2013-05-29, 12:25
Medlem
En fågel kom på besök till min gräsmatta, ja alltså en riktig fågel. Det var en skata som sökte något i marken. Gav mig en idé: Kan svarta tröjan som hittades tillhöra någon från missing people? Kanske är lätt hänt att någon klär av sig lite i värmen och sen tappar något. Kanske tillhör någon som spelar airsoft? Tappat under en adrenalinkick och sen inte kunnat hitta den. Att den låg nära vägkanten kan ju också betyda att den har flygit av någon moped/cykel eller så. Kanske någon tjej som har blivit skjutsad på moped och tappat den. Får hoppas det finns en liten möjlighet att tröjan kan hjälpa fallet vidare.
Citera
2013-05-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag förstår inte din fråga. Vad menar du?

Tydligen är det bara händerna som saknas.
Utomhus har man hittat huvudet och torso.
Inomhus har man hittat fötterna.
Men var hittades armarna?
Citera
2013-05-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
händerna ligger under den där träplankan i huset som såg lite nyare ut än de andra plankorna.

Ja för det är nog en treåring som har försökt gömma händerna...

Vad gäller händerna skulle jag nog tippa på att de är brända eller sänkta.

Sen, kan ni snälla sluta skriva om hunden hur den blivit styckad osv, det finns inga källor på det.
Det ända vi vet om hunden är att den är död, någon nämde att den hade tuggat på en elkabel, stämmer detta? Kan någon bekräfta det.
Sen att kj hade burit ut blodiga påsar i samband med hundens död, går det att bekräfta?
Visst, man dör inte av att tugga på en elkabel, det gör nästan inga djur pga växelström, jordfelsbrytare samt säkringar...
Kan dock vara så att han ljugit om hundens död för att han skämdes? Han kanske vanvårdade den, gav den för lite mat och den dog på det sättet?
Men blodiga påsarna är mycket intressant, går detta att bekräfta? Vart kommer den informationen ifrån?
Citera
2013-05-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag tror inte för en sekund att detta är så kliniskt och perfekt utfört som det verkar. Just nu tycks det som om styckningen inte ägt rum i KJ:s lägenhet och då måste den egentliga brottsplatsen hittas. Jag tror det kommer att bli svårt för polisen att hitta denna plats om man inte först lyckas beslå KJ med motsägelser och lögner som i sin tur gör att man får honom själv att berätta vilka platser som gäller. Man kan nog utgå ifrån att de inte hade mer på honom än vad som sades vid häktningsförhandlingen men nu bör provresultaten ha börjat trilla in och fler fynd har gjorts i veckan. Med lite tur skall detta räcka för att kunna förlänga häktningen och sedan sakta men säkert bryta ner KJ:s försvarsmur och få honom att måla in sig själv i ett hörn tills han erkänner. Detta är inte det perfekta mordet. Inga spöken har haft del i gärningen och Kj har nu ställt inför en polikår som har stöttning av sveriges främsta mordutredare. Är han rätt GM kommer dom att nöta ner honom!

Det behövs en Gunvald Larsson!!
Citera
2013-05-29, 12:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är aldrig särskilt gott om tjejer på F, men några brukar det ju finnas. Men frågan är om VB körde så mycket med tjejkompisar någonsin. Hon verkar ju ha kommit på kant med det tjejsociala nätverket i skolan, och de fd skolkamrater som uttalar sig väl om hennes begåvning här förefaller vara killar. Det är vidare klart att man automatiskt hamnar lite utanför på LuTU när man bor i Boden. Men inte nödvändigtvis helt och hållet. Fåglarna säger att hon satt för sig själv.

Precis likadant var det på högstadiet, enligt en klasskompis. Hon satt för sig själv.

Man kan verkligen fråga sig vad det här ensamsittandet i skolmiljö beror på, hon verkar inte ha velat släppa några jämnåriga in på livet, men samtidigt hade hon en thailändsk vän i samma ålder (KL). De brukade träffas, skratta och prata. KL upplevde VB som lättsam och rolig.

Kanske hade VB dyslexi? Vi hade en tjej i klassen med dyslexi, men först i slutet av gymnasiet trillade polletten ned när vi råkade se hur hon skrev. Denna tjejen satt alltid ensam med näsan i böckerna just som VB, men betygen var trots det låga. Det fick vi inte ihop. Hon hade ett problem som hon till varje pris hade försökt dölja, och hennes personlighet hade varit ett mysterium i alla år, social men ändå avståndstagande. I botten fanns alltså den här dyslexin som gjorde att hon skämdes, och drog sig undan. Hon berättade hur det var, hur hon inte blev förstådd av lärarna, hur hon skämdes. Hennes liv hade varit ett helvete på grund av det här. Hur ska man kunna lära sig något när det tar evigheter att läsa en text? Skolan är till stor del textbaserad...
Citera
2013-05-29, 12:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle

Det vet inte jag. Vet du?
Citera
2013-05-29, 12:30
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Händerna kommer säkerligen aldrig att hittas. Om händerna har avlägsnats för att undanröja möjligheten till upptäckt så har dessa gömts med en större omsorg.

Ja, jag tippar på att han sänkt dem i en sjö tillsammans med resten av grejerna som kan binda honom till mordet
Citera
2013-05-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fungerar bra om använder telefonen och har telia, men inte via dator (åtminstone så för mig)

lade upp en bild där man kan se masterna

http://imgur.com/bAKYQy0
Citera
2013-05-29, 12:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Och varför ska man begrunda brottsoffret?
Bland annat därför att mer än fyra av fem styckmord förövas av någon som är bekant med offret.

Citat:
Vad vi vet både studerade och jobbade hon, en del ungdomar gör ingenting idag.
Javisst. Men hur hjälper det senare oss komma framåt med fallet? Du uppfattar uppenbarligen det på något vis som jag kritiserar henne när jag konstaterade att hon att döma av ganska många observationer socialt inte fungerade som de flesta andra. Varför då?

Citat:
Och att beskriva henne som socialt avvikande och att hon hade svårt med vanliga sociala gränser är ganska respektlöst. Hon kan inte heller försvara sig mot olika påståenden och spekuleranden om hennes person.
Det kan i praktiken inte KJ, MB, AN eller AB heller. Har du problem med det, så är en sån här tråd nog inte riktigt rätt miljö att vistas i.

Citat:
Att försöka beskriva en person man aldrig träffat genom att använda sig av hörsägen, skvaller och viskande fåglar är ganska meningslöst. Och bidrar inte till någon lösning av mordet.
Får jag fråga Ers Självrättfärdighet vad i den här tråden som isåfall bidrar till lösningen av mordet? Jag kan inte se att du någonsin har protesterat emot hörsägen, skvaller och viskande fåglar när det gäller att karakterisera den möjligen helt oskyldige KJ, eller de, vad vi vet idag, helt omisstänkta MB och AN. Har du?
Citera
2013-05-29, 12:32
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det vet inte jag. Vet du?

Och exakt här har vi problemet. Media har gått ut med att man hittat en torso samt ett huvud medan de uppgifter vi mottagit via småfåglarna i Boden skulle vara att armar och huvud har suttit kvar på kroppen.

Någon ville hävda att media nu "bekräftat" att det är en torso, ENBART en torso med ett kapat huvud som hittats. Jag hävdar att media har skrivit fel, man har inte hittat en torso utan en överkropp som saknar händer.
Citera
2013-05-29, 12:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceRichard
Ja för det är nog en treåring som har försökt gömma händerna...

Vad gäller händerna skulle jag nog tippa på att de är brända eller sänkta.

Sen, kan ni snälla sluta skriva om hunden hur den blivit styckad osv, det finns inga källor på det.
Det ända vi vet om hunden är att den är död, någon nämde att den hade tuggat på en elkabel, stämmer detta? Kan någon bekräfta det.
Sen att kj hade burit ut blodiga påsar i samband med hundens död, går det att bekräfta?
Visst, man dör inte av att tugga på en elkabel, det gör nästan inga djur pga växelström, jordfelsbrytare samt säkringar...
Kan dock vara så att han ljugit om hundens död för att han skämdes? Han kanske vanvårdade den, gav den för lite mat och den dog på det sättet?
Men blodiga påsarna är mycket intressant, går detta att bekräfta? Vart kommer den informationen ifrån?

Jag tippar annorlunda. Sagt det tidigare, jag tror att om de finns kvar i form av händer så finns de nära fyndplatsen, de har helt enkelt inte lyckats hitta dem bara. Det kan bero på lite olika sakar. Antingen har man inte sökt på rätt plats, eller så har en hund faktiskt markerat dem, men hundföraren har av någon anledning misstolkat hunden, det kan hända. Den svagaste länken är samspelet mellan hund och förare, hunden missar absolut ingenting.

Om man tittar på tv inslaget som postades angående jackan så intervjuar man en hundförare, de söker fortfarande i området, och det intecknar jag för det jag nyss beskrev. Man kan inte vara alldeles hundra på att man tolkat hundarna rätt, därför ger man det en ny chans, jag tror att de hittar händerna om de fortsätter att söka ett tag till.

EDIT;

Nu vet vi inte, men inget tyder på att kläder och mobil är hittade. Varför hittar man inte kläderna vid fyndplatserna? Antingen har man inte sökt på rätt plats, eller så ligger de på annan plats, tror inte att de är brända. Varför inte kläder och kroppsdelar på samma plats då? Kanske därför att hon kläddes av på en annan plats. Varför klä av? Kanske därför att det är ett sexualrelaterat mord. Hon var naken när hon mördades, kläderna samlades ihop i t ex en påse och har dumpats på annan plats, alternativt ligger utspridda där mordet begicks. En ren och skär spekulation.
Senast redigerad av OY 2013-05-29 kl. 12:40.
Citera
2013-05-29, 12:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi3rr3s
lade upp en bild där man kan se masterna

http://imgur.com/bAKYQy0

Förträffligt! Sen tror jag man ska se placeringarna lite "ungefärligt". Masten i Bosvedjan står lite närmare berget än vad bilden visar iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in