2013-05-28, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Exakt.. i det här fallet är ju bevisningen än så länge svag så JA därför är motivet mycket viktigt!

Det vet du inte ett skit om. Den kan vara förkrossande utan att de meddelar oss.
Citera
2013-05-28, 22:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Fyra dagar senare skriver en annan kompis i det gänget (R*bi* B*bbs K*rl**on) "drar till älven vid damen nu för att grilla syns där" klockan 19.33. Reagerade på uttrycket "vid damen". Hade det varit med flickvännen hade man väl skrivit med damen, eller? Vet ej hur vädret är uppe i Boden, men är det vanligt att dra o grilla vid den tiden? Inte för kallt? Kanske grilla något annat/göra sig av med saker?

Det är "dammen" som avses pch den dämmer ju upp älven. Dammen ligger nedanför det som en gång var A8 och tillika inte långt ifrån Rödberget. Det går ofta utmärkt att grilla vid den tiden i början av maj.
Citera
2013-05-28, 22:02
Medlem
Rolhens avatar
Om KJ dödat och styckat sin hund kan han gott stanna där han är oskyldig eller ej.
Citera
2013-05-28, 22:03
Bannlyst
Från KJ:s netlog

Vilken är den oskönaste upplevelsen du haft?

bli nekad till mönstring

Där har vi anledningen till att han ballat ur tror jag . Han klarade inte den motgången att inte få vara med på riktigt utan fick söka sig till töntarna som pysslar med air-soft. Tror det brutit ner honom psykiskt.
Citera
2013-05-28, 22:03
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Antagligen satt han ovetandes hemma hos sin bror och spelade dataspel

Ja, man kan inte vara nog tydlig tydligen. Jag avsåg när hunden dog. Vi vet vad du anser nu, det blir lite tröttande i längden.
Citera
2013-05-28, 22:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolhen
Om KJ dödat och styckat sin hund kan han gott stanna där han är oskyldig eller ej.

Det är tyvärr bara ett rykte, ingen vet om det är sant. Det vore bra att få mer information om det här... tänk att polisen nu måste värdera alla som kommer in med sådana utsagor... vad som är sant och falskt om en kille som är så udda att man kan fästa på honom alla slags beteenden...
Citera
2013-05-28, 22:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jamen i vilket fall som helst blir ju slutsatsen att bara är för mycket nu... Antingen har polisen (och alla andra) missat det och då är det skandal. Eller så är det nån som varit där (reporter eller snokare) som slängt det och då är det också skandal. Hur jävla dumt får det bli???

Det är klart att polisen inte har missat någonting som kan vara av vikt, även om det ibland händer.

Antingen så var det inte intressant eller så har det kommit dit i efterhand.

Den enda miss som jag kan se polisen har gjort med ödehuset var att det inte höll det avspärrat tills det skulle rivas.
Citera
2013-05-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan man uttyda ngt sådant på bilderna?
Eller har personen missuppfattat " står här" som en del menar att det står?

Jag letar febrilt vad detta namn kan betyda.

Svårt att se på dom bilderna som postats här exakt vad som står, dom som hittade platsen borde sett betydligt tydligare, innan tekniker städat allt. Kan mycket väl stå något sådant av det jag ser på bilderna. Hen som hade postat detta skrev väl något i stil med "jag såg dina sista timmar i livet.." Känns ju som att hon måste varit med och hittat platsen och delarna. Hittar inte heller vad det kan betyda... Som sagt någon nämnde tidigare att hon hade en tatuering med någon text, så kan ju vara torson hen hittat och sett tatueringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar

Att säkringen löser ut är väl en sanning om man har en jordfelsbrytare. Tror knappast en vanlig "porslinssäkring" skulle göra det.

Jodå även porslinsäkringen pajar om man är o petar i kontakten, Tänkte att de skulle gå fint att tapetsera om utan att bryta strömmen men när jag skulle skära till vid uttaget kom jag åt med handen o 10A säkringen flög direkt. Kändes betydligt mindre att få 220V än då man tagit i ett kraftigare elstängsel alt fått stöt då man tagit i tändhatten på bil/mc
Citera
Medlem
Eftersom polisen säger att det bara är händerna som saknas,var hittades armarna då?

Satt dom kvar på överkroppen då,som i så fall felaktigt kallats "torso och huvud"...
Citera
2013-05-28, 22:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Visst har du rätt där. Detta är en taktik som används framgångsrikt, och ja, jag vet, källa på detta kommer någon expert att fråga efter, eller hur? Så är det när man vill invagga den eller de andra misstänkta i falsk säkerhet.

Detta aktuella fall är alltså inget undantag heller.
Du har kört det där resonemanget några gånger nu. Låt mig påtala att det är tjänstefel så inihelvete av en åklagare att begära en någon häktad som h*n inte tror har begått brottet. Visst kör åklagare ibland fulingar på olika sätt, men att häkta fel man för att invagga den verkligt misstänkte i säkerhet - aldrig!

Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Är det tillåtet i Sverige att hålla en misstänkt frihetsberövad trots att dom vet att h*n är oskyldig,bara för att kolla upp andra misstänkta och vad dom kan tänkas syssla med när dom tror att dom är säkra?
Alltså nä. Absolut inte på en enda fläck tillåtet.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-05-28 kl. 22:08.
Citera
2013-05-28, 22:06
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Här är en bild på en Dolce jacka

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16859080.ab

Varför har inte polisen skyddshandskar på sig när han tar i plagget?

Jackan har numera hans DNA också....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in