Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Min intitution säger mig att det är på skjutfältet i området kring just Aldersjön - Rödberget eller möjligtvis området bakom Rödberget som han tagit död på VB och kanske även styckat där.
En fågel viskade till mig att området där airsoftspelet "Fallen Angel" skulle ske den 11/5, meddelades rätt sent till deltagarna. Troligtvis en eller två dagar efter VB försvann. Detta kan innebära att KJ i så fall var tvungen att flytta kroppen innan spelet skulle börja. Kanske fick han panik pga detta och därför valde han Mjösjöberget i brist på annat.
Med detta som utgångstanke är det mao området i jämnhöjd med Väderkvarnshöjden som skulle vara intressant. Detta område ligger uppskattningsvis några hundra meter sydväst om Aldersjön efter vägen mot Mockträsk. Frågan är vad som kan finnas kvar av styckningsplats och händer så här 25 dagar efteråt?
Ska tilläggas att marken i området består till stora delar av sand, vilket underlättar om man ska gräva när det är kvar tjäle i backen, vilket det var den 4/5. Platsen där förvaring/alternativt styckning skedde borde inte vara så svår att lista ut med tanke på att det inte kan vara speciellt långt från där han kunde parkera bilen. Jag kan tänka mig att det rör sig om max 30 meter från väg oavsett om det var styckade delar eller hel kropp. Sen ska vägen vara i så pass bra skick så han inte riskerar att köra fast. Dessutom ska det vara ett avstånd från den asfalterade vägen så ingen kunde se bilen. Kanske hade han till och med en släpvagn kopplad efter bilen när han flyttade delarna till Mjösjöberget.
Kanske styckade han kroppen direkt efter mordet och placerade delarna i lite olika befintliga gropar som han täckte över med sand.
Om han styckade kroppen först vid flyttningen till Mjösjöberget beror det antagligen på utrymmesskäl. Kanske hade han en takbox monterad på taket och körde delarna i boxen till Mjösjöberget för undvika spår i bilen och dess bagagerum.