Bevis finns det självklart inte. Annars hade dom nog varit förhörda. Men vi letar alla efter motiv/bevis, och jag är inne på samma linje som OY. KJ och det gänget kände varandra väl. Det gänget gillar oxå "vassa" grejer som "Ramboknivar", samurajsvärd etc.
En teori är att BO legat någonstans (hel) och blivit styckad av flera (KJ + kompisarna?) den dagen dom skrev det inlägget. Dom lade kroppen på FP1 och FP2, men blev störda av någon/något och drog. Därav kommentaren "Blev lite drama. Vi låter det ligga så." Långsökt? Troligtvis lika stor chans som att bli mördad och styckad i Boden...
Fyra dagar senare skriver en annan kompis i det gänget (R*bi* B*bbs K*rl**on) "drar till älven vid damen nu för att grilla syns där" klockan 19.33. Reagerade på uttrycket "vid damen". Hade det varit med flickvännen hade man väl skrivit med damen, eller? Vet ej hur vädret är uppe i Boden, men är det vanligt att dra o grilla vid den tiden? Inte för kallt? Kanske grilla något annat/göra sig av med saker?
Jag tänkte dammen fast felstavat? Finns det någon damm vid älven?
Man ska nog tänka på att detta mord är utfört av någon med "seriemördare-personlighet" Ett vanligt mord går inte till så här. Om det skulle vara MB eller AN som utfört mordet så tror jag att de försökt göra det så snyggt som möjligt och gjort sig av med kroppen på bästa vis.
Men detta är en person som arrangerar kroppsdelarna på olika sätt och (kanske) skriver meddelande i blod.
Så det måste vara en sjuk person som njuter av det han gör, då passar KJ bättre in, eller någon helt random person.
Sökfunktionen är inte så bra här. Som jag skrev så sökte jag på "satanist" (3 träffar då) samt "satanism" (10 träffar då) och då fick jag inte upp ditt tidigare inlägg om Facebookkonversationen. Skrev alltså utifrån som jag mindes det hela. Visst, det kanske ligger något bakom, verkar ju som om det har uppstått tjafs i gruppen. Men, meningen om satanister kan fortfarande vara en slags jargong, man överdriver något. Det räcker inte riktigt för att visa på satanism, enligt mig.
Men finns det andra tunga och säkra källor, utöver Facebook-meningen? I så fall kan ju tolkningen bli annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vanligt att göra det där tecknet med pek och lillfinger kanske, men det görs på någon bild, har för mig att det var från något air soft spel, kanske det senaste. KJ var med där iaf.
Ja, jag tror faktiskt att det är ganska vanligt i vissa kretsar, utan att man för den skull vare sig sympatiserar med eller utövar satanism. Killar i den åldern kan t ex slänga sig med all möjlig jargong. Hårdrockare gör satanisttecknet hur ofta som helst, utan att på något vis verkligen anspela på satanism.
Citat:
We are a hatefull race, vet inte om det är något en normal människa brukar häva ur sig?
Kan också vara jargong i den åldern, man munhuggs på alla möjliga vis. Ironi och drifter med allt möjligt.
Citat:
Har också för mig att det var på någon clanflagga som jag såg dödskallar, var kanske inte det här gänget. Man kan få det till vad man vill, jag bara konstaterar.
Ok, kanske inte med det gänget.
Jag tycker att språnget är för långt mellan ovanstående exempel till det du skrev tidigare ikväll (spoilern nedan):
Citat:
Vi vet öht ingenting om den där hunden, möjligen att den är död. Dock har det skvallrats om en hund som KJ hade och att den tuggade kabel och dog av det, samt att någon sett KJ föräldrar hjälpa till att frakta bort hunden liggandes i någon plastpåse av något slag, och att det droppade blod ur detta, någon granne hade reagerat på att det var blod i trappan. Det här vet vi alltså inte om det är sant.
Om jag kryddar, mja, mitt syfte med länken är för det första att visa att skrönan om hunden kan vara sann, fallet VB kan vara ett rituellt satanistmord, och då finns det likheter med det fall jag länkade till. Hade jag redovisat en teori liknande fallet jag länkade till utan att länka så hade jag fått mobben på mig som skulle sagt att förändainnihelvetessatans, lägg ner såna där puckade fantasiteorier, sånt där händer aldrig, endast det enklaste är möjligt. Hoppas att jag slipper höra det. Jag säger inte att jag tror på det här scenariot, dock är det fullt möjligt eftersom att det uppenbarligen har hänt minst en gång.
Det var en person som skrev något här som fick mig att tänka till, hen berättade om Knutby och att om hen skulle lägga fram den händelsen för mig i detalj som en teori innan det hade hänt, skulle jag tro på det då, antagligen inte. Jag tycker att följande, satanister, MB/AN, random, KJ osv. är helt möjliga scenarion. Även det som aldrig har hänt kan ha hänt i det här fallet.
Som sagt, det finns personer i KJ sfär som nämnts i tråden som möjligtvis har koppling till satanism.
Att vi sen spekulerar i tråden är naturligt, vi testar teorier mm.
Men hittills är dom konkreta exemplen på någon slags satanism för lättviktiga, enligt min uppfattning.
Det var en djävla helikoptertrafik, vad söker de nu efter, den var 2 vändor över berget igen, inte en klistrad polishelikopter i alla fall, men den var blå.
Citat:
@Minutvisaren
Om du läser konversationen på tre poster, var ligger skämtet i det som sägs, dessutom inga smileys eller annat som ger sken av ett skämt. Tvärtom, Blev drama, vi låter det ligga så.
Tycker du att det här är humor är du väldigt lättroad må jag säga, eller så ser du något som inte jag ser. Visst, det kan vara en jargong, men var är skrattet eller annat som avslutar detta? Nej, det vilar ett tungt allvar i de här orden.
Smileys missbrukas kanske inte bland dessa killar. Om det var skämt vet bara de. Om någon annan tycker att det är kul eller inte är ju rätt oväsentligt. Vissa grabbgäng skriver horkuk eller kuksugare på kul, har jag sett, på Facebook. Inte min humor, men tydligen finns den. Med det så menar jag att humor är ett brett begrepp och svårdefinierbart .
Säger förvisso inte något eftersom den eventuella psykkontakten skulle kunna haft sin upprinnelse i att han krisat ihop pga att ha blivit uthängd i sociala medier och som grädde på moset också skäligt misstänkt.
Ja, tänk om han är oskyldig , fy fan.. Inte lätt att vara han då eftersom de flesta säkert tror det är han. Inte lätt för de andra som cirkulerar som misstänkta här inne heller men vad jag tycker så har iallafall en i denna grupp nästan sagt att hon är glad över att det hänt, och det är sjukt också!
Hans liv kommer ju inte bli lätt isf, kommer väl inte bli lätt oavsett om han är skyldig eller inte men värre om han är oskyldig! Om man gör ett sånt här mord och vet om det själv att man gjort det, iaf i denna situation så verkas det inte finnas något motiv för KJ(vad vi vet om nu ) mer än att han är lite "udda".. Allt går inte ihop för mig varför han skulle göra detta hemska brott , särskilt mot en vän, varför inte ta någon han inte har/haft känslor för? Men han kanske fick så starka hatkänslor mot försvarsmakten när han inte fick mönstra och kanske vill bevisa att han är bättre än polis/myndigheter genom att göra ett sån här sak.
Mina tankar går iallafall ut till hennes mamma och närmaste och hoppas att de kan få ett avslut på detta och verkligen få reda på vad som hänt och varför det hände. Hoppas de får några konkreta bevis tills veckan är slut och de får den skyldige!
Förresten, ni som bor i Boden, hur är stämningen i er by just nu? Tror alla det är den häktade som är skyldig eller är det lika många teorier som det är här?
Jag frågade om restriktioner här tidigare ( just med tanke på trådskrivare ) men det verkar inte troligt alls att MGM haft tillgång till internet efter anhållandet.
Damen kan ju vara en felstavelse på Dammen.
Grilla är troligtvis att grilla
Ligga lågt vanligt uttryck om att inte synas, ta det lugnt.
Om KJ skulle ha haft med sig kompisar på styckningen borde inte ngn ha råkat säga ngt alt uppträtt misstänksamt? Ju fler som vet, ju svårare att hålla tyst
...hur sannolikt är det att man ber kompisarna om hjälp att stycka tjejen man råkat döda. Rimligtvis borde NÅGON av dem vägra, och kontakta polis. Så jag tror inte kompisgänget hjälpte till. En gm som tog hjälp av någon för att göra av med kroppen, det är vad jag tror.
Men varför väljer han att stycka hunden och dumpa i älven när han väljer att stycka VB och dumpa i skogen? Långsökt kanske men i ett scenario av att han nu "tränat" på hunden vore det väl skäligt att safe:a och dumpa även VB i älven? Eller är jag ute på cykeltur?
För att det var vinter och tjäle då hunden dog och omöjligt att gräva i backen?
Det var en djävla helikoptertrafik, vad söker de nu efter, den var 2 vändor över berget igen, inte en klistrad polishelikopter i alla fall, men den var blå.
Man ska nog tänka på att detta mord är utfört av någon med "seriemördare-personlighet" Ett vanligt mord går inte till så här. Om det skulle vara MB eller AN som utfört mordet så tror jag att de försökt göra det så snyggt som möjligt och gjort sig av med kroppen på bästa vis.
Men detta är en person som arrangerar kroppsdelarna på olika sätt och (kanske) skriver meddelande i blod.
Så det måste vara en sjuk person som njuter av det han gör, då passar KJ bättre in, eller någon helt random person.
Men alltså, det är väl inte bekräftat, eller vet du något som vi andra missat?
Dock, om det är så att nio knivhugg var placerade i ett mönster, benen var arrangerade, och händerna försvunna, ja då kan det betyda att det är fråga om ett ritualmord, kanske satanister, men det vet vi inte just nu.