2013-05-24, 09:56
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Jo det va inte så allvarligt menat från min sida, Bara att ja la ut bilderna i går & idag använder dom just 1 av bilderna med militärkläder på sig. Men det e säkert som du säger, Men får dom publicera bilder hur dom vill & ta hans privata FB bilder å lägga ut i tidningen innan han e dömd? & efter att han själv plockat bort sin FB sida?

Visserligen anger de inte källa på just den bilden vilket gör att den troligtvis är från Facebook. Men du får tänka att om du laddade upp bilder på honom igår så är du lååååångt efter, han har figurerat i tråden i många dagar, så de kan mycket väl ha printscreenat bilderna innan hans Facebook togs bort. Sedan så är det ju upphovsrättsmässigt inte hans bilder eftersom allt som publiceras på Facebook tillhör Facebook, som precis skrevs. Och till sist: DU stal bilderna, så du ska inte ha cred för nåt. Puss.
Citera
2013-05-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
http://s13.postimg.org/zesac9787/que.jpg

Märkligt.
AN är en vuxen kvinna (i min ålder) och hon fäller sådana yttranden!
AN måste verkligen ha blivit trampad på tårna för att yttra något sådant elelr är det fel på hene?
Citera
2013-05-24, 10:00
Medlem
Allt material som kroppen bör ha varit emballerad med har nog någon varit och hämtat bort några dagar senare (om det är KJ som är GM så bör huvudet ha legat i den gula påsen från början)

Den nyligen upphittade påsen känns lite mer som ett Practical Joke! (om de nu inte har hittat skolböckerna)
Senast redigerad av Anna.Q 2013-05-24 kl. 10:04.
Citera
2013-05-24, 10:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Men hur hamnade kalsongerna i påsen? Det andra frågan är; varför lämnade han påsen med kalsongerna i närheten av fyndplatsen? Undra om inte tanken var att bränna allt, troligtvis i gropen, men sen blev det inte av? Jag får för mig att det blev stressande för honom när MPS bestämde sig för att söka på Mjösjöberget och då blev påsen kvar, kanske bara en timme innan söket började.

Kan mycket väl vara så. Vad jag förstått så hittades påsen en bit ifrån gropen vid eller i en befästning.

Kan det vara där inne som kroppen styckats? Där förpackade KJ underkläder i 1 gul ica påse, men glömde den där?
Citera
2013-05-24, 10:01
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Visserligen anger de inte källa på just den bilden vilket gör att den troligtvis är från Facebook. Men du får tänka att om du laddade upp bilder på honom igår så är du lååååångt efter, han har figurerat i tråden i många dagar, så de kan mycket väl ha printscreenat bilderna innan hans Facebook togs bort. Sedan så är det ju upphovsrättsmässigt inte hans bilder eftersom allt som publiceras på Facebook tillhör Facebook, som precis skrevs. Och till sist: DU stal bilderna, så du ska inte ha cred för nåt. Puss.

Ja har man följt denna tråd från dag 1 så vet man att KJ e pluggkompisen & hans FB sida har granskats av dom flesta här inne så det e inget nytt du kommer med. Men nu vet jag att du inte kan läsa mellan raderna & se ett ironiskt inlägg från min sida med ett som e på blodigt allvar

Ja jag e en tjuv... tror du ja åker dit nu eller?
Citera
2013-05-24, 10:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Allt material som kroppen bör ha varit emballerad med har nog någon varit och hämtat bort några dagar senare (om det är TJ som är GM så bör huvudet ha legat i den gula påsen från början)

Den nyligen upphittade påsen känns lite mer som ett Practical Joke! (om de nu inte har hittat skolböckerna)

Vad jag förstått så är ett av fynden en presenning, den har troligen använts som emballage i så fall.
Citera
2013-05-24, 10:03
Medlem
Woolyhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Allt material som kroppen bör ha varit emballerad med har nog någon varit och hämtat bort några dagar senare (om det är TJ som är GM så bör huvudet ha legat i den gula påsen från början)

Om du läst tråden och artiklar så ser du att huvudet satt fortfarande kvar på överkroppen, så det är osannolikt att det skulle rymmas i en Ica-kasse..
Citera
2013-05-24, 10:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det är flera i tråden som känner eller är bekant med KJ som hävdar att han har det (och har gått i särskola), och en del tror att VB kan ha haft något liknande. Jag vet inte, blir inte klok på om hon blev söndermobbad bara för att hon var nya tjejen i stan eller för att hon hade det svårt med något handikapp. I alla fall var hon i fel sällskap, men varför, det kan man fråga sig. Hon hade ju kommit så långt nu, börjat på universitetet och allt.
Både här i tråden och av viskande fåglar framgår det att hon var socialt speciell, hade svårt med kompisrelationer med jämnåriga och tydde sig till äldre, som hon betraktade som kompisar. Det är inte riktigt det bästa förhållningssättet om man vill smälta in i kompisgäng. VB:s kontakt med KJ kan mycket väl handla om att två socialt udda människor fann varandra.
Citera
2013-05-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Där hade vi husbilen, parkerad vid stugan.

Vems är husbilen? Polisens? Okey läste under bilden nu först... det är deras stuga iaf och då kanske deras husbil
Citera
2013-05-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastahead
Hans namn står iofs inte med på förstasidan - vore bra om namnet uppdaterades då och då av de som eftersom tråden bara blir längre och längre och det kommer in nytt folk hela tiden.

Letar ni efter namn, bilder, platser och så vidare så tipsar jag gärna om att varje gång ni "citerar eller skriver" på FB så står det ovanför kommentatorsfältet av KiaW (moderator)....

Moderatormeddelande
Sammanfattning finns i första inlägget för tråden: https://www.flashback.org/sp43328864

Innan du ställer en fråga, använd sökfunktionen och undvik upprepa sådant andra redan postat.

Undvik också "enradingar" av typen "RIP!", "Häng ut fanskapet!", "Gud vad hemskt!!!", "Jag får rysningar!", det tillför ingenting i diskussionen och kommer att raderas med risk för varning.

Beakta också topic och håll dig inom ämnet, OT raderas och varnas.

/Mod

Citera
2013-05-24, 10:07
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan mycket väl vara så. Vad jag förstått så hittades påsen en bit ifrån gropen vid eller i en befästning.

Kan det vara där inne som kroppen styckats? Där förpackade KJ underkläder i 1 gul ica påse, men glömde den där?

Det är minst två - tre personer på tråden som markerat det mesta på olika kartor. Kan vi lista ut var påsen hittades och även få med det på någon av kartorna? Finns väl bl a en karta på första sidan, men jag tycker den är lite "trång". Tycker att det är lättare att försöka förstå hur en gm tänkt om man ser vägar, branter, platser osv.

Vill minnas att påsen var placerad på någon sorts bänk i ett öppet skyttevärn eller liknande. Minns även att det var utanför det avspärrade området.
Citera
2013-05-24, 10:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Nu har lillebror bytt sin profilbild och tagit bort/stängt alla foton på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in