Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
Det finns två bilder av KJ nu (oförmögen att ta hand om sig själv/lite efterbliven alternativt kallblodig mördare) och alla som utgett sig för att ha direktkontakt med hans föräldrar kan ju vara så hyggliga och reda ut det här, det finns nu ett antal varianter på det där med hunden med två motpoler:
1. hunden dör, KJ jätteledsen, ringer föräldrar för hjälp
2. hunden dör, skär hunden i två delar, kastar i älven
Vad stämmer? En enda röra.
Om det är nummer 1, hunden dör, KJ ber föräldrarna om hjälp tycker jag att det stämmer bra mycket bättre med hans allmänna situation, att han behöver lite mer hjälp av sina föräldrar än vad brukligt är i den åldern, har far som god man, går i särskild skola, klarade inte vanligt gymnasium.
Hur kan en kille med rätt så begränsad kapacitet klara av hela den här situationen utan stöd och hjälp? Han mår väldigt dåligt enligt advokaten och det kan jag förstå. Jag slits mellan tvivel på om han gjort detta, eller om det är en galning som plockade upp VB på vägen, och erbjöd skjuts? Att killen ryktas ha sagt att han ville pröva på att döda kan ju också vara ett rykte.
Människor med lite handikapp och annorlundahet omgärdas gärna av olika rykten. Tänk om GM är en helt vanlig familjefar med sadistiska intressen? En dubbelnatur?
En sak är säker: Hunden är död.
En sak till är säker: Grannarna klagade hos hyresvärden på just hunden som ylade mm olika tider på dygnet.
Ytterligare en sak som är säker: Oavsett hur och vad som hänt så dör inte hunden av häststängsel eller 220v då min hund bet sönder inkommande ström till värmaren i vattensängen 2ggr

Utsagan om att hunden farit i ett häststängel ska KJ själv ha sagt till fastighetsägare.
Det står ju massor om detta och kompisar som intygat att hundstackarn är död och att han har berättat om det osv.
Det är i vilket fall synd på hunden som (förmodligen) inte gjort något fel (annat än att ylat då han var ensammen och kanske rädd)
Inget illa ment mot din fråga Cinnabar, dock så är det många som frågar om hunden och om den lever så jag hoppade in på ditt inlägg (no hard feelings)