2013-05-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Nu vet jag inte om det var mig du refererade till eftersom du inte citerade och varför mitt konto är nytt står tidigare i tråden.

Jag tycker inte om att spekulera i namngivna GM som det är i det här fallet så länge som inte Polisen lägger ner mer jobb på de man pratar om. Finns alldeles nog många människor på mindre orter som får sitt liv förstört för att skvallerkärringar av båda könen spekulerar hejvilt. Om de är misstänkta på något sätt så jobbar Polisen redan i bakgrunden med att undersöka dem.

Har ingen som helst anledning att skydda MB eller AN eftersom den enda kopplingen är att jag har haft träningsläger och graderingar tillsammans med MB men det är ungefär 15 år sedan så släpp den teorin.

Hur skulle du vilja beskriva MB som person?
Citera
2013-05-28, 11:59
Medlem
Är det någon som har varit i köket på sushirestaurangen?
Är det undersökt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du plotta platsen på en karta och lägga upp här? Hur löd den fullständiga texten? Ska finns kåtor i närheten, kan du plotta den platsen också?

Har bara mobilen så kan inte få ut på karta, eller ska försöka.
Det ligger iaf lättillgängligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Hur skulle du vilja beskriva MB som person?

Har träffat MB vid 5-10 träningsläger och då tränade vi karate på dagarna och på kvällarna umgicks vi överhuvudtaget inte. Därutöver har vi graderat tillsammans vid ett antal tillfällen och då umgås man inte alls. Så jag avstår vänligt men bestämt från att kommentera hans person.
Citera
Medlem
Hade AN och MB en stuga i närheten?
Citera
2013-05-28, 12:00
Medlem
benny-haags avatar
Citat:
jag skriver det som verkar rimligt med avseende på redan känt fakta......................

MB är en potentiell GM i detta fall

aa men varför skulle stycknigen skett i en sommarstuga,restaurangkök eller slakteri?
sluta hitta på fakta som stödjer att MB/AN har något med morden att göra.
Citera
2013-05-28, 12:02
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Bra att veta, tack så mycket.

Ja, det är ju det som vi inte vet. Men tidpunkten för när mobilen dog är intressant. Förövrigt ger inte alla telefoner av sig väsen innan batteriet dör? Varför gå hem själv en lördag kväll, en sådan sträcka som ensam tjej, med en telefon som man vet slocknar när som helst? Borde inte KJ isf kunna uppge ifall hennes mobil har haft dåligt batteri vid tidpunkten då hon var i hans lägenhet? Det troliga är ju ändå att eventuell gärningsman har stängd av den- hon försvinner spårlöst och just därefter dör mobilen är i sig ett helt sjukt sammanträffande.

Som jag sa tidigare, vid 21 tiden den tiden på året är det fullt dagsljus, man tänker inte på samma sätt om att röra sig ute på kvällarna/nätterna här uppe, att det är ljust ute ger en en viss trygghet.
Citera
2013-05-28, 12:03
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det förstår man ju efter att ha läst om polisens attityd till sociala medier i det här fallet.

När det rör sig om allvarliga brott och svårlösta fall uppstår vilda spekulationer i olika nätforum.

- Människor berättar vad de vet, tror eller har hört. Det ska man inte underskatta. Grunden till allt polisarbete är att ta del av vad folk berättar. Det gäller förstås i det här fallet också, säger An*ers Ahl*vist.
så länge han sitter häktad så får han varken ta del av media eller prata med andra personer än sion egen advokat... som om GM är KJ så kan vi chilla ett tag till :-P
Citera
2013-05-28, 12:03
Medlem
Citat:
Är det någon som har varit i köket på sushirestaurangen?
Är det undersökt?

Tror inte Polisen får göra husrannsakan om du inte är anhållen förutom om du har "indikation" på att det kan finnas skäl för omedelbar husrannsakan tex om Polisen stoppar en bil full med stöldgods. Då tror jag att de har rätt att göra husrannsakan i hemmet utan alltför formell gång på rättvisan men det kan säkert någon som är mer bevandrad i ämnet berätta. Hursomhelst kan inte Polisen dra iväg till restaurangen bara därför att pratet på stan eller nätet säger att det är en brottsplats.
Citera
2013-05-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benny-haag
aa men varför skulle stycknigen skett i en sommarstuga,restaurangkök eller slakteri?
....

där finns tillgång till stora vattenkranar för att skölja bort allt blod....................
Citera
2013-05-28, 12:05
Medlem
Citat:
Tror inte Polisen får göra husrannsakan om du inte är anhållen förutom om du har "indikation" på att det kan finnas skäl för omedelbar husrannsakan tex om Polisen stoppar en bil full med stöldgods. Då tror jag att de har rätt att göra husrannsakan i hemmet utan alltför formell gång på rättvisan men det kan säkert någon som är mer bevandrad i ämnet berätta. Hursomhelst kan inte Polisen dra iväg till restaurangen bara därför att pratet på stan eller nätet säger att det är en brottsplats.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Husrannsakan

Beslut om husrannsakan fattas av åklagaren/tullåklagaren, förundersökningsledare inom polisen/tullen eller av enskild polisman/tulltjänsteman om det är akut (fara i dröjsmål). En vanlig missuppfattning är att polisen måste ha ett skrivet dokument att visa upp; så är inte fallet.
Citera
2013-05-28, 12:06
Medlem
Citat:

det är synd, alla tänkbara MPS måste ses över.. tycker att den borde undersöka.. grundligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in