2013-05-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja det hade ju varit helt sjukt om den kille som sitter i häktet just nu misstänkt för styckmord på sin vän/ex skulle ha dödat & styckat sin hund. Helt osannolikt, Ja menar vem skulle inte kunna stycka sitt ex men inte ge sig på sin bästa vän hunden...

Eller hur!

Frågar åter igen: Vart kommer uppgifter om hundstyckningen ifrån och går det att bekräfta?
Citera
2013-05-28, 21:51
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Spaden nämns bla i #9104 och strax innan, om jag inte kommer ihåg helt galet.
Stenkoll, imponerad!

Till slut hittade jag också skärmdumpen jag sett men trodde jag drömt om:
http://i.imgur.com/jB8mZgg.png

Och så är det ju klart märkligt att hela den här gruppens sida plötsligt försvann.
Senast redigerad av reemka 2013-05-28 kl. 21:55.
Citera
2013-05-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kollade på aftonbladets reporter som var inne i ödehuset och fick pausa när jag såg detta

http://i.imgur.com/FGD6fTA.png

Ett cigarettpaket. Det är väl från reportrarna eller från andra som varit där nyligen för inte kan väl polisen ha missat det?
Förmodligen från några Bodenungdomar som varit dit på mopederna och inspekterat.
Citera
2013-05-28, 21:52
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby C
KJ känns inte som en snubbe som kör D&G-jacka..?

Klädstil enligt hans netlog:
  • Avslappnat
  • Skate
  • Urban
  • Street
  • 50tal
  • Hårdrock

http://sv.netlog.com/majoren17/extra
Citera
2013-05-28, 21:53
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
En sådan häktning kan vem som helst råka ut för. Det handlar bara om att vara på fel plats i fel tid. Så ta inte den häktningen som intäkt för att han är skyldig. Det handlar om ett allvarligt brott och svaga misstankar, så därför vill polisen prata med killen i lugn och ro - därför utredningshäktning.
Skälig misstanke är bara skälig misstanke, och det kan visst hända att KJ släpps efter en veckas häktning. Men jag vill ha till protokollet att det vi vet att åklagaren har på KJ räcker till skälig misstanke med viss marginal, även om det inte räcker upp till sannolika skäl. Det behövs inte hur mycket mer som helst för att det ska tippa över till sannolika.
Citera
2013-05-28, 21:54
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
En sak är säker: Hunden är död.
En sak till är säker: Grannarna klagade hos hyresvärden på just hunden som ylade mm olika tider på dygnet.
Ytterligare en sak som är säker: Oavsett hur och vad som hänt så dör inte hunden av häststängsel eller 220v då min hund bet sönder inkommande ström till värmaren i vattensängen 2ggr
Utsagan om att hunden farit i ett häststängel ska KJ själv ha sagt till fastighetsägare.

Det står ju massor om detta och kompisar som intygat att hundstackarn är död och att han har berättat om det osv.
Det är i vilket fall synd på hunden som (förmodligen) inte gjort något fel (annat än att ylat då han var ensammen och kanske rädd)

Inget illa ment mot din fråga Cinnabar, dock så är det många som frågar om hunden och om den lever så jag hoppade in på ditt inlägg (no hard feelings)

Har jag frågat om hunden är död? Jag frågade vad som hände, hur det gick till när hunden dog.

Frågeställningen kretsar inte kring hundens liv, det är avslutat, utan om hur KJ betedde sig vid dödsfallet.

Kan du bidra med tankar kring det?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-28 kl. 21:56.
Citera
2013-05-28, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kollade på aftonbladets reporter som var inne i ödehuset och fick pausa när jag såg detta

http://i.imgur.com/FGD6fTA.png

Ett cigarettpaket. Det är väl från reportrarna eller från andra som varit där nyligen för inte kan väl polisen ha missat det?

Kan man missa spår på loftgångar kan man väl missa cigarettpaket, logiskt tycker jag, men jag utgår ifrån att detta har tillkommit efter att teknikerna varit där.
Citera
2013-05-28, 21:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Är det här anledningen till helikoptern?
http://www.polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Handelser/Norrbotten/2013-05-28-1522-Fjallraddning-Kiruna/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Citera
2013-05-28, 21:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toxe
Eller hur!

Frågar åter igen: Vart kommer uppgifter om hundstyckningen ifrån och går det att bekräfta?

Du tyckte ju att vi skulle släppa detta och nu är det mest du som ältar detta med hunden.

Finns bara en enda uppgift här i tråden, denne har hört informationen i andra eller tredje hand så det är inte bekräftat att någon styckning har skett.

Dock uppger denne att den som ursprungligen uttalade detta var KJ själv till sina vänner.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Typiskt ett troll som skriver så på MPS hemsida, eller hur?

Jag har tidigare avskrivit flera detaljer i det här fallet som troll och fantasier, men sen har visat sig stämma, så jag börjar nog att inte utesluta någonting i det här oerhört makabra och dramatiska styckmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmnhttn
Om det var skrivit på MPS så känns det ju onekligen som att det är skrivet av någon som var med och hittade fp1 eller fp2. Så den texten bör ju varit närvarande på någon av dessa platser. Någon nämnde tatuering på kroppen eventuellt? Annars skriften på golvet. Hon verkar ju inte kunnat läst det tydligt så kan ju vara något som påminner om sanjadra?
Kan man uttyda ngt sådant på bilderna?
Eller har personen missuppfattat " står här" som en del menar att det står?

Jag letar febrilt vad detta namn kan betyda.
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är det här anledningen till helikoptern?
http://www.polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Handelser/Norrbotten/2013-05-28-1522-Fjallraddning-Kiruna/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Det måste vara 30-40 mil mellan Kiruna och Boden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in