2013-05-28, 20:29
Medlem
ME077s avatar
Tänk att redan på torsdag (kanske fredag) lär vi få reda på om KJ kan vara/är skyldig! Detta fall sabbar min sömn och vardag
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7679100 (inget nytt sen uppdatering kl 18:11)
Senast redigerad av ME077 2013-05-28 kl. 20:32.
Citera
2013-05-28, 20:29
Medlem
Är det tillåtet i Sverige att hålla en misstänkt frihetsberövad trots att dom vet att h*n är oskyldig,bara för att kolla upp andra misstänkta och vad dom kan tänkas syssla med när dom tror att dom är säkra?

Kan väl knappast vara tillåtet va? Vad heter sånt i så fall?

Tänkte ifall KJ är oskyldig men dom behåller han för att spana vidare på någon annan som är mer trolig.
Ju mer jag skriver om det här ju mer tvivlar jag på det,kan inte vara möjligt i detta paragrafryttarland!
Citera
2013-05-28, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Visst har du rätt där. Detta är en taktik som används framgångsrikt, och ja, jag vet, källa på detta kommer någon expert att fråga efter, eller hur? Så är det när man vill invagga den eller de andra misstänkta i falsk säkerhet.

Detta aktuella fall är alltså inget undantag heller.

Det är billigare att ha honom inlåst och häktad än att ha span på honom dygnet runt.
Citera
2013-05-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Är det tillåtet i Sverige att hålla en misstänkt frihetsberövad trots att dom vet att h*n är oskyldig,bara för att kolla upp andra misstänkta och vad dom kan tänkas syssla med när dom tror att dom är säkra?

Tänkte ifall KJ är oskyldig men dom behåller han för att spana vidare på någon annan som är mer trolig.
Ju mer jag skriver om det här ju mer tvivlar jag på det,kan inte vara möjligt i detta paragrafryttarland!

Ställde samma fråga för någon sida sedan. Trillar in lite svar då och då =). Till min förvåning menar några att det är en taktik som får användas och används. Intressant tycker jag!
Citera
2013-05-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z1987
Vet int om någon skrivit de här men....sen hela historien drog igång...kanske sen MB blev omtalad så har Sushi & te varit stängd. För visst va de så MB ägde den?

Min källa är bara en vän boende i Boden.

Det kan MYCKET väl tyda på att de mår dåligt och har något att dölja!
Citera
2013-05-28, 20:34
Medlem
thatsmynumber11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Börjar jag ana att fler och fler faktiskt inser detta som du, men även jag skrivit tidigare? Välkommen i klubben. Nu får vi hoppas att en GM åker fast inom kort.

Ja i början när jag började läsa om detta så tyckte jag , fan vad bra att de fått den jäveln men efter långa dagar av läsning , forskande så låter inte det troligt

Var han så pass vriden som jag tror och fick för sig att han var commander och mitt i ett krigstillstånd kanske han ville meddela sin sida något eller ett budskap till fienden. Jag tror att vi har att göra med en personlighetsstörd gm med psykotiska vanföreställningar.

Men om han nu är så personlighetsstörd så verkar det ju ändå konstigt att han inte har lämnat några spår som leder direkt till honom.. Han måste ju gjort något misstag(kanske han gjort utan vi vet om det just nu iofs) Visst vet vi att hon var där på kvällen men sen vet vi ju inte så mycket mer eftersom polis och åklagare är mycket tysta om allt som hittas och så vidare.
En annan sak jag tänkt på är på aftonbladets bilder från fp2 från helikoptern så ser man ju när de satt upp tält där de undersöker platsen, och jag ser hur mycket skog som helst men han har lagt det vid en plats där inte träd skymmer sikten?
Han är ju som sagt mycket militärintresserad och jag tycker han borde kunnat fatta att något sorts helikopter skulle flyga över hela stället och kolla igenom det, så varför lägga det där det syns mest?

Men, jag kan ju inte utesluta att det är KJ som är den skyldige, oavsett hur konstigt jag tycker allt är i detta fall men som du säger, han kan ha en riktig allvarlig störning som gör att han inte uppfattar situationen som andra hade gjort.. Ja jag blir lite smått galen på alltihop för man kan tycka KJ är en självklar gärningsman, eller någon annan GM men sen så när man kommer nära så är trådarna som binder den till brottet svaga i nuläget .. För vem som helst i Boden vet väl att det finns hur mycket skog som helst där och massa tunnlar och sjöar och så vidare så varför lägga det så nära ett hus+plus så nära sin egna sommarstuga? Visst, kanske är för han var bekant med terrängen eller något viktigt har hänt honom där.. Frågorna är många och det kommer det ju vara tills polisen går ut med lite mer info och resultat från analys och så vidare men de är nog inte så sugna på att sumpa detta fallet, så man förstår ju deras försiktighet med det hela.
Citera
2013-05-28, 20:35
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluecupboard
Ställde samma fråga för någon sida sedan. Trillar in lite svar då och då =). Till min förvåning menar några att det är en taktik som får användas och används. Intressant tycker jag!

Ponerar man att det finns misstanke om fler/flera gärningsmän är det väl inte ens en taktik utan gängse rutin?
Citera
2013-05-28, 20:35
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil

Jag har också varit inne på det, men kom precis som du att tänka på paragrafrytteriet... Kanske görs undantag vid extremt allvarliga brott som mord?
Citera
2013-05-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Det var en djävla helikoptertrafik, vad söker de nu efter, den var 2 vändor över berget igen, inte en klistrad polishelikopter i alla fall, men den var blå.
mjösjöberget?
Citera
2013-05-28, 20:37
Medlem
Den här killen som heter Ro*in var med på soft Air Gun spelet, operation fallen angel.
Bilder därifrån på FB
Ma*nus H*lt Olo*sson Men vad hände med Ro*in Fräl*aren Åke*son?
Citera
2013-05-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Sitter du på mer information än oss andra i detta fall? Du upprepar ju i princip samma sak i varje inlägg, korta påståenden men med samma innehåll, dvs att AN och MB är delaktiga/skyldiga. Dags att sjunga för oss andra nu om du har något att komma med.

Om inte....

Varför har deras sushirestaurang varit stängd på sistone tror du?
Citera
2013-05-28, 20:39
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Det kan MYCKET väl tyda på att de mår dåligt och har något att dölja!

Kan också MYCKET väl tyda på att dom mår dåligt för att vara oskyldiga och bli uthängda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in