fråga sig varför? Och om de inte hade det, varför hemlighålla för mamman, hon borde känt till det? VB hämtades ju med bil, mamman borde känt till vem det var som hämtade henne. Man brukar kommunicera i en familj, uppenbarligen pratar man bara om thailändska efterrätter och reklamutdelning i den här familjen.
Citera
2013-06-05, 11:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Enligt kommentar på VB:s inlägg om att hon ska ut och motionera, verkar det ju tydligt att de ännu inte vet vem pluggkompisen är den 9/5. Inte ens mamman. För det är väl hon som gillat? Sitter på paddan så kan inte klicka mig vidare på namnet...

Edit: glömde datumet

Ja, det är mest sannolikt så och längre än så här tror jag inte vi kommer utan klarhet kommer att bringas i samband med att FUP släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in