2013-05-29, 02:44
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
finns så sjukt mycket bunkrar och olika gömställen i boden så man kan knappt tro det..

Ja kan tänka mig det, kanske man bör söka där också efter bevismaterial men det kanske de redan gör.
Citera
2013-05-29, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja kan tänka mig det, kanske man bör söka där också efter bevismaterial men det kanske de redan gör.

ja och denna KJ verkar ju ha bättre koll än vissa militärer, men är väl så då man inte har något liv och leker i skogen..
Citera
2013-05-29, 02:58
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
kan inte carporten annars vara hermelinsgatan/lulevägen innergården mot hökgatan?

Har ju bara hus i bakgrunden, inga träd.
Garaget du syftar på är rödmålat, ABs foto visar ett vitaktigt garage
Citera
2013-05-29, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
dummaste jag hört! det är klart att man skottar sådana tak! det är norrland och inte skåne du snackar om! har du nån aning om hur många takras vi har från gävle och uppåt, där ingen försäkring gäller då det inte är skottat?
Trams. Byggnormerna är såna att byggnaderna håller. Det ska vara *mycket* snö innan folk skottar garagetaken i Boden.
Citera
2013-05-29, 03:03
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mick.3
Trams. Byggnormerna är såna att byggnaderna håller. Det ska vara *mycket* snö innan folk skottar garagetaken i Boden.
ikke! jobbar själv med att skotta tak på endel vintrar!!!
Citera
2013-05-29, 03:05
Medlem
Mouchinos avatar
Ja vad ska man säga om detta då? En aning creepy när man läst här om teorier om ett ev ritual mord och annat plus han som har fb profilen känner ju onekligen KJ och har flera foton på honom i sitt album. Kanske lite långsökt men man får väl dra i de halmstrån som finns. Ett skojsigt framträdande men kan finnas allvar bakom deras komiska presentation

https://www.facebook.com/photo.php?v=1165260378773&set=vb.1445803303&type=3 &theater
Citera
2013-05-29, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja vad ska man säga om detta då? En aning creepy när man läst här om teorier om ett ev ritual mord och annat plus han som har fb profilen känner ju onekligen KJ och har flera foton på honom i sitt album. Kanske lite långsökt men man får väl dra i de halmstrån som finns. Ett skojsigt framträdande men kan finnas allvar bakom deras komiska presentation

https://www.facebook.com/photo.php?v=1165260378773&set=vb.1445803303&type=3 &theater

Alltså jag kanske har helt fel och bara är dum, men jag har kollat igenom bilderna och filmerna och det låter jäääävligt creepy med allt som hände precis innan hon blev mördad (och hennes kroppsdelar hade placerats ut / mördats som i en rutual)... De hade sett Silent Hill film, bilden med avklippta benen, filmen där de pratar om satanister, dessutom så hade de en konversation 21 Maj i stil med "Vad hände med X?", "Blev lite drama. Vi låter det ligga så." och sen sista kommentaren "Jävla satanister".

Bara jag som tycker det låter creepy?
Citera
2013-05-29, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är det en skandal att någon har kastat ett tomt cigarettpaket i ett sketet litet gult trähus som ändå ska eldas upp, det slängs troligen tusentals liknande paket i terrängen varenda dygn år ut och år in. Jag tycker att skandalen i så fall ligger i att det inte var en glödande cigarett som kastades där så skiten brann ner, finns inget intressant i det huset längre, vi har sett hur det ser ut, precis som alla andra ödehus, lite spår efter några kroppsdelar, polisen har gjort vad de behöver där. Bort med huset, det ser anskrämligt ut.
därför att om polisen missat det kan det vara en ev GM som "tappat" "slängt" det där? Sådana misstag har gjorts förr av brottslingar. Allt som finns i huset måste ju kollas noggrannt.
Citera
2013-05-29, 03:51
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Alltså jag kanske har helt fel och bara är dum, men jag har kollat igenom bilderna och filmerna och det låter jäääävligt creepy med allt som hände precis innan hon blev mördad (och hennes kroppsdelar hade placerats ut / mördats som i en rutual)... De hade sett Silent Hill film, bilden med avklippta benen, filmen där de pratar om satanister, dessutom så hade de en konversation 21 Maj i stil med "Vad hände med X?", "Blev lite drama. Vi låter det ligga så." och sen sista kommentaren "Jävla satanister".

Bara jag som tycker det låter creepy?

Ne Harakash, tycker absolut att polisen bör kolla upp dessa personer och det är mycket som är creepy i detta. Kanske ett rollspel tillsammans med droger som spårade ur eller vad som helst. KJ kan ha fått klara instruktioner om att hålla tyst om allt isf.
Citera
2013-05-29, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
därför att om polisen missat det kan det vara en ev GM som "tappat" "slängt" det där? Sådana misstag har gjorts förr av brottslingar. Allt som finns i huset måste ju kollas noggrannt.

Det kanske var så att Herr Tekniker konstaterade att paketet i fråga var gammalt och lät det ligga.
Det var ju någon i tråden som påpekade att det var ett paket av äldre modell.

Men visst, GM kan ju varit så slug att han köpte cigg för 10 år sedan och sparade dem för detta tillfälle
Citera
2013-05-29, 03:58
Medlem
Känner mig ganska säker på att KJ inte är ensam i den här soppan om han är skyldig, tror han skyddar någon och det är det han håller fast vid annars skulle han nog snackat vid det här laget. Börjar misstänka att det är under kultliknande förhållanden som allt utspelar sig, ev. religiöst t.o.m. Men sitter mest och spånar på olika teorier just nu.
Men nånting har känts fel när man läst alla uppgifter som uppkommit om KJ. Verkar inte som han är stabil nog att hålla fasaden uppe om hans mål endast var att döda VB, antingen gör han det tillsammans med någon annan eller så är dådet något för att uppnå något annat, respekt inom kretsar, tänker satanistiskt ritualmord. Fick ju tydligen lite hybris när han utnämnde sig commander under nåt spel på eget bevåg enl. uppgift.
Eller så är han schizofren psykopat.
Han kanske är oskyldig också...
Citera
2013-05-29, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Var kan han då förvarat henne? Stugan? Bilen?
Är det rent av möjligt att hon hållits vid liv längre än vi trott under våldsamma former?

Jag har tidigare noterat att folk från orten påstår att hans farfar/morfar dog i april.
Var bodde den nu avlidne släktingen?
Var detta ytterligare ett ställe där KJ kände sig hemtam och trygg?
Kanske ett ställe som släkten inte hade för avsikt att sälja inom den närmaste framtiden...

Det måste ju gå att få fram adress!

Har slagits av tanken att han kan ha bott "hemma" till sin död och att detta "hemma" kan var ett nu öde hus/dödsbo som KJ kan ha använt sig av.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-29 kl. 04:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in