2013-05-21, 18:43
Medlem
messiasibids avatar
Försökte somna och började fasa in i drömmen, jag försökte aktivt komma in i drömmen. Så försökte slappna av mer och mer och då började hela drömmen snurra mer och mer, som om jag åkte i en luftballong över ett landskap och marken under börja rotera i världens fart
Tillslut slutade de och jag vaknade upp ur min säng fast fortfarande i drömmen, jag trodde dock inte att jag drömde.
Kollade runt mig men jag såg inte riktigt tydligt, så höll jag för ena ögat och märkte att jag ser bra på vänstern, högra ögat verkar vara stängt och icke öppnas. Skumt....
Så jag gick till badrummet och kollade i spegeln och då såg jag inte min pupiller utan bara någon mm utav den i nedre kanten, såg vidrigt ut. Då vaknade jag och kunde återigen se korrekt!

Detta inträffade när jag låg och drog mig i sängen med sovmorgon, jag känner igen det där semi-medveten för under sekvensen när jorden snurrade i min dröm så tänkte jag "hmm undra om detta verkligen är bra för mig psykiskt, aja snart hamnar jag väl i drömmen och dessutom medveten". Var väl min orostanke som avgjorde hur drömmen fortskred.
Citera
2013-05-22, 13:31
Medlem
Oboros avatar
Jävligt sjuk dröm inatt grabbar.

Jag var liksom medveten att jag drömde men fortsatte drömma. Jag gick på min gamla högstadieskola och utanför satt jag vid en bänk och pratade med en man. Han var ganska kort, tunt svartbrun hår, tjock och rolig.

Jag pratade om vilka jävla problem jag hade och han sa att han förstod mig. Han frågade vad jag skulle göra och jag sa att jag skulle åka iväg på semester idag för att slippa alla problem.
Han undrade om jag visste att jag drömde och jag sa att jag var medveten om det men ville inte vakna upp och bara njuta av vädret.

Sen snackade vi men kommer inte ihåg så mycket. Men det är ju lite knäppt.
Citera
2013-05-23, 00:22
Medlem
messiasibids avatar
Spännande Oboro. Riktig lyx att ha en drömkaraktär som försöker hjälpa än att få lucid dream.

Själv kände jag smärta i min dröm. Ytterst sällan smärta har känts i en dröm men detta var en av de gångerna. Blev skjuten av en spikpistol flertalet gånger på hyfsat avstånd samtidigt som jag försökte springa och undvika att bli träffad men blev nedpepprad totalt. Var småspik men varje gång jag blev träffad sved det till i ögonblicket, obehagligt.
Citera
2013-05-23, 15:35
Medlem
Adelaides avatar
Drömde i natt att jag såg på nyheterna att en mördare hade mördat ett flertal personer från olika städer. Men sedan så sker det ett mord här i min stad, och då blev jag lite rädd.
Helt plötsligt befann jag mig i en annan stadsdel och behövde gå hem, och det var mörkt ute. Påväg hem så ser jag en skyllt som ska föreställa mördaren avmålad. Jag märkte också att folket som gick runt omkring mig bar på var sin magnet.
Efter det så var jag helt plötsligt i min förra högstadieskola. Där fick jag ett tips av min föredetta lärare att också bära en magnet, eftersom det tydligen kunde suga till sig mordvapnet om du blev anfallen av denna mördare.

Där ringde min väckarklocka och jag vaknade. Rätt så konstig dröm...
Senast redigerad av Adelaide 2013-05-23 kl. 15:38.
Citera
2013-05-24, 11:30
Medlem
Presentpappers avatar
Drömde först att jag var utomlands och hade det allmänt trevligt, sedan gick drömmen vidare där jag blev skjuten i axeln, inte lika trevligt. Nu vet jag inte hur detta känns men jag kunde känna det väldigt tydligt i drömmen vilket fortfarande var lite obehagligt när jag vaknade.
Citera
2013-05-24, 13:00
Medlem
Kaptenklants avatar
Drömmer inatt om hur jag i en okänd stad går in till ett vad jag tror tror är ett bygge.
I mitten av bygget står en lyftkran som jag klättrar upp i.
Längst upp finns en plattform som jag börjar koppla loss stödben från.

Någonstans här möter jag en tjej som jag tror jag känner igen men kan nu inte minnas vem.

Vi båda klättrar upp in i plattformen som är inredd med sovrum, kök och vardagsrum.
Jag är hela tiden orolig för att någon ska se oss vara där uppe. Speciellt eftersom "huset" tittar fram och tillbaka eftersom jag kopplat bort stödbenen.

Vi befinner oss nedanför kranen igen och rör oss genom och runt en folkmassa. Jag tror att det är en fotbollsmatch nedanför och innanför avspärrningen runt kranen så har grustagen förvandlats till läktare där folk sitter.

Även fast vi klättrar upp framför alla så är det ingen som bryr sig.
När vi väl är uppe så dansar vi runt, har sex och jag har en känsla av att vi är kära i varandra.

Senare så kan vi av någon anledning inte ta oss ned. Jag känner mig fast och funderar att ringa polisen.
Tjejen som jag är med är fortfarande lika glad och flummig.

Plötsligt klättrar en människa upp in i plattformen som jag vill säga är hennes pappa men han ser ut och känna som mig.

Några ord utväxlas sedan börjar kranen luta ordentligt och vi alla faller omkull och håller på att glida av. Jag håller mig kvar men tjejen och hennes pappa/jag är påväg att glida av. Tjejen tittar på mig och säger 'jag älskar dig', ler mot mig och släpper sedan taget och faller ned mot den ofärdiga byggnaden nedanför. Killen/pappan/jag ler och säger Hejdå innan han går samma öde till mötes.

Jag känner mig maktlös, förtvivlad och vilsen.
Jag tar mig ned för att leta efter kropparna men kan inte hitta dem och när jag frågar folk har ingen sett något och alla kollar på mig som om jag vore galen när jag förvirrat springer runt och gråter när jag letar.
Citera
2013-05-26, 09:41
Medlem
lendrygghs avatar
Drömde att jag hittade ett ärr i min vänstra axel. När jag inspekterade det såg jag änden av en svans i den, och drog ut en lång mask. Blev ohyggligt äcklad och fann flera liknande över hela kroppen, innan jag började kräkas, ock fick upp fem i taget. Återstoden av drömmen bestod av att försöka spy ut allihopa.

Oerhört vidrigt.
Citera
2013-05-26, 10:54
Medlem
nestesaippuas avatar
Drömde att jag skulle skriva nationellt prov i min gamla grundskola. På första frågan skulle man fylla i vilka kändisar man såg på bilderna, på fråga två skulle man skriva vilka filmer som vunnit oscars under årets oscarsgala. Jag kunde inte en enda fråga på provet och blev ledsen.
Citera
2013-05-26, 11:00
Medlem
gato12s avatar
Startade en restaurang med några vänner. Men märkte snart att det var ett jävla jobb, pengarna räckte inte till alla anställda.
Citera
2013-05-28, 20:34
Medlem
leetHebephilias avatar
Drömde att jag och en annan person fejkade att vi var rika och kända, lyckades komma in på tillställningar och lura till oss saker... Så småningom hittade vi ett ställe: ett riktigt stort mansion, fanns stall med mera och massor av snygga överklass småtjejer som var rätt bitchiga men lyckades lura dem att man var miljadär så jag satt med några snygga småflickor under mina armar medan jag såg ut som en jävla pimp Hade typ pälsjacka och massa dyra guld ringar och skit, sög ur ett sugrör på en oversized alkoholhaltig drink serverad i en guldbägare med juveler kring... Sedan kom det fram att vi hade fejkat och folk skulle jaga oss, flickorna blev sura på mig och ville spotta på mig så jag öppnade munnen och lät dom spotta där, frågade om de inte kunde spotta en sista gång innan jag måste fly... De blev äcklade över att jag gillade det och tittade äcklat på mig men den snyggaste spottade ändå i min mun igen och stod på mina bollar Vaknade kort därefter...
Citera
2013-05-28, 23:07
Medlem
Att det snöade flera decimeter i hela Sverige. Vad kan det tyda på tro? =)
Citera
2013-05-30, 13:56
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Drömde att jag var på väg hemifrån affären, men det stod en aggressiv getabock precis utanför min dörr. Den blev sur och jagade mig till en bensinmack, där jag gick in och köpte ett hagelgevär. Bocken hade gått hem till mig igen, och jag följde efter. Jag sköt den rätt i huvudet, men detta var någon jävla stålbock som var odödlig. Den blev ännu surare och jagade mig och sköt någon jävla laserstråle ur ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in