2013-05-28, 21:58
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
För att det var vinter och tjäle då hunden dog och omöjligt att gräva i backen?

Point.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man missa spår på loftgångar kan man väl missa cigarettpaket, logiskt tycker jag, men jag utgår ifrån att detta har tillkommit efter att teknikerna varit där.

Eller så var GM där igen och tog sig några lugnande bloss.

De borde väl ha en polis sittande i busken dygnet runt, för jag tror att GM, om han inte är inlåst, dras dit för att säkerställa in absurdum att inga spår glömts av, trots att polisen avsökt området. Jag menar, går han fri, är det fortfarande intressant...
Citera
Medlem
miss-fires avatar
Är det någon som har koll på hur långt det är mellan fp1, fp2 och dammen Sandidan?
Citera
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om det är nummer 1, hunden dör, KJ ber föräldrarna om hjälp tycker jag att det stämmer bra mycket bättre med hans allmänna situation, att han behöver lite mer hjälp av sina föräldrar än vad brukligt är i den åldern

Vet inte om det har något med hans allmänna situation att göra, skulle nog också ringt min far om hjälp/stöd ifall min hund dog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är det här anledningen till helikoptern?
http://www.polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Handelser/Norrbotten/2013-05-28-1522-Fjallraddning-Kiruna/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Nej detta är 30 mil bort, minst.
Citera
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kollade på aftonbladets reporter som var inne i ödehuset och fick pausa när jag såg detta

http://i.imgur.com/FGD6fTA.png

Ett cigarettpaket. Det är väl från reportrarna eller från andra som varit där nyligen för inte kan väl polisen ha missat det?

Ett typ 10 år gammalt Prince Light cigarettpaket med relevans, jo men tjenare.
Citera
2013-05-28, 21:59
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Är det någon som har koll på hur långt det är mellan fp1, fp2 och dammen Sandidan?

Varsin sida av ytterkanterna av stan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vadå den här typen av mord? Motiv är alltid jätteviktigt för sensationslystna deckarläsare, och sällan särskilt viktigt för mordutredare. De enda gångerna mordutredare bryr sig om motivet i någon större utsträckning är när bevisningen är svag, och ett tydligt motiv skulle kunna utgöra stödbevisning.
I princip har du helt rätt (som vanligt). Men ibland hamnar även mordutredare i den motivfällan. Typexemplet är ju Palmemordet, där offret är så viktigt att man inte kan acceptera vilket skitmotiv som helst. I denna utredning har jag inte sett några tendenser till liknande dumheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vadå den här typen av mord? Motiv är alltid jätteviktigt för sensationslystna deckarläsare, och sällan särskilt viktigt för mordutredare. De enda gångerna mordutredare bryr sig om motivet i någon större utsträckning är när bevisningen är svag, och ett tydligt motiv skulle kunna utgöra stödbevisning.

Exakt.. i det här fallet är ju bevisningen än så länge svag så JA därför är motivet mycket viktigt!
Citera
2013-05-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Har jag frågat om hunden är död? Jag frågade vad som hände, hur det gick till när hunden dog.

Frågeställningen kretsar inte kring hundens liv, det är avslutat, utan om hur KJ betedde sig vid dödsfallet.

Kan du bidra med tankar kring det?

Antagligen satt han ovetandes hemma hos sin bror och spelade dataspel
Citera
2013-05-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire

Jag kollade fel väg.
Senast redigerad av Bluecupboard 2013-05-28 kl. 22:03.
Citera
2013-05-28, 22:01
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kollade på aftonbladets reporter som var inne i ödehuset och fick pausa när jag såg detta

http://i.imgur.com/FGD6fTA.png

Ett cigarettpaket. Det är väl från reportrarna eller från andra som varit där nyligen för inte kan väl polisen ha missat det?
Jamen i vilket fall som helst blir ju slutsatsen att bara är för mycket nu... Antingen har polisen (och alla andra) missat det och då är det skandal. Eller så är det nån som varit där (reporter eller snokare) som slängt det och då är det också skandal. Hur jävla dumt får det bli???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in