2013-05-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Har han personligen berättat för dig om tortyren av djur?
I så fall borde du ringa polisen med dessa uppgifter. Det är inte självklart att någon rapporterat om detta om det endast är baserat på samtal för flera år sedan.

Om det är dina kompisar som hört det så borde de ringa istället. Uppgifterna kan ju inte användas i förundersökningen men det kan hjälpa förhörsledare och psykologer att förstå KJ bättre.

så nej inte till mig personligen, är 2 år äldre så hade hunnit börja gymnasiet då detta skedde. han gick på sanden skolan då
Citera
2013-05-29, 09:52
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
hunden är jag mer osäker om, men det andra vet jag är sant, gick ju massa rykten om det redan då. men tillbaka till hunden. en vän bor i samma hus som honom och det ska ha varit diskussioner med fastighetsskötaren ang blod i trappen. och en hund som biter i en strömkabel blöder inte, däremot om den blivit styckad. (vild spekulation där) men varför blödde den annars?
Ja, har hunden blött så har han ju tveklöst gjort något med den "efter elolyckan". Den där elolyckan som jag aldrig tror har hänt.
Citera
2013-05-29, 09:52
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Tror du verkligen att denne KJ skulle kunna begå " The perfect crime " ?
Snälla, ni tänker alldeles för långsökt.
Jag känner inte KJ, så vad jag tror baseras enbart på fakta som läcker ut via olika kanaler. Sen får du gärna sluta upp med att bunta ihop användare till en och samma enhet. Tramsjävel. Aspergers kan man googla om man vill veta mer. Ingen idé att smutsa ner tråden med det där...
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Herregud, vilket stolpskott! Jag syftar på hundföraren som blir så till sig i trasorna av att bli intervjuad av Aftonbladet att han babblar bredvid munnen och avslöjar detaljer från utredningen (att händerna saknas). Utgår från att förundersökningsledaren tar vederbörande i båda öronen - och nyper till ordentligt!
Ja det där var ingen vidare intervju. Han ska veta att han inte får säga såna saker, eller har jag missat något? Regelmässigt måste väl detta vara vidrigt?
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ett enkelt sätt att göra sig kvitt händerna är att stanna vid en soptunna, lyfta få den översta påsen och kasta dom.
Vem reagerar på stanken då? Just det, ingen.
Nä, som sagt... Inte så himla svårt att göra det "perfekta brottet" om man har en hjärna.
Senast redigerad av crillecrille 2013-05-29 kl. 09:55.
Citera
2013-05-29, 09:53
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Min intitution säger mig att det är på skjutfältet i området kring just Aldersjön - Rödberget eller möjligtvis området bakom Rödberget som han tagit död på VB och kanske även styckat där.

En fågel viskade till mig att området där airsoftspelet "Fallen Angel" skulle ske den 11/5, meddelades rätt sent till deltagarna. Troligtvis en eller två dagar efter VB försvann. Detta kan innebära att KJ i så fall var tvungen att flytta kroppen innan spelet skulle börja. Kanske fick han panik pga detta och därför valde han Mjösjöberget i brist på annat.

Med detta som utgångstanke är det mao området i jämnhöjd med Väderkvarnshöjden som skulle vara intressant. Detta område ligger uppskattningsvis några hundra meter sydväst om Aldersjön efter vägen mot Mockträsk. Frågan är vad som kan finnas kvar av styckningsplats och händer så här 25 dagar efteråt?
Hoppas fågeln har viskat till polisen också! Det där tycker jag låter jäkligt intressant.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Ett enkelt sätt att göra sig kvitt händerna är att stanna vid en soptunna, lyfta få den översta påsen och kasta dom.
Vem reagerar på stanken då? Just det, ingen.
Citera
Medlem
getosts avatar
Okey, kan ingen som har någon anknytning till de inblandade berätta något av relevans som inte redan nämnts i tråden?

Spekulationerna är väl uppe i något tusental nu, och känns hyfsat ointressanta.
Citera
2013-05-29, 10:00
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ja det där var ingen vidare intervju. Han ska veta att han inte får säga såna saker, eller har jag missat något? Regelmässigt måste väl detta vara vidrigt?

De kanske har bestämt att de får bekräfta det där nu? För visst har vi väl "vetat" ett tag nu att det är händerna som saknas? Reagerade också på att han sa det men man ska nog inte ta för givet att han därmed "babblar bredvid mun".
Citera
2013-05-29, 10:03
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
ska kontakta dem och även se om dom kan minnas namnet på den mordhotade så kanske denne kan kontakta polisen också.

Låter mycket bra! Kan nog hjälpa polisen en del om de inte redan känner till det.

Citat:
Ursprungligen postat av 87a
SLÄPP KJ och hitta den rätta mördaren istället.

Men så kan man väl inte resonera? KJ sitter trots allt häktad och han har en del omständigheter som han kommer att behöva förklara. Bara för att du har ADHD och inte mördat någon så gör inte det honom till oskyldig hans asperger till trots. Alla spår är relevanta i utredningen och om du har alibi för KJ så är det nog hög tid att presentera detta nu.
Citera
2013-05-29, 10:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Angående Bodengrabb. Jag skrev ett meddelande till honom, för kanske en vecka sen, där jag frågade om han kunde berätta exakt om vad KJ sagt till honom när de träffades på skallgången. Detta för att Bodengrabb blandade ihop massa saker, ändrade sig från att det var en gul påse till en rosa väska och vad vet jag. Dessutom var det först "TP" som pekades ut, tills man kom fram till att personen var KJ. Jag ville ha lite klarhet i vad som egentligen sades på skallgången, men fick inget svar. Och nu har han inte varit inloggad på ett tag. Dock kan han ju läsa tråden utan att logga in, eller så använder han ett annat nick.

Jag ska dock inte yttra mig mer, vill inte riskera en avstängning.

Jag tycker Bodengrabben förklarat tillräckligt bra varför han missade namnet. Bodengrabben är säkert med i Flashbackgrävarna och diskuterar med "vettiga" människor. Verkar ju vara en stabil typ.

Citat:
Hej
Att jag felaktigt blandade in TP har att göra med att han erbjudit sina kunskaper till MPS och dessa kunskaper erbjöd även KJ något namn på KJ hade jag ej erhållit drog en för snabb slutsats av erbjudandet om att hjälpa till med sina kunskaper
Vid nästkommande skallgång passade jag på att fråga om nån av dom som sökte kom ihåg namnet på killen som hon varit hos och då fick jag de namnet KJ kollade på facebook och det var den killen som deltagit
Dessutom är det lite oklarheter med KJ deltagande i skallgång han hade tydligen inte skrivit in sig i MPS listor som deltagare i skallgång och detta kan man ju undra över vad är orsaken

Edt: Stabil med ett undantag. Han verkar inte kunna sätta punkt.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-05-29 kl. 10:11.
Citera
2013-05-29, 10:08
Medlem
Tycker ändå man får utgå från att amatörer som gjort detta, en person eller flera som sysslat med detta ofta, seriemördare har nämnts, borde inte sprida runt kroppen såhär. hela upplägget känns stressigt, rörigt och amatörmässigt. sånt borde kunna lösas
Citera
2013-05-29, 10:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Min intitution säger mig att det är på skjutfältet i området kring just Aldersjön - Rödberget eller möjligtvis området bakom Rödberget som han tagit död på VB och kanske även styckat där.

En fågel viskade till mig att området där airsoftspelet "Fallen Angel" skulle ske den 11/5, meddelades rätt sent till deltagarna. Troligtvis en eller två dagar efter VB försvann. Detta kan innebära att KJ i så fall var tvungen att flytta kroppen innan spelet skulle börja. Kanske fick han panik pga detta och därför valde han Mjösjöberget i brist på annat.

Med detta som utgångstanke är det mao området i jämnhöjd med Väderkvarnshöjden som skulle vara intressant. Detta område ligger uppskattningsvis några hundra meter sydväst om Aldersjön efter vägen mot Mockträsk. Frågan är vad som kan finnas kvar av styckningsplats och händer så här 25 dagar efteråt?

Ska tilläggas att marken i området består till stora delar av sand, vilket underlättar om man ska gräva när det är kvar tjäle i backen, vilket det var den 4/5. Platsen där förvaring/alternativt styckning skedde borde inte vara så svår att lista ut med tanke på att det inte kan vara speciellt långt från där han kunde parkera bilen. Jag kan tänka mig att det rör sig om max 30 meter från väg oavsett om det var styckade delar eller hel kropp. Sen ska vägen vara i så pass bra skick så han inte riskerar att köra fast. Dessutom ska det vara ett avstånd från den asfalterade vägen så ingen kunde se bilen. Kanske hade han till och med en släpvagn kopplad efter bilen när han flyttade delarna till Mjösjöberget.

Kanske styckade han kroppen direkt efter mordet och placerade delarna i lite olika befintliga gropar som han täckte över med sand.

Om han styckade kroppen först vid flyttningen till Mjösjöberget beror det antagligen på utrymmesskäl. Kanske hade han en takbox monterad på taket och körde delarna i boxen till Mjösjöberget för undvika spår i bilen och dess bagagerum.
Senast redigerad av highfive 2013-05-29 kl. 10:11.
Citera
2013-05-29, 10:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Tycker ändå man får utgå från att amatörer som gjort detta, en person eller flera som sysslat med detta ofta, seriemördare har nämnts, borde inte sprida runt kroppen såhär. hela upplägget känns stressigt, rörigt och amatörmässigt. sånt borde kunna lösas
Vadå? Det är väl snarare tvärtom? Någon som vet vad den sysslar med skulle ju definitivt sprida ut delarna för att försvåra utredningen. Det är ju utstuderat och inte "rörigt och amatörmässigt". Inte så smart att gräva ner allt på samma plats om man ändå har bemödat sig att stycka kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in