2013-05-28, 12:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Ja men personen man gör husrannsakan hos måste väl vara misstänkt för något och att hängas ut på Flashback är f*n i mig ingen riktig misstanke hos Polisen. Inte heller lösa spekulationer hos ett antal Bodensare.
Husrannsakan gjordes hos KJ:s föräldrar. De är inte misstänkta.
Citera
2013-05-28, 12:24
Medlem
Woolyhats avatar
Hade varit intressant att veta vem som fick VB:s SMS och vad det stod i det..

Om hon skulle ringt någon efter att hon lämnat KJ för att få skjuts hem tex, så skulle det mottagarnumret stått specat hos teleoperatören antar jag (såvida hon inte kört med kontantkort).
Citera
2013-05-28, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ja men personen man gör husrannsakan hos måste väl vara misstänkt för något och att hängas ut på Flashback är f*n i mig ingen riktig misstanke hos Polisen. Inte heller lösa spekulationer hos ett antal Bodensare.

Nej du vet inte heller vilka de har som misstänkta. Just nu är det KJ men du tror inte de jobbar på att utesluta andra gm vid sidan om under tiden? De jobbar brett med detta.
Citera
2013-05-28, 12:25
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
jag och många andra tror inte ens att han försökt gömma kroppen! bara undanhålla den ett tag, för det finns som sagt bättre områden att gömma kroppsdelar på!

Jag tror att han skulle arrangera hela kroppen i huset men blev antingen skrämd eller fick snut noja å inte vågade pga av att han har span på sig både från egna familjen & snuten. Kanske det brukar hänga nåt gäng i stugan som han ogillar som han ville skrämma eller som han ville skulle hitta henne
Citera
2013-05-28, 12:25
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
skäligen är ju inte brott i allra högsta grad!
känner bara rent spontat att jag hoppas att det är KJ han kan få det jävligt jobbigt om han är oskyldig och googlar sina initialer och för 17 000 träffar
Citera
2013-05-28, 12:26
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moiraine
"Som särskild grund för häktningen anger Schönbeck att det finns risk för att den misstänkte kan undanröja bevis eller försvåra utredningen på annat sätt. Åklagaren har också begärt tillstånd om att kunna ålägga den misstänkte 22-åringen med restriktioner."

Vad är det för restriktioner man begärt vid omhäktningen som inte funnits tidigare? Hur fungerar detta med restriktioner generellt i sådana här situationer?
Så länge man är anhållen gäller restriktioner utan särskilt beslut. Det är ju åklagaren som beslutar om anhållande och då även om MGM:s kontakter med omvärlden. Häktningsbeslut fattas av domstolen och om åklagaren vill ha fortsatt möjlighet att begränsa, den nu häktade, MGM:s kontakter med omvärlden, måste åklagaren begära tillstånd att få göra så av rätten, som då fattar beslut i frågan i samband med beslut i häktningsfrågan.

Restriktioner får endast meddelas om beslutande häktningsgrund är kollussionsfara, dvs att MGM riskerar att försvåra utredningen, undanröja bevis etc.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
teknikerna ska ha farit tillbaka till lägenheten igen http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7680741

Att avspärrningarna vid sommarstugan kvarstår fortfarande måste väl ändå bero på att de hittat något där? Kan iofs bero på att det är där KJ har befunnit sig på senaste. Men de avförde ju iaf föräldrahemmet och garaget tämligen omgående.

Ja, nu ska golv och väggar i lägenheten rivas!
Citera
Medlem
Citat:
återigen det kan vara ett måste att stycka en kropp för att den ska bli lättare å hantera!
SOM JAG ÄVEN SA: det är lite långsökt men ändå inte helt på villovägar!

Är osäker på om jag ser denna styckning motsvara en sk. transportstyckning eftersom kroppen är styckad på ett "konstigt" sätt. Det handlar mer om ilska och hat om du frågar mig
Citera
2013-05-28, 12:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Han är allt bra lång den där KJ.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6851758
Citera
2013-05-28, 12:29
Bannlyst
Citat:
skäligen är ju inte brott i allra högsta grad!
känner bara rent spontat att jag hoppas att det är KJ han kan få det jävligt jobbigt om han är oskyldig och googlar sina initialer och för 17 000 träffar

Han får väl som Mats Alm. En ny identitet. Massor med kosing och kan dra från Sverige.
Citera
2013-05-28, 12:30
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Detta har tagits upp tidigare, så klart. Men varför inte? Någon kanske körde ihjäl henne och fick panik

Men varför sitter KJ bakom lås och bom nu då? De borde ju kunna avfärda hans bil nästan på direkten. Dessutom så är ju brottsrubriceringen mord, om hon hade blivit överkörd så hade väl rubriceringen varit en annan?
Citera
2013-05-28, 12:30
Medlem
Citat:
återigen det kan vara ett måste att stycka en kropp för att den ska bli lättare å hantera!
SOM JAG ÄVEN SA: det är lite långsökt men ändå inte helt på villovägar!

Problemet är att det krävs ett alldeles speciellt psyke för att stycka en människa. Skulle jag köra på någon skulle jag garanterat göra mig av med en hel kropp. Skulle aldrig fundera ens på att stycka en människa trots att jag är både jägare och har jägarexamen. Eller så skulle jag helt enkelt ringa Polisen vilket nog är den väg 95% av befolkningen skulle göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in