2013-05-29, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Låter rimligt, i det fall polisen redan uppmärksammat detta.
"Runt heden" - vad är det för någonting?
Har du möjlighet att beskriva närmare var det ligger så att man själv kan kika på det på google?

heden är ett villaområde just utanför boden
Citera
2013-05-29, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Jaha, bra att jag frågade då så det blev utrett. Annars hade det varit konstigt.

Men tycker det är lite skumt att man sitter och kommenterar så mitt i natten, oavsett om man avskyr en människa så skriver man ju inte sånt på en sån sida.. inte om man är i sina sinnesfulla bruk. (Tycker ju jag) så tycker de verkar mer som en berusad person som skrev så.. Bara funderingar som sagt
Citera
2013-05-29, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebo1986
Men tycker det är lite skumt att man sitter och kommenterar så mitt i natten, oavsett om man avskyr en människa så skriver man ju inte sånt på en sån sida.. inte om man är i sina sinnesfulla bruk. (Tycker ju jag) så tycker de verkar mer som en berusad person som skrev så.. Bara funderingar som sagt

Håller med dig om att det inte är ett riktigt klartänkt beteende. Vad det beror på vet jag inte, berusning, sinnessvaghet eller förvirring av någon sjukdom eller vad?

För mig känns det ganska klart att de har rätt person, men bara ganska genom att han är häktad på den lägre misstankegraden.
Citera
2013-05-29, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Heden är en by, ligger just utanför Boden på vägen till Älvsbyn på andra sidan Luleåälven. Skulle länka men sitter med mobilen så det går nog fortare om du kollar själv

Ok, tack! Jag hittade själva "Heden" Strax väster om Kraftstationen.
Kan tyvärr inte komma närmare än så då jag inte känner till släktingens namn.
Vad jag däremot slås av är att avståndet från flottiljvägen och dit är ungefär detsamma (psykologisk & geografisk buffertzon), som det är mellan flottiljvägen och fyndplatsen samt att båda platserna kan antas vara sådana som KJ var väl förtrogen med.
Fler växlar än så går inte att dra men jag hoppas det ligger något i de rykten någon annan hade hört om att detta ställe skulle vara avspärrat.
Dock inget i media men det kanske kommer!
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-29 kl. 05:34.
Citera
2013-05-29, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Håller med dig om att det inte är ett riktigt klartänkt beteende. Vad det beror på vet jag inte, berusning, sinnessvaghet eller förvirring av någon sjukdom eller vad?

För mig känns det ganska klart att de har rätt person, men bara ganska genom att han är häktad på den lägre misstankegraden.

Jag tror dom enbart tagit honom pga att han var den som såg henne sist i livet. Dom har ju ingen annan att välja mellan just nu?!?
Men jag tänker som så, dom som har Aspergers och andra liknande sjukdomar brukar ju inte falla in så bra med annat folk, idag lever ju de flesta människor efter att om någon beter sig annorlunda så pickar man ju på dom. Kanske att denna kille som skrev och frågade efter spaden, sett att KJ diskuteras här och att folk kollar på de olika sidorna.. Så han kan ju ha skrivit så enbart för att jävlas. (Om du förstår hur jag menar.) Tror han kommer bli släppt på Måndag nästa vecka, för hade de vart han borde utredningen fått mer på han, än detta lilla under denna tid! Det känns för svagt för att jag ska kunna tro nåt sånt..
Citera
2013-05-29, 05:08
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Vidare om detta är ett satanistiskt ritualmord så påpekades det tidigare i tråden om satanismens 9 levnadsregler, koppla det till de 9 påstådda knivhuggen.
Den förmodade texten som var skriven i huset med blod fick många till JAG STÅR FÖR... prova med SATAN STÅR FÖR... vilket inleder 6 av 9 levnadsregler.
Bara en tanke, avvisa efter behag...

Jag är ytterst tveksam till att det har någon koppling till det. Det är alltså LaVeyansk satanism de reglerna tillhör. Och den formen av satanism har absolut ingenting öht med någon form av ritualmord att göra utan är mer en ateistisk kvasi-filosofi med harmlösa "utövare". Det här är så långsökt så det är inte klokt.
Citera
2013-05-29, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jag är ytterst tveksam till att det har någon koppling till det. Det är alltså LaVeyansk satanism de reglerna tillhör. Och den formen av satanism har absolut ingenting öht med någon form av ritualmord att göra utan är mer en ateistisk kvasi-filosofi med harmlösa "utövare". Det här är så långsökt så det är inte klokt.

Inte så bevandrad inom satanismen, vet bara att ritualmord och offer inte var alltför ovanligt förr. Och resten googlade jag om, hamnade nog på en sida som summerade allt om satanismen från LaVey till ritualmord. Borde välja mina länkar bättre tack för klargörandet... hakade upp mig lite på detaljerna kring kroppen om de är valida och började faktiskt gå på linjen att det kunde vara ett ritualmord iaf trots att jag brukar ta pressen med en nypa salt. Samt det kryptiska meddelande om dramat i AS gänget "jävla satanister" fast det som fick mig att höja ögonbrynen var den eventuella meningen som är skriven som folk försökt tyda och såg att det kunde faktiskt stå "SATAN STÅR FÖR....nånting" som inleder flertalet av de reglerna men då det inte verkar vara annat än en återvändsgränd m.a.o. om inte någon lika dåligt påläst försökte få det att likna ett "sataniskiskt" ritualmord.
Ger upp för ett tag
Senast redigerad av Steelmachine33 2013-05-29 kl. 06:26.
Citera
2013-05-29, 06:16
Medlem
luwezs avatar
Borde inte bilder från fyndplatsen läckas snart?
Citera
2013-05-29, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Visst har du rätt där. Detta är en taktik som används framgångsrikt, och ja, jag vet, källa på detta kommer någon expert att fråga efter, eller hur? Så är det när man vill invagga den eller de andra misstänkta i falsk säkerhet.

Detta aktuella fall är alltså inget undantag heller.
Anna Lindh mordet hade man en MGM som släpptes samma dag som man grep den verklige GM och troligen var han släppt långt tidigare och höll sig undan mot betalning.
Misstänker att han fortfarande får en ersättning för att hålla tyst.
Citera
2013-05-29, 06:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luwez
Borde inte bilder från fyndplatsen läckas snart?
Här är en film.
Citera
2013-05-29, 06:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranbilsattack
Det här garaget är likt det som syns på aftonbladet, men det här garaget har portar dock.

https://maps.google.se/maps/myplaces?ll=65.822178,21.66822&spn=0.001167,0.0052 52&ctz=-120&t=h&z=18&layer=c&cbll=65.822318,21.667582&pano id=LEnJMOrG3_FeVeE0eXvdLA&cbp=12,83.53,,2,-0.64

Och det är ju i närheten av Garnisonsgatan 59 som OY skrev först.
Nej, på Aftonbladets bild är stolparna mellan varje garageöppning grå nedtill. Det är de inte på din gatuvy.
Citera
2013-05-29, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
ikke! jobbar själv med att skotta tak på endel vintrar!!!

Bor du här uppe? Om JA, då vet du ju att hyresvärdar ofta struntar i skottning.
OM det nu är så att det är TRP tak med höga korrigeringar så håller det ju upp hur mycket som helst.

Vi har ju som olika snözoner i landet och här uppe vet då jag att när jag jobbade som vaktmästare på HSB så skottade vi av tak endast om det var typ 1m snö på dom och om takvinkeln var under 10 grader. I övrigt så tinade det bort till våren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in