Citat:
Ursprungligen postat av
jonkoping83
Börjar jag ana att fler och fler faktiskt inser detta som du, men även jag skrivit tidigare? Välkommen i klubben. Nu får vi hoppas att en GM åker fast inom kort.
Ja i början när jag började läsa om detta så tyckte jag , fan vad bra att de fått den jäveln men efter långa dagar av läsning , forskande så låter inte det troligt
Var han så pass vriden som jag tror och fick för sig att han var commander och mitt i ett krigstillstånd kanske han ville meddela sin sida något eller ett budskap till fienden. Jag tror att vi har att göra med en personlighetsstörd gm med psykotiska vanföreställningar.
Men om han nu är så personlighetsstörd så verkar det ju ändå konstigt att han inte har lämnat några spår som leder direkt till honom.. Han måste ju gjort något misstag(kanske han gjort utan vi vet om det just nu iofs) Visst vet vi att hon var där på kvällen men sen vet vi ju inte så mycket mer eftersom polis och åklagare är mycket tysta om allt som hittas och så vidare.
En annan sak jag tänkt på är på aftonbladets bilder från fp2 från helikoptern så ser man ju när de satt upp tält där de undersöker platsen, och jag ser hur mycket skog som helst men han har lagt det vid en plats där inte träd skymmer sikten?
Han är ju som sagt mycket militärintresserad och jag tycker han borde kunnat fatta att något sorts helikopter skulle flyga över hela stället och kolla igenom det, så varför lägga det där det syns mest?
Men, jag kan ju inte utesluta att det är KJ som är den skyldige, oavsett hur konstigt jag tycker allt är i detta fall men som du säger, han kan ha en riktig allvarlig störning som gör att han inte uppfattar situationen som andra hade gjort.. Ja jag blir lite smått galen på alltihop för man kan tycka KJ är en självklar gärningsman, eller någon annan GM men sen så när man kommer nära så är trådarna som binder den till brottet svaga i nuläget .. För vem som helst i Boden vet väl att det finns hur mycket skog som helst där och massa tunnlar och sjöar och så vidare så varför lägga det så nära ett hus+plus så nära sin egna sommarstuga? Visst, kanske är för han var bekant med terrängen eller något viktigt har hänt honom där.. Frågorna är många och det kommer det ju vara tills polisen går ut med lite mer info och resultat från analys och så vidare men de är nog inte så sugna på att sumpa detta fallet, så man förstår ju deras försiktighet med det hela.