2013-05-28, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nej du vet inte heller vilka de har som misstänkta. Just nu är det KJ men du tror inte de jobbar på att utesluta andra gm vid sidan om under tiden? De jobbar brett med detta.

De undersöker såklart andra och då är såklart de som haft kontakt med henne intressanta men man måste ha lite på benen för att göra husrannsakan. Man kan inte rusa in på en restaurang bara därför att man haft sms-kontakt om man har alibi för den tid när man tror att brottet begåtts.
Citera
2013-05-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
skäligen är ju inte brott i allra högsta grad!
känner bara rent spontat att jag hoppas att det är KJ han kan få det jävligt jobbigt om han är oskyldig och googlar sina initialer och för 17 000 träffar

Om det inte är han och man inte heller hittar någon annan så finns det mycket annat som han kommer att få det jobbigt med. Kom ihåg att i Boden "vet" man vem som är skyldig oavsett vad rättsväsendet kommer fram till.
Citera
2013-05-28, 12:36
Medlem
Woolyhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Detta har tagits upp tidigare, så klart. Men varför inte? Någon kanske körde ihjäl henne och fick panik

Hur förklarar man dom 9 knivhuggen då? barmhärtighetsmord?
Kanske ska hålla oss till de riktiga fakta som finns..
Citera
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Problemet är att det krävs ett alldeles speciellt psyke för att stycka en människa. Skulle jag köra på någon skulle jag garanterat göra mig av med en hel kropp. Skulle aldrig fundera ens på att stycka en människa trots att jag är både jägare och har jägarexamen. Eller så skulle jag helt enkelt ringa Polisen vilket nog är den väg 95% av befolkningen skulle göra.

ja men GM som sitter häktad just nu har enligt ryktet Aspergers! vilket enligt den infon jag hittar är en sjukdom som förvrider verkligheten och personen i fråga kan inte assosera hädelser till känslor på samma sätt som en frisk människa! OM det stämmer så kan man nog mycket väl stycka en kropp utan hat oxå! OBS!! GISSNING
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Men varför sitter KJ bakom lås och bom nu då? De borde ju kunna avfärda hans bil nästan på direkten. Dessutom så är ju brottsrubriceringen mord, om hon hade blivit överkörd så hade väl rubriceringen varit en annan?

Jag skrev att chansen kan finnas så jag känner inte direkt att det finns mycket att förklara, det är inte direkt min teori om vad som har skett. Vet du något vi andra inte vet?
Citera
2013-05-28, 12:39
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Problemet är att det krävs ett alldeles speciellt psyke för att stycka en människa. Skulle jag köra på någon skulle jag garanterat göra mig av med en hel kropp. Skulle aldrig fundera ens på att stycka en människa trots att jag är både jägare och har jägarexamen. Eller så skulle jag helt enkelt ringa Polisen vilket nog är den väg 95% av befolkningen skulle göra.

Nej inte ett speciellt psyke, fler än man tror skulle nog kunna klara av det. Men visst du har rätt i att inte alla skulle kunna göra det, men ständigt blir man ändå förvånad när ett nytt mordfall nystas upp och GM ter sig normal för en och sin omgivning.

Du tror alldeles för gott om människor, 95 % låter som en väldigt hög siffra.
Citera
2013-05-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Som jag sa tidigare, vid 21 tiden den tiden på året är det fullt dagsljus, man tänker inte på samma sätt om att röra sig ute på kvällarna/nätterna här uppe, att det är ljust ute ger en en viss trygghet.

Fullt dagsljus är kanske att ta i eftersom solen gick ned omkring 21:15. Har dock framkommit tidigare i tråden att det ska ha varit en ljus kväll. Om det faktiska försvinnandet skedde senare kan det ha varit skymning. För att det ska upplevas som mörkt de närmaste timmarna efter 21:00 så krävs rejäl molnighet.

Nu får jag säkert massa mothugg i form av hur ljust det är på sommaren i Norrbotten men ha då i åtanke att detta inträffade i början av maj. Det rör sig inte om någon härligt ljus natt i juni/juli då solen är uppe 2-3 timmar längre för att sedan gå upp ett par timmar senare.
Senast redigerad av Reckie 2013-05-28 kl. 12:45.
Citera
2013-05-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Polisen får göra husrannsakan närsomhelst utan några papper att visa upp.

Lite fel där, Polis kan inte åka runt hos folk närsomhelst och kliva på och försvara sig med att det är husrannsakan, dem måste ha stöd av åklagare eller högre uppsatta befäl inom polisväsendet först.
Citera
2013-05-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Men varför sitter KJ bakom lås och bom nu då? De borde ju kunna avfärda hans bil nästan på direkten. Dessutom så är ju brottsrubriceringen mord, om hon hade blivit överkörd så hade väl rubriceringen varit en annan?

Troligen för att Polisen inte jobbar utifrån påkörningsteorin och då är det ointressant om KJ's bil har plåtskador eller ej.

Har man 9 knivhugg (enligt uttalanden i tidningarna) så har man knappast blivit påkörd men säker kan man aldrig vara. Påkörd och sen knivhuggen är såklart ett scenario men då stämmer det inte in med KJs bil.
Citera
2013-05-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
ja men GM som sitter häktad just nu har enligt ryktet Aspergers! vilket enligt den infon jag hittar är en sjukdom som förvrider verkligheten och personen i fråga kan inte assosera hädelser till känslor på samma sätt som en frisk människa! OM det stämmer så kan man nog mycket väl stycka en kropp utan hat oxå! OBS!! GISSNING

Javisst stämmer det men jag har för mig att de med Aspberger lätt kan bli stötta för att de inte har social kompetens men att de har svårt att bli aggresiva.
Citera
2013-05-28, 12:43
Medlem
I det scenariot behöver det ju knappast vara KJ's bil eller KJ som är GM.
Citera
2013-05-28, 12:45
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Kroppen har inte styckats i någon av bostäderna som polisen undersökt.

Det menar Sveriges mest erfarna brottsplatsutredare.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6851888

Då är väl på/i anslutning till fyndplatserna det troligaste?

Citat:
Ursprungligen postat av Woolyhat
Hur förklarar man dom 9 knivhuggen då? barmhärtighetsmord?
Kanske ska hålla oss till de riktiga fakta som finns..
En del har spekulerat i "ritualmord" gällande dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in